Page 2 of 29 FirstFirst 123412 ... LastLast
Results 26 to 50 of 721

Thread: Her skravler vi!

Standard

Fankern. Ingen usynlighetsknapp altså?

Skal oppom å hente omtrent resten av Asfir platene mine i dag. Jeg sender deg en sms når jeg får litt mer ledig tid eller de gamle grekerne finner ut at døgnet skal forlenges med 5 timer.
    Skal ha dåp for minstejenta til neste søndag, og jeg mitt nek har lovet kjerringa å bli ferdig med en veranda på 50 kvm til det.
    Og det tar litt tid når jeg står opp 05.15, drar på jobb i Oslo, er hjemme 17.30, spiser middag, har ørlitt kvalitetstid med barna, for så å begynne på veranda'n ca i halv åtte slengen og driver til rundt elleve.
    Jeg aner snart ett ørlite infarkt under oppseiling

Rett til himmels Kaare's Avatar

Hehe. Tenk deg all den gode, kalde ølen du kommer til å kunne nyte på den verandaen

Default Bilder som lovet

Jeg lova vel noen bilder av kompressorprosjektet mitt her for noen uker siden.
    vært en hektisk periode, men her er noen bilder.

Fikk knekt til en solid aluplate og laget til et par vinkeljernbiter for å feste det i bilen. Brukte de nedre festene til hengerfestet, så slapp jeg å bore i ramma.

Lufttanken er en 15liters tank fra lastebil jeg fikk tak i. luftslangen fremover er av samme type som brukes til luftbremser på lastebiler. Er det godt nok der, burde det holde på min bil også.

Kompressorene er 2 stk. Viair 400C. Vurderte lenge frem og tilbake hva jeg skulle bruke. Enten en litt større sak med 100% duty cycle, eller 2 litt mindre med 33% Duty Cycle. De 2 små leverer vesentlig mere luft enn de større, men kan ikke gå hele tiden. Men siden jeg skal bruke dette til å fylle luft på bilen i korte perioder, valgte jeg å gå for hurtighet. Vi får se hvor lurt det var...

Testet litt i dag.

Tok ut ventilnåla fra et 35x12,5 (På 17" felg)

Startet med full 15L tank. 0 til 23 psi på 40 sekunder. Slett ikke verst.
    Vil selvfølgelig gå mye tregere etterhvert som tanken mister trykk, men er uansett fornøyd med denne tiden.
    Burde gjøre det lettere å få på plass dekk som er kjørt av.
    (Selv om det er stas med startgass/lightergass :lol: )

Noen bilder fra prosessen.

Snasent, Stefan. Men spent på hvordan det overlever en norsk vinter med alt det saltet ++.

Quote Originally Posted by Rett til himmels View Post
    Snasent, Stefan. Men spent på hvordan det overlever en norsk vinter med alt det saltet ++.
    Er spent selv jeg, men det var greieste plassering. Så den som venter får se :-) Har beskytta alt så godt det lar seg gjøre. Så får vi se...

Og du da? Kommet deg hjem fra ferie. Da har vel du en liten rapport å komme med?? he he

Original

Erru du driver me nåa... Hatten av!!!

Skal prøve å legge inn et lite reisebrev etter hvert her. Vår på tur med bilen ned til sør-Frankrike å drakk litt Rosevin og Campet med kåre og familien... Så til Tjekkia via Italia, Sveits, Østerike og Tyskland igjenn ;)
    Hilsen Anders ;)

Quote Originally Posted by advance View Post
    Erru du driver me nåa... Hatten av!!!

Skal prøve å legge inn et lite reisebrev etter hvert her. Vår på tur med bilen ned til sør-Frankrike å drakk litt Rosevin og Campet med kåre og familien... Så til Tjekkia via Italia, Sveits, Østerike og Tyskland igjenn ;)
    He he... Jeg driver da bare med mine vanlige sprø påfunn.

Reisebrev er bra. Må ha fått endel oppmerksomhet på veien tenker jeg !?

Folk som tør å prøve ut ting og legger det ut er gull. Hvordan skal vi ellers bli klokere uten å måtte prøve og feile selv? Noen må jo være pioneren også

Er det noen andre som har hatt tid til bilen i sommer?!!!

Standard

Hoj, Long time.

Har nå fått skrudd oppunder Asfir platene. Venter fortsatt på den siste, men har fått lovnader om levering i løpet av september.
    Ordnet litt mer luftslanger og verktøy,, samt fått på skiboksen. Ble någet høy innlastingsplan på den skiboksen gitt

Men nå skulle brakka være klar til elgjakta som starter den 25ende.

Quote Originally Posted by MPS View Post
    Hoj, Long time.

Har nå fått skrudd oppunder Asfir platene. Venter fortsatt på den siste, men har fått lovnader om levering i løpet av september.
    Ordnet litt mer luftslanger og verktøy,, samt fått på skiboksen. Ble någet høy innlastingsplan på den skiboksen gitt

Men nå skulle brakka være klar til elgjakta som starter den 25ende.
    Nå har du fått den siste plata og elgjakta er over. Oppdatering med bildebevis takk!!! (Fikk du brukt vinsjen under jakta?)

Stefan - deg regner jeg ikke med her inne enda. Du jakter til 3. søndag i advent om jeg ikke husker feil.

Her er Y60'n inne på EU-kontroll. De finner sikkert mye feil. Levert inn med bremser på kun 3 hjul, et halvt eksosanlegg (siste halvdelen ligger i deler bak i den ) og atpåtill er den på 37" fordi jeg ikke gadd legge om til godkjente 35" engang. Kan det bli værre?!
    Uansett: Må få bilen i godkjent stand fort som svint nå! Inngikk en skriftlig avtale i 3 eksemplarer med fruen i helgen om å spleise på en bil såfremt jeg solgte denne. Hva? Det holder jeg for meg selv til Y60'n er solgt, men 4x4? Jada!!!

Default bilder

Det ligger bilder av det på Stefans garasje på www.nissan4x4.no

Standard

Jada Kåre. Skal fotografere litt jeg veit du, men i dag har brukt en halv arbeidsdag på å komme meg til jobben, regner med at det blir noe bedre på hjemturen.
    Skal bare skru på front guard'en også. Fikk tak i en CE merket sak som blir fin å feste CIBIE lampettene mine på.

Bra! Vinterens første snøfall betyr jo alltid kaos

Quote Originally Posted by Kaare View Post
    Stefan - deg regner jeg ikke med her inne enda. Du jakter til 3. søndag i advent om jeg ikke husker feil.
    Jeg er nok mest i modus for å bruke bil om dagen ja. Ikke bygge om. Men det er moro med en bra jaktbil da. Kom hjem seint i går kveld med bilen full av blod og 3 hjort. Vært på Vestlandet igjen en tur. Fikk til og med hardtesta vinsj, bil og bergingskunnskaper på en lokal kar som var i ferd med å tippe ut en skråning og ned i en bekk.

Kommer sterkere tilbake etter den 23.12. Men følger med litt av og til da

Bra Steffan! God jakt gitt! Vi sitter her å venter på update bilder fra MPS (Hyggelig å hilse på deg, MPS!) Legg ut litt bilder så resten får se de nye hjula så snart spacerrne er på plass også

Er det ingen flere Nissan eiere her inne som er i skravlemodus og har litt småsnask å vise frem?!

Standard

Hyggelig å hilse på ja Kåre.

Har jo fått vasket bilen da. Denne helv%#€%es forp*#&## saltinga er jo drepen på disse stakkars bilene. Pleier å dra innom den lokale vaskesjappa en gang uken for skumming og steaming gjennom hele vinteren. Gjorde det med den forrige bilen min sist vinter, og det har man igjen for nå våren kommer.
    Ellers så blir det innvendig vask til helgen. Har vært på jakt til og fra en måneds tid, å du verden å mye hår ei elgbikkje kan miste på den tiden. Nå bor den jo i bilen når jeg på jakt, men den bikkja burde jo være helt klinisk ren for hår på kroppen når jeg ser de mengdene som ligger igjen i bilen

Er det noen av dere som har et dekk med felg sånn omtrent i orginal dimensjon til Patrolen min? Skulle gjerne ha hatt med et reservehjul i bilen som ikke er altfor stort. Er sjelden man punkterer, men med den godeste Murphy i nærheten så skjer det garantert når jeg ikke har med resevehjul. Syns det blir litt overkill å kjøre rundt med et 37" dekk baki.

Lappesaker, MPS, lappesaker er tingen. Både BGnor og Norsk Offroad Teknikk har

PS: Gjør som meg og skaff deg bikkje etter fargen på interiøret. Rottweilerne mine er blinkskudd til svart interiør (men jakt bikkjer...? Kattejakt = JAAA!!!)

Hvis noen tror dette er en privat MSN kanal for meg, MPS og Stefan tar dere feil.

Skjer'a?!

Standard

Ikke mye. Bare bærer ved for harde livet. Kaldt om dagen.
    Kjerringa maser om felles handleturer før jul. Shopping med masse folk kan jeg styre meg for

Hvis noen tror dette er en privat MSN kanal for meg, MPS og Stefan tar dere feil.

Skjer'a?!
    Jakter fortsatt da. Akkurat snubla inn døra etter å ha vært på vestlandet en tur. Snakker om intens jakting. Reiste oppover i går, jakta noen timer i dag til vi hadde skutt 3 dyr. Også ned igjen. 18-20 timer i bil for å jakte noen få timer er jo heeelt normalt.

Standard

kjekt å se at noen vil skravle, håper det blir mer.
    Se på forum for kjøpes trenger motor!
    Geir Inge
    New day, New surprises !

Mer motor el ny motor? Du har posta bilder av bilen din nå med 2 siders mangellapp skrev du. Skulle likt å sett den lista!

Julegaveshopping med fruen på stinnt kjøpesenter... Enig MPS! Det er marereitt!!! Føler med deg

Hyggelig av deg å dette innom en tur før annonserte lille julaften Stefan! Hva er det du jakter på hele tiden? Skulle nesten tro du er i viltnemnda så mye du er på jakt.

Her har jeg levert inn skiltene til Y60'n hos BT denne uka. rakk ikke å bli ferdig med mangel lista innen fristen for EU-kontroll/utbedring... Jaja, snart nytt år og nye muligheter

Ja en må jo innom å kikke litt av og til. Jakter hjort og rådyr om dagen nå. Jobber det jeg må, og jakter resten. Men nå ere snart over for i år.

Julegaveshopping ja... Må vel snart engasjere meg i det jeg å. Men det er heldigvis lenge til jul :-)

Jakter rådyr å må kjøre 50 mil for det?! Ta med deg en flaske aquavit å sett deg på trammen her. Du kan ikke bomme på 2 meters hold! (Og ser du dobbelt er det helt riktig )

Jakter rådyr å må kjøre 50 mil for det?! Ta med deg en flaske aquavit å sett deg på trammen her. Du kan ikke bomme på 2 meters hold! (Og ser du dobbelt er det helt riktig )
    He he.. Neida jeg trenger ikke kjøre langt for å jakte rådyr. Det er hjortejakta som foregår på vestlandet. Rådyr ere nok av "rundt hushjørnene"

Page 2 of 29 FirstFirst 123412 ... LastLast

Bookmarks