Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 51 to 75 of 82

Thread: Camp regler?

Sandblaster Blesvik's Avatar

Det med å parkere på andre steder på campen funker ikke.
    Som regel er det jo lite med plass og det går ikke ann å stable om på busser etterhvert fordi noen finner ut at de ønsker å feste hele natta.
    Det er også kjipt å få festbrems stempel på seg for dem som ønsker å være opplagt til konkurransen og tilfeldigvis har parkert litt for nær den bussen der det utpå natta viser seg at det blir mye fest.

En enkel og generell regel er vel ro i leiren ved midnatt natta før løp?
    Man trenger jo ikke gå og legge seg av den grunn!
    Pål Blesvik
    46943034

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Det synes jeg egentlig er helt greit...
    Men er litt redd for arrangørens ansvar, tenkt tilfelle:
    Ole Olsen blåser grønt og starter løpet, i første seksjon så skjer det en ulykke, Ole velter over en funksjonær som blir hardt skadd. Politiet ankommer sammen med ambulanse, og det er mistanke om at Ole er påvirket, blodprøve blir tatt og det viser seg at Ole har 1.1 i promille....
    Ole påroper seg at han har blitt testet av arrangør og at de har gitt han klarsignal til å starte...
    Hvem får ansvaret??

Leser det Tom skriver, og synes at det høres veldig fornuftig ut, men siden det er mange som ikke kjører trial som leser dette, så vil jeg poengtere at et trialstevne på ingen måte er noen syndens pol, hvor alkohol flyter fritt og det festes døgnet rundt. På de aller fleste stevner er det rolig tidlig og folk er i seng tidlig.

Igjen vil jeg si at jeg synes regler for slikt er unødvendig, men finner dere en grei måte å løse dette på vil selvsagt jeg innrette meg etter de som jeg prøver å innrette meg etter alle andre regler som finnes...
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Quote Originally Posted by RockStar View Post
    En enkel og generell regel er vel ro i leiren ved midnatt natta før løp?
    Man trenger jo ikke gå og legge seg av den grunn!

Det er så enkelt at arrangør skriver dette i innbydelsen... så finnes det er sted svart på hvit, enklere kan det vel ikke gjøres..
    Og tror på generelt grunnlag at de aller fleste følger den regelen i dag også..
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Hvem får ansvaret??
    Ansvaret ligger uten tvil på den føreren som velger å drikke alkohol natta før løpet.
    Pål Blesvik
    46943034

Men som sagt så ønskes en slik regel Pål skisserer opp velkommen.
    Hadde arrangørene møttes før sesongen startet kunne de enkelt blitt enig om at dette skulle gjelde på alle NC runder.

Forslag til tekst i innbydelsen:
    "Ro i depoet etter kl 24, promilletest kan bli foretatt før løpstart."

Det må vel være det beste at slikt står et sted enn at man bare har blitt enig om det på forhånd her på Pirate
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Original KJELLIS's Avatar

Hva er problemet fyllekjøring eller bråk på campen?

Prototype

Quote Originally Posted by KJELLIS View Post
    Hva er problemet fyllekjøring eller bråk på campen?
    De henger vel gjerne litt sammen begge.. tror det har blitt mindre fyll på kvelden før løp om alle har måtte blåst..

Som sagt så består kanskje en camp av 30% førere.... Maks...
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Prototype

Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Som sagt så består kanskje en camp av 30% førere.... Maks...
    Ja det stemmer nok.. men om vi er 50 førere så blir det nok roligere om vi tar kvelden i rett tid?!?

Må bare fortelle en liten historie fra NC1, utpå natta våknet jeg av en pitbike som herjet rundt på området men etterhvert roet det seg ned.
    Så startet det opp igjen og da hørtes det ut som at den kjørte fram og tilbake rett foran bussen min
    Men etter hvert som jeg fikk våknet skikkelig viste det seg at det var Hoelern som lå og snorket høyt og i lange drag lengre fram i bussen
    Pål Blesvik
    46943034

Prototype

Må bare fortelle en liten historie fra NC1, utpå natta våknet jeg av en pitbike som herjet rundt på området men etterhvert roet det seg ned.
    Så startet det opp igjen og da hørtes det ut som at den kjørte fram og tilbake rett foran bussen min
    Men etter hvert som jeg fikk våknet skikkelig viste det seg at det var Hoelern som lå og snorket høyt og i lange drag lengre fram i bussen
    Han har jeg også våknet av i svinndal.. da i KOR med rogern.. hadde foretrekt en pitbike på utsiden av telte istede gitt:)

Prototype Tom K's Avatar

Fyllekjøring er vel egentlig ikke noe problem, det er vel heller snakk om at de som vil sove ikke har mulighet pga for mye bråk, det blir tøffere å tøffere å hevde seg i denne sporten så det er sikkert de som må ha nattero for å være uthvilt før løp, dette synes jeg bør respekteres, forslaget om ro etter midnatt er jo en grei regel, det dreier seg jo kun om å dempe støynivået, ikke stemningen
    They ain't scratches, they're beauty marks!

det dreier seg jo kun om å dempe støynivået, ikke stemningen
    Helt riktig!
    Pål Blesvik
    46943034

En må bare regne med noe bråk, det kommer jo folk hele natten til campen , tenker på lastebiler og busser skal de stoppes også? ha regler på dette synes jeg rett og slett er teit.

Hvis alle hadde drukket så mye og så tidlig som du hadde gjort på avartar bildet ditt Kjell, hadde det vært rimelig stille i leiren
    Pål Blesvik
    46943034

Hva med forslaget mitt... må vel være den beste måten å gjøre ting på, og den enste...
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Hva i hæl..skjer nå a lazy donkey's Avatar

Høres ut som vi er noen fyllefanter hele gjengen i denne tråden.
    Det syns jeg tar seg dårlig ut.
    NORWEGIAN PROTOTYPE CHAMPION 2007
    NORWEGIAN PROTOTYPE CHAMPION 2008
    NORWEGIAN PROTOTYPE CHAMPION 2009
    BILBYGGER
    BG Nor Racing Team
    P 601

Hvis alle hadde drukket så mye og så tidlig som du hadde gjort på avartar bildet ditt Kjell, hadde det vært rimelig stille i leiren
    Ja det her du vel rett i Pål.

Prototype Tom K's Avatar

Forslaget til snart 40 år gammle Tommy er vel den eneste riktige måten å gjøre det på, innbydelsen inneholder camp regler, da har jo alle lest og godtatt de når de melder seg på

Quote Originally Posted by Tom K View Post
    Forslaget til snart 40 år gammle Tommy er vel den eneste riktige måten å gjøre det på, innbydelsen inneholder camp regler, da har jo alle lest og godtatt de når de melder seg på
    Og hvis det ikke står noe, er alt lov!!
    Pål Blesvik
    46943034

Herregud Pål... det høres jo ut som om folk aldri sover og alltid er drita....
    Normal folkeskikk har det vel alltid vært.. vil du ha en uskreven regel så blir den uansett aldri fulgt...
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Neida, stort sett er det veldig greit!
    Det jeg med flere ville fram til er at nå som vi har blitt så mange og miljøet stadig ekspanderer burde vi se på dette før noen utenfor miljøet gjør det
    Men nå har vi jo tatt det opp og det blir sikkert greit!
    Men dere, ikke stemple meg som festbremsen i gjengen bare fordi det ble meg som tok det opp!
    Pål Blesvik
    46943034

Prototype Tom K's Avatar

Det er nok mange som vil forsøke å skjenke deg full på løp fremmover Pål

Jeeps are bils, not båts! Amund's Avatar

Forslag til regel:

Alle legger seg kl 12 UNNTATT hoelern og roger'n, de må for all del holdes våkne!

Høres greit ut det Tommy foreslo, og om vi skal ha en uskreven regel kan den jo være at man ikke skal være redd for å si fra, og at alle (inkl. partyfolk, mekanikere +++ som er med på løpet) får beskjed på forhånd og er forberedt på at om noen sier fra, så respekterer man det og demper seg og musikken uten å lage bråk. Aggregater skal ha laaaang skjøteledning om de skal brukes midt på natta... kjøring med pitbiker, atv'er osv er lov om det er til og fra for å hente noe, men ikke rundt og rundt etter 11 eller 12... f.eks. Kan ikke si jeg har blitt holdt våken av fyll, men å ligge i telt eller campingvogn 2 meter fra et aggregat kan være noe så innhelvetes irriterende...
    Jeeps are bils, not båts!

Promodified

At en kan måtte blåse trenger ikke stå noe sted - skal en kjøre bil eller noe som helst annet, så må en regne med at en kanskje må blåse.
    ..jeg skulle bare ønske at det faktisk skjedde en gang at alle måtte blåse før start i første seksjon (hvem som helst kan kjøre bilen gjennom teknisk for deg). Da vet en at det faktisk kan skje, og ikke bare er "tomme ord."

Nå er det vel ikke satt noe om slike regler i innbydelser for NC #3, så kanskje en kan prøve det som en uskreven regel med ro fra midnatt da (??)
    At noen har ønsket at dette skal bli tatt opp er i seg selv et signal om at det ikke helt har vært så uproblematisk, og at en regel kanskje kan bli nødvendig.

Straff for å ikke å følge opp en slik regel? enkelt.
    Utestengt fra campen ved senere anledninger (fører eller hvem som helst andre, straffes hele teamet) - går arrangørene felles om et slikt reglemang, så kan en utestenges fra camper ved andre arrangement også¨.
    ...Vi vil antakelig aldri oppleve at noen blir straffet, men om noen blir det så vil det nok være nødvendig/fortjent.

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

Bookmarks