Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 31 of 31

Thread: Tommy Säveviks Pro-mod bygge, modell spindel

Prototype

Quote Originally Posted by Arne View Post
    Beklager at dette har ødelagt tråden om Tommy Säveviks Pro-mod bygge, men som mitt siste innlegg vedrørende Ove´s kjøretøy ber jeg dere ta en titt her (spesielt innlegg #92) http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=8151&page=4

For Tommy´s del får han garantert stille i Pro-Modified i første løp, eventuelt med en mangel. Etter hva jeg forstår er karosseriet ikke helt ferdig og ved å fylle igjen trekanten bak framskjermen og lage en jeep-lignende dørpåning vil han være innenfor gitte regler. Forutsetter da at innsving på bakskjermer er innenfor de lovlige 10cm over senter av bakaksel.
    da spør jeg ett enkelt spm til deg arne, har du godkjent bilen til ove om noen TK har vært i tvil?

Jævla treg bilbygger Ove's Avatar

Quote Originally Posted by Arne View Post
    Beklager at dette har ødelagt tråden om Tommy Säveviks Pro-mod bygge, men som mitt siste innlegg vedrørende Ove´s kjøretøy ber jeg dere ta en titt her (spesielt innlegg #92) http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=8151&page=4
    Ser hvor du vil med dette innlegget og henvisningen Arne .
    Men det blir feil å trekke inn denne uttalesen din i #92 i denne diskusjonen , da du brukte det gamle regelverket .
    Det nye ble presentert 1 mnd etter , og frikjenner NBF sådan ikke for den kritikken jeg har framført .....

Forstår jeg deg rett er det kun døråpningen du har problemer med å kunne gjenkjenne , men les i innlegget mitt tidligere .
    Åpningen er trekt slik for sikkerheten , og har allerede gjort nytten sin noen ganger .

.
    Last edited by Ove; 05-28-2008 at 01:19.
    .

Prosjektkommentar fra en småmisunnelig SJ-garasje .......
    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

Lightfoot Arne's Avatar

Quote Originally Posted by Ove View Post
    Ser hvor du vil med dette innlegget og henvisningen Arne .
    Men det blir feil å trekke inn denne uttalesen din i #92 i denne diskusjonen , da du brukte det gamle regelverket .
    Det nye ble presentert 1 mnd etter , og frikjenner NBF sådan ikke for den kritikken jeg har framført .....

Forstår jeg deg rett er det kun døråpningen du har problemer med å kunne gjenkjenne , men les i innlegget mitt tidligere .
    Åpningen er trekt slik for sikkerheten , og har allerede gjort nytten sin noen ganger .

.
    Det er selvfølgelig flott at det tenkes sikkerhet ved utforming av bilen, men det gir ikke automatisk fritak for karosserikravet. Slik jeg ser det vil en utenpåliggende halvdør, lik de fra tidlige "army-jeeps" kunne gi bilen nødvendig gjenkjenning.

Det er altså ikke snakk om å bygge om noe som er bygd av sikkerhetsmessige årsaken, men kun vilje til å rette seg etter ordlyden i reglementet. Bakenden på blien har du jo allerede gjort noe med før sesongen.

Synes rett og slett at du skal ta tak i dette selv, da jeg tviler på at noen av våre teknikere ser det lønt å legge seg ut med deg for noe som for enkelte fremstår som en bagatell.

Håper forresten at alle aktive tenker litt over at funksjonærene du møter ute på løp alle gjør dette som en frivillig innsats uten avlønning. Dette inkluderer også løpsleder, teknikere og fakiskt også oss om sitter innvalgt i Ferdighetsseksjonen.

Denne diskusjonen er nå avsluttet fra min side.
    Arne, Lightfoot Racing
    www.lightfoot.no

Jævla treg bilbygger Ove's Avatar

Greit Arne , vi avslutter der .....

(Og kjenner jeg klassen rett , blir det vel en ny runde til vinteren)

.
    .

Prosjektkommentar fra en småmisunnelig SJ-garasje .......
    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

I dag har vi haft försäsongs-träning. Det gick bra ända tills pappa fick låna bilen
    Vi brukar ju välta en gång per år, så nu är det gjort.

Sandblaster Blesvik's Avatar

Grattis Tommy!!
    Pål Blesvik
    46943034

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Bookmarks