Page 4 of 4 FirstFirst ... 234
Results 76 to 82 of 82

Thread: Camp regler?

Promodified

Quote Originally Posted by Amund View Post
    Forslag til regel:

Alle legger seg kl 12 UNNTATT hoelern og roger'n, de må for all del holdes våkne!

Høres greit ut det Tommy foreslo, og om vi skal ha en uskreven regel kan den jo være at man ikke skal være redd for å si fra, og at alle (inkl. partyfolk, mekanikere +++ som er med på løpet) får beskjed på forhånd og er forberedt på at om noen sier fra, så respekterer man det og demper seg og musikken uten å lage bråk. Aggregater skal ha laaaang skjøteledning om de skal brukes midt på natta... kjøring med pitbiker, atv'er osv er lov om det er til og fra for å hente noe, men ikke rundt og rundt etter 11 eller 12... f.eks. Kan ikke si jeg har blitt holdt våken av fyll, men å ligge i telt eller campingvogn 2 meter fra et aggregat kan være noe så innhelvetes irriterende...
    Kjøring med pit-bike, atv. osv er strengt tatt ikke lov uansett, så dette bør folk flest tenke på bruken av. Kjøres det forsvarlige til nødvendige ærend, så er det ingen som er plaget. Men lek med slikt burde ikke forekomme. Dette vet jeg har vært bemerket, også blant politifolk blant publikum.

Promodified

Hei dere,

Nå har jeg fulgt med litt på denne tråden. Er en av dem som har hatt med små barn på campen den siste tiden, og må ærlig si at jeg ikke har hatt store problemer med at vi har blitt holdt våkne pga festing. Noe støy fra aggregater er det, men det er ikke annet en hva vi må regne med. Vi reiser tross alt på et motorsport stevne, og velger å sove i depoet. Det er en ting vi må ta med i beregningen når vi gjør dette.

Kan være enig i at vi ikke trenger å "ta det helt ut" kvelden før løpene.. men er vel ikke mange som gjør det. De som skal være sjåfører vet hvilke ansvar de har når de kjører, selv om det er i løyper i skogen. At andre som er med i teamet skal ha samme restriksjoner som fører er jeg overhodet ikke enig i. Dette er fortsatt noe vi driver med fordi vi syns det er gøy, iallefall gjør jeg det, og å lage regler for alt mulig er noe vi bør være forsiktige med.

Vi har alle normal folkeskikk, og roer oss om vi får en forespørsel om det.
    Men å forlange ro i depoet kl 24.. hva er ro.. ?? om noen sitter utenfor en buss/camper/bobil spiller gitar og synger.. er det bråk ?? Eller er det annlegg som spiller musikk som er bråk..

Er ikke så veldig for en hel masse ekstra regler, men mener vi alle kan vise hensyn til hverandre..

Ikke drep sporten vår med en masse regler om hva vi ikke kan gjøre utnom løypene..

Må bare få sagt at jeg syns det er utrolig morro å reise på tur og treffe folkene på campen/i depoet.
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

Original KJELLIS's Avatar

Quote Originally Posted by toresailor View Post
    Hei dere,

Nå har jeg fulgt med litt på denne tråden. Er en av dem som har hatt med små barn på campen den siste tiden, og må ærlig si at jeg ikke har hatt store problemer med at vi har blitt holdt våkne pga festing. Noe støy fra aggregater er det, men det er ikke annet en hva vi må regne med. Vi reiser tross alt på et motorsport stevne, og velger å sove i depoet. Det er en ting vi må ta med i beregningen når vi gjør dette.

Kan være enig i at vi ikke trenger å "ta det helt ut" kvelden før løpene.. men er vel ikke mange som gjør det. De som skal være sjåfører vet hvilke ansvar de har når de kjører, selv om det er i løyper i skogen. At andre som er med i teamet skal ha samme restriksjoner som fører er jeg overhodet ikke enig i. Dette er fortsatt noe vi driver med fordi vi syns det er gøy, iallefall gjør jeg det, og å lage regler for alt mulig er noe vi bør være forsiktige med.

Vi har alle normal folkeskikk, og roer oss om vi får en forespørsel om det.
    Men å forlange ro i depoet kl 24.. hva er ro.. ?? om noen sitter utenfor en buss/camper/bobil spiller gitar og synger.. er det bråk ?? Eller er det annlegg som spiller musikk som er bråk..

Er ikke så veldig for en hel masse ekstra regler, men mener vi alle kan vise hensyn til hverandre..

Ikke drep sporten vår med en masse regler om hva vi ikke kan gjøre utnom løypene..

Må bare få sagt at jeg syns det er utrolig morro å reise på tur og treffe folkene på campen/i depoet.
    Dette var godt å høre

Sandblaster Blesvik's Avatar

Nå var det ikke så masse ekstra regler det var snakk om da!
    Det var snakk om å ta hensyn til dem som ønsker å sove natta før løp og ikke kjøre i påvirket tilstand.

Syntes heller ikke at vi skal være helt stille etter midnatt men stereoanlegg bør ikke være lov.

Men husk at det er snakk om natta før løpet.
    Pål Blesvik
    46943034

jan terje
    Gjest

Litt på siden, men tilater meg å referere hva en lokal Sokndøl (ca. 50 år) hadde å si etter å ha fått oppleve biltrial for andre gang i Sokndal:

"Fy faen for noen tøffe folk! Satt og festet og drakk til 4-5 på morgenen, opp i 8-9 tiden og kjørte som noen "galninger" (Sokndalsbeskrivelse på noe uvanlig tøft) !!!!!
    Hadde fotballfolk gjort det samme skulle jeg faen men sett på dem også!"

Jeg har ledd mye av denne komentaren, og den understreker det positive bildet alle faktisk skapte av Biltrial folket her i bygda. Kule & greie folk, positive. Vi bor på ett lite sted som ofte opplever tilreisende som brautende, og med stor trang til å "holde narr av bønder på landet" med bråk, dritslenging og av og til herverk.
    Men begrunnelsen over beskriver samtidig en liten kommune, der rykter går som ild i tørt gress. Og da kommer fort ryktene en overivrig lensmannsbetjent for ørene. Men det gikk godt.
    --------------------------------------------------------------------------

Det som Pål her tar opp, synes jeg vi alle skal ta til oss. Jeg tror ikke Pål er ute etter mere regler eller ute etter å dempe den gode "vi fester sammen og alle er gode venner" ånden som hersker i miljøet.
    Han ber jo bare alle om å vise hensyn til hverandre. Jeg tror og håper att "de yngste" i miljøet blir med i noen år, og plutselig stiller de med unger som Pål og vil oppleve det samme.
    Og ingen vet hvor festen blir når en lager en camp, men det skulle ikke være noe problem å trekke seg til den ene enden av campen for de mest utholdene.
    Nå har det i tillegg skjedd store "sosiale" forandringer, unskyld utrykket, på biltrialk campene. Bussene har gjort sitt inntog, og dermed forandret hele fest/sosialt opplegget.
    Ser vi bort fra Modal, så ligger stort sett de med busser i kjørefeltet, mens resten ligger på campingplass. Festen blir ved bussene og de fleste trekker seg til campen når de vil ha ro.

Vi bør ta inn over oss en annen viktig ting:
    Vi har oppnådd drømmen om att Biltrial skulle bli en stor sport i Norge!
    Ja sporten er stor, ikke mange ting som trekker 50 biler til start! Men med det, så må vi ta inn over oss att det kommer flere og flere forskjellige mennesker inn som utøvere og funksjonærer. Vi må ikke ta det som en selvfølge att alle liker fest i den forstand som vi ofte tenker om det ordet.
    Biltrial er en sport, og den kan alle delta i. Det betyr att det kan komme utøvere fra MA, kristne, småbarns foreldre osv. Og de skal ikke føle att de blir på sidelinja i ett miljø som av gammel vane kjører hæla i taket fredag og lørdag. Vi kan ikke bare glede oss over att miljøet og sporten vokser og sprer seg, vi må også vise hverandre og nye den respekt att alle er velkommen uansett om de fester eller ei. (ja dette ble så seriøst att jeg ser det selv, men ikke lett å skrive dette her)
    La oss alle ha det velykkede fest og camp opplegget i Modal som en rettesnor, der var festen i en ende og det var mulighet for barnefamilier til å parkere i andre enden.
    Miljøet viser seg inkluderende overfor nye også ved å vise hensyn og forståelse, ikke bare ved att vi nødvendigvis prater med alle.
    Og, bør arrangøren arrangere fest dagen før løp? Hva folk gjør selv er opp til dem, men blir det feil att arrangøren gjør det? Formula løpet i Danmark ga førerne ett valg: Løp lørdag og arrangert fest eller løp lørdag og søndag.
    Last edited by jan terje; 06-02-2008 at 07:52.

Original KJELLIS's Avatar

Nå har jeg funnet løsningen vi fester heller inne i bussene så blir det stille på utsiden
    Attached Images Attached Images  

FJOTTEN!! Ronny's Avatar

Har hatt med barn på treff i de senere år. Tvillingene har vert med ver gang siden de var 3 uker gamle og har ennå ikke opplevd at de har våknet om nattan pga fest å bråk. Vi er sjelden med på fester lenger og det er kunn pga barna, og det er veldig mange ganger vi missunner dere andre som kan ta en lille i trivlig lag. Det er jo derfor vi deiver med dette for å for å ha det gøy. Hvis ikke vi kan ha på agrigat kan jeg bli hjemme. Når en har tvillinger på 2 år må jeg ha strøm når det passer de små (de skiter ikke samtidig). De store barna klarer seg uten varmtvann.
    Ronny Aslaksen Tlf: 99309065
    Team Aslaksen 4x4 Offroad
    sånn e-post greie: ronny4x4 ikke mellomrom @ gmail . com

Page 4 of 4 FirstFirst ... 234

Bookmarks