Page 3 of 7 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 51 to 75 of 169

Thread: Siste nytt fra Eurotrial møtet i Tyskland...

Europamester 2004, 2006 ,2007, 2008

dette er min personlige meing om eurotrial. har mann lyst til å kjøre et så bygger mann bilen etter de reglene. min bil er bygd etter de, er endel som jeg kunne tenkt meg å ha anerledes under min bil. men har som sagt valgt å bygge etter et regler for jeg har lyst til å kjøre denne uoffiselle konkuransen:p
    Jørgen Paulsen
    No Limit Racing
    Joy For Living

jan terje
    Gjest

Quote Originally Posted by Jørgen View Post
    dette er min personlige meing om eurotrial. har mann lyst til å kjøre et så bygger mann bilen etter de reglene. min bil er bygd etter de, er endel som jeg kunne tenkt meg å ha anerledes under min bil. men har som sagt valgt å bygge etter et regler for jeg har lyst til å kjøre denne uoffiselle konkuransen:p
    Det har du rett i. Om regelendringer i ET er aldri så idiotiske, så er det ikke mange i Norge som blir berørt av dem. Strengt tatt 4 stykker. Og vil man kjøre ET så er det vel bare og forholde seg til ET reglementet om det er aldri så idiotisk i "våre" øyne.
    Glem ei heller att det stadig henvises fra trialførerne om tilpasning til ET reglemetet og att det er ønskelig. Det kan man vel ikke kun mene når det er til ens egen fordel.......

Standard

[QUOTE=Jørgen;55356] ....når det gjelder de små klassene så klarte jeg å få innført et minimum av bur ihvertfall. noe mange ikke skjønte hvorfor mann trengte.. er faktisk tyske std biler som har kjørt i 10 år uten å ha vært på siden engang..samme bilen har også vunnet et.. det jeg mener er at det blir å gi å ta litt hele veien..... QUOTE]

Fint at de ser den delen med sikkerhet også.:):):)

Sven Arne

Modified

När uppdateras reglerna och var hittar jag dom?

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Reglene finner du her
    www.eurotrial.org

Oppdateres ikke på en stund.. men sannsynligvis i løpet av Februar (i fjor 10. marsnewburnnewburn)
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Modified

Då kommer dom iaf före ET..:p
    Vad är ändrat vad gäller proto?
    Stolar?

Kun stoler, og ikke noe aom angår våre biler, dette med stoler var egentlig en skrivefeil, alle stoler som er godkjente i Proto i Skandinavia er godkjente i ET
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Modified

Quote Originally Posted by RockStar View Post
    Hvorfor er det meget enkelt å sjekke om fjærfestene er flyttet??
    Hvordan vil du sjekke det da?

Jeg kommer til å stille med AirShocks, siden disse ikke er hydraulisk fjæring!
    En ev. protest kan umulig tas til følge med dagens regeltekst.
    Det hele dreier seg om uvitenhet om produktet.

Angående ställbara fjädrar.

Standard

Är en intressant variant att förbjuda allt som inte står i reglerna.

Airshocks är ju mycket jobbigare att ändra höjden på än coilovers. Till coilover behöver man bara en haknyckel medans till airshock ska man ha Hi-Lift, gasflaska med regulator och slang, dvs inget man stoppar i fickan. Att fylla airshock är därmed inget man gör i smyg i skogen.
    Känns som det var ganska stor okunskap hos deltagarn vid mötet.

Att plombera är ju ett sätt att lösa problemet men det gänns ju ganska ondödigt eftersom igen är väl så dum att de försöker ändra höjden om det nu är förbjudet.

Quote Originally Posted by JBT View Post
    Är en intressant variant att förbjuda allt som inte står i reglerna.
    Slik er det også i svenske og norske regler

Quote Originally Posted by JBT View Post
    Airshocks är ju mycket jobbigare att ändra höjden på än coilovers. Till coilover behöver man bara en haknyckel medans till airshock ska man ha Hi-Lift, gasflaska med regulator och slang, dvs inget man stoppar i fickan. Att fylla airshock är därmed inget man gör i smyg i skogen.
    Känns som det var ganska stor okunskap hos deltagarn vid mötet.

Att plombera är ju ett sätt att lösa problemet men det gänns ju ganska ondödigt eftersom igen är väl så dum att de försöker ändra höjden om det nu är förbjudet.
    Poenget her JBT er at det er mye vanskeligere å kontrollere Shocks enn en coilovers eller flyttbare fjærfester.

Og at folk ikke forandrer høyde når det ikke er tillatt kan man aldri vite, bare det at man har muligheten kan for få rykter til å svirre.. det har vi sett mange ganger desverre.

Men siden du tross alt selger disse JBT og sitter på mye kunnskap rundt dem, så send meg det du har... jeg har lovet at jeg skal prøve å få omstødt dette vedtaket selv om jeg tviler på at det blir lett...
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Noen som vet om en måte vi kan eventuelt plombere påfyllingen/tapping av luft??
    Er det ulikt system på de forskjellige merkene??
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Sandblaster Blesvik's Avatar

En flekk med forseglingslakk burde holde.
    Men da må alle skrudde fjærfester, sjakler, bladfjærer, spiraler og limit stropper også forsegles!!
    Syntes dette blir litt tullete desverre...

Enklere må det vel være å måle bilene på teknisk.

Begynner å tvile på fordelen med å innføre Eurotrialregleverket i norge på sikt når jeg ser hvordan reglene blir utarbeidet?
    Slike regelendinger som dukket opp der nede bør ut til høring i alle deltagerlandene slik at fakta kommer fram før det tas avstemming på Eurotrial møtet!
    Last edited by Blesvik; 01-28-2008 at 17:21.
    Pål Blesvik
    46943034

De aller fleste maler til sin egen kake her inne...

Et enkelt spørsmål som faktisk Lasse stilte der nede...

Om du kjører 60 på en plass hvor det er 50 grense, bare fordi andre gjør det, en dag blir du stoppet og blir bøtlagt... hvems skyld er det da?? Din eller politiet... eller kanskje man bare burde si det var helt på sin plass og sette opp fartsgrensen slik at alle kan kjøre 60.
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Vær så snill å ha litt respekt for alle som gidder å bruke en hel helg mange tusen kroner av egen lomme for å komme sammen for å prøve å lage et best mulig regelverk..
    Ha respekt for alt norge har fått til under Eurotrial,, 2 Eurotrial i Norge, først light truck så Promod, så og si hele standard regelverket stadig strengere sikkerhetsregelverk og mye mer..

At Promodified faktisk legges ned som Eurotrial klasse kan bli en realitet.. tenk litt på det..
    Alle fra Skandinavia gjør faktisk sitt beste på disse møtene.

Alle land stemmer over kommende vedtak, norge har en stemme... en av 10!!!
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Quote Originally Posted by Tommy View Post
    De aller fleste maler til sin egen kake her inne...

Et enkelt spørsmål som faktisk Lasse stilte der nede...

Om du kjører 60 på en plass hvor det er 50 grense, bare fordi andre gjør det, en dag blir du stoppet og blir bøtlagt... hvems skyld er det da?? Din eller politiet... eller kanskje man bare burde si det var helt på sin plass og sette opp fartsgrensen slik at alle kan kjøre 60.
    ???

Det er ikke om det skal være lov eller ikke som er saken!
    Det er grunnen for forbudet for Airshocks det blir reagert på!
    Hvis portaler, sperrer, sticky dekk, styrebrems eller annet som man ser en klar fordel av som greit kan dokumenteres, hadde blitt forbudt i klassen er det forståelig og "greit" men å nekte airshocks når fjæring ellers er fritt (bortsett fra hydraulisk fjæring) er helt uforståelig og lager naturligvis opprør.

Men hva menes med hydraulisk fjæring i denne sammenhengen egentlig??
    Det er vel nivåregulering?
    Da hadde det vel vært bedre å skrive som det står i den norske regelen??
    Pål Blesvik
    46943034

Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Vær så snill å ha litt respekt for alle som gidder å bruke en hel helg mange tusen kroner av egen lomme for å komme sammen for å prøve å lage et best mulig regelverk..
    Ha respekt for alt norge har fått til under Eurotrial,, 2 Eurotrial i Norge, først light truck så Promod, så og si hele standard regelverket stadig strengere sikkerhetsregelverk og mye mer..

At Promodified faktisk legges ned som Eurotrial klasse kan bli en realitet.. tenk litt på det..
    Alle fra Skandinavia gjør faktisk sitt beste på disse møtene.

Alle land stemmer over kommende vedtak, norge har en stemme... en av 10!!!
    Jeg vet dere gjør så godt dere kan der nede Tommy!!
    Ikke misforstå meg der!!:)
    Men resten av gjengen syd for danmark er jeg mer i tvil til med tanke på at de skal være med på å styre utviklingen for offroaden i Skandinavia...
    Pål Blesvik
    46943034

Men hvis poenget er å unngå nivåendring under løp. Ville det ikke da vært lurt å lagd et forbud mot det, i stedet for mot airshocks som vanskelig kan endres på. Sånn som jeg leser regelverket er det lov å bruke luftbelger og de kan jo mye enklere nivåregulere en bil...

Men hvis en måler bilene før start kan jo ikke dette være noe stort problem. Eventuelt monterer en klave rundt påfyllingen så den ikke er tilgjengelig, den kan sikres med en liten loddeklump omtrent som på et brannslukningsapparat.
    Alt går, det umulige tar bare litt lengre tid...

Jeg jobber som sagt med å få omstøtt dette, ikke sikkert det går, men jeg gjør det jeg kan..
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Original Bob's Avatar

Any chance of this being written in English so we can understand the new rules for pro-mods please .

Men Tommy, vil det nå stå spesifisert i regelverket at Airshocks ikke er tillat?
    Eller vil det stå som før, men at Airshocks klassifiseres som "hydraulisk fjæring"?
    (hvis dere ikke får omgjort vedtaket da)
    Pål Blesvik
    46943034

Promodified

Quote Originally Posted by RockStar View Post
    Men resten av gjengen syd for danmark er jeg mer i tvil til med tanke på at de skal være med på å styre utviklingen for offroaden i Skandinavia...
    Dette er som JP tidligere skrev litt tidligere om å gi og ta. Når du snakker om offroaden i skandinavia som helhet, så blir det 4 av 10 stemmer som ikke blir ubetydelig i sammenhenge. Det er jo slik at de skandinaviske stemmer også påvirker utviklingen av offroaden ellers i Europa.

- - - - -
    Enig eller ikke i regelen eller dens hensikt, så ser ikke jeg helt det store problemet hvis det er mulig å få til en ordning hvor Airshocks kan tillates om det blir plombert (for eksempel) under konkurranser.

- - - - -
    Angående Norges delaktighet ved disse møtene, så kunne det kanskje vært en idè om arrangørkonferansene kunne blitt flyttet slik at ET-møtet kunne blitt en egen sak der. På den måten vil klubbene få en følelse av mere delaktighet og forståelse for hva som skjer på de møtene. Da ville det også falle et ansvar på arrangørklubbene at førerne også involveres lokalt i forkant av konferansen.

Vi har mye å gå på hva gjelder komunikasjon i sporten vår...
    Last edited by supersvein; 01-28-2008 at 19:12. Reason: merkelig formulering, aka fyllerør

Quote Originally Posted by Bob (crazy english) View Post
    Any chance of this being written in English so we can understand the new rules for pro-mods please .
    No chance Bob
    You have to learn norwegian!

All the fuzz is about the banning of Air Shocks in Pro Modified in Eurotrial.
    They have been classified as hydraulic suspension that are to easy to adjust during a competition
    Pål Blesvik
    46943034

Original Bob's Avatar

How doe's that work I thought you had to empty the oil out measure hthe amount of oil you need then add gas which has to be done at full extention we can change our springs and shocks on our car quicker than you could change the setting on them shocks .

Yes, and they er not Hydraulic!
    They are oil damped and air suspended...
    Pål Blesvik
    46943034

jan terje
    Gjest

Det er vel offroadens utvikling i Europa de utvikler...
    Kansje de mest hardcore norske ET deltakerne burde sett mere sydover i Europa, enn å stirre seg blinde over dammen.

Page 3 of 7 FirstFirst 12345 ... LastLast

Bookmarks