Page 3 of 29 FirstFirst 1234513 ... LastLast
Results 51 to 75 of 721

Thread: Her skravler vi!

Rett til himmels Kaare's Avatar

Y61'n var på 60'-service i forrige uke. Ble konstatert at foringene for stabstag forran og bak var rimelig slitne. Tydelig at større hjul sliter mer på det meste (men nå er jo bilen godt brukt offroad også).
    Gutta på verkstedet til BNH i Ski tok selv initiativ til å få tak i sterkere foringer og bestillte polyforinger fra OME. Ikke dårlig! Prisen ble omtrent som med originaldeler også.

Imponert jeg, når merkeverkstedet er i stand til å tenke alternativt

Default ikke bra

du bommer litt der, de er mye billigere men holder my kortere på grund av kullen her i nord, har kommet nye utgaver men det er jo bare noen månder siden, så erfaringene med de er det vi brukere som lager.

Quote Originally Posted by colormax View Post
    du bommer litt der, de er mye billigere men holder my kortere på grund av kullen her i nord, har kommet nye utgaver men det er jo bare noen månder siden, så erfaringene med de er det vi brukere som lager.
    Bommer på hva? Styrke eller pris?
    Pris: Et par hundrelapper er for meg omtrent samme pris.
    Styrke: Godt mulig du kan ha rett der i at stivere foringer slites fortere og/eller blir sprø i kulda.
    Nye VS gamle: De ble bestillt nå. Ikke umulig at det er de nye som kommer da siden det allerede er noen mnd siden de kom på markedet iflg ditt utsagn?

Hvordan finne ut hva som fungerer? Teste det ut, ikke sant? Man lager ikke erfaringer, man får. Sånn er det med alt. Det som var riktig for bare ett år siden trenger ikke å være riktig idag, nettopp pga erfaringer man gjør seg underveis. Dvs ingen ting blir noen gang opplest og vedtatt som fasitt. Det kalles utvikling.

Siden vi først er inne på brukererfaringer. Good Year MTR er et kjempedekk til kombibruk vei/terreng, men rullemotstanden er stor og dermed øker dieselforbruket. Har MTR-guruen en erfaring med forbruk MTR VS andre dekk?

HAH trenger hjelp! Er det noen D40 fanatikere her som har lyst til å smøre litt tjukt på?

Hvilken pickup er best: Hilux eller Navara?

Quote Originally Posted by Kaare View Post
    HAH trenger hjelp! Er det noen D40 fanatikere her som har lyst til å smøre litt tjukt på?

Hvilken pickup er best: Hilux eller Navara?

Hmm... intensiv bipping (SMS) med MPS sier at BFG AT 37" super på 1,13/mil (standard Patrol på standard dekk drikker 1.12 - dvs dette er bra!).
    37" Patrolen til MPS er gira om - det er ikke min. Mitt forbruk er 1,4 samme f... hvordan jeg kjører (med GY MTR 37" på 15" felg). Det er 10 pene lapper i året å spare på å gire om + bytte til BFG AT m.a.o.... Blir som ENØK tiltak det her: Invester 10' og spar det inn på 20 år...

Er det verd det?!

Hmm... intensiv bipping (SMS) med MPS sier at BFG AT 37" super på 1,13/mil (standard Patrol på standard dekk drikker 1.12 - dvs dette er bra!).
    37" Patrolen til MPS er gira om - det er ikke min. Mitt forbruk er 1,4 samme f... hvordan jeg kjører (med GY MTR 37" på 15" felg). Det er 10 pene lapper i året å spare på å gire om + bytte til BFG AT m.a.o.... Blir som ENØK tiltak det her: Invester 10' og spar det inn på 20 år...

Er det verd det?!
    Å Ja, det er verdt hver krone..
    Nå vil jeg tro dette gjelder langkjøring.., min Y61 på 38" org. 2.8tdi går på ca 1,8-2,1 dette er snittforbruk gjennom hele året..
    men den går gjerne på 1,1 hvis jeg vil det, hehe..

Standard

Skal fortsette forbruksmålinga mi over at par tanker til, regner med at jeg får et mer riktig forbruk da.
    "I'll be back", eller "Eg kjem attende" som heter på sidemål, med mer info ang forbruket.

Quote Originally Posted by 3,3-dødaren View Post
    Å Ja, det er verdt hver krone..
    Nå vil jeg tro dette gjelder langkjøring.., min Y61 på 38" org. 2.8tdi går på ca 1,8-2,1 dette er snittforbruk gjennom hele året..
    men den går gjerne på 1,1 hvis jeg vil det, hehe..
    SJEFS! Har du bilde av bilen? Ble bra nysjerrig her nå, gitt!

Det ryktes at stefanvp har skrapt et premiebord her!

http://pirate4x4.no/forum/showthread...563#post120563

Det ryktes at stefanvp har skrapt et premiebord her!

http://pirate4x4.no/forum/showthread...563#post120563

He he... Skrapt et premiebord er å ta vel hardt i. Men vi kom på 3.plass og må vel si oss fornøyde med det i vårt første løp. Lik poengsum som 2. plass, men de slo oss på flest høye deloppgavesummer.

Teamet med den gule Defendern var i en klasse for seg gitt. De var helt rå i siste oppgave. Så den bilen over alt i feltet. (Forøvrig en knalltøff bil)

I siste oppgave fant vi fort ut at skulle vi få navaran hel ut igjen av et totalt ukjent felt i total mørke, da måtte vi endre taktikk fra å få tak i reflekser til å sanke bonuspoeng ved å berge andre isteden.

Vi fikk vel faktisk ikke tak i mer enn 3 reflekser selv, men fikk 3 til av teamet med Wranglern for å ha vinsja de opp da de stod særs ugunstig til

Jaggu godt vi endte med å ta D22'en til Kenneth isteden for D40'n min. Den hadde nok blitt for lav under og for mye overheng. Få på et OME sett på den D22'en så tenker jeg det blir enda bedre. Selvom den viste seg å være ganske myk selv med originalfjærer da Kenneth ratta rundt med vannglasset på panseret. Han liker skryt den gutten, så jeg får legge til at han kjørte rundt uten å søle flere dråper enn at glasset fortsatt ble betegnet som fullt.

Original

HeHe, Alltid gøy med skryt. Men hadde nok ikke klart det så godt uten Stefan som co-driver...

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Dere imponerte stort Stefan, virkelig... og flott jobb med reddningene.. sitter og ser på bilder og her ble alle sikkerhetsregler fulgt... flotte greier...

Jeg kan love dere at det ikke blir tøffere enn det var denne gangen, men kanskje mer av mye... om du skjønner...

Håper dere stiller opp neste gang også, så skal vi nok ha nye utfordringer på lur... he he
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Ja det er klart vi stiller neste gang. Tenker nok det blir flere deltagere også jeg. Nå som det blir endel snakk om det her på forumet. Sikkert mange som hadde lyst men kanskje var litt i tvil om hva det var.

Quote Originally Posted by stefanvp View Post
    Ja det er klart vi stiller neste gang. Tenker nok det blir flere deltagere også jeg. Nå som det blir endel snakk om det her på forumet. Sikkert mange som hadde lyst men kanskje var litt i tvil om hva det var.
    Jepp, helt klart. Nå gleder vi oss til mer bilder og reportasje.

Hei Bønna? Fikk du på plass eksosen?

Default Snufs...

Hæ?! Svak forstilling på disse Navaraene? Er det ikke småviltjakt du driver med på denne tiden av året?

Hæ?! Svak forstilling på disse Navaraene? Er det ikke småviltjakt du driver med på denne tiden av året?
    Var på vei hjem fra sesongens siste rådyrjakt i Sverige. Kom en bil snurrende over i min kjørebane på E18. Styrte ut i grøfta, men kom tydeligvis ikke langt nok ut. Er vel ikke den mest overdimensjonerete forstillinga nei. Er hvertfall ikke helt kjørbar. Også nå som jeg trenger den som mest. Det er jo det snøværet

OK! I såtilfelle ser det jo ut som om dette gikk veldig bra?

Du får vurdere Patrolen til MPS eller D22'n til advance hvis du trenger ny snøbil i en fei

Ja nå ringte takstmann. Han skulle se på skadene i dag. Han offa seg veldig når jeg sa det var en ganske ombygd bil. Er ikke lett å takste slikt.

Bilen til MPS hadde vært noe ja. Men har jeg penger til det? lite trulig...

Standard

Off nei dette var synd. Så ikke bra ut.

Bilen min er ikke solgt ennå. Har vært mange telefoner fra folk som vil ha mer info etc.

Prisen settes ned litt senere i dag.

Original

Faen det var leit stefan... Bra det ikke ble personskade (selv om jeg tipper du hadde kommet godt ut vs en personbil.)

Dieselforbruket på min er 0.9 med 37" mtr... Den er chippet

Nå syntes jeg folk kan si ifra når det skjer noe (stefan!!!!) ;)

Jeg trenger noe hjelp med å sveise Reciever forann og bak, noen som melder seg frivilig ?
    Hilsen Anders ;)

Quote Originally Posted by advance View Post
    Faen det var leit stefan... Bra det ikke ble personskade (selv om jeg tipper du hadde kommet godt ut vs en personbil.)

Dieselforbruket på min er 0.9 med 37" mtr... Den er chippet

Nå syntes jeg folk kan si ifra når det skjer noe (stefan!!!!) ;)

Jeg trenger noe hjelp med å sveise Reciever forann og bak, noen som melder seg frivilig ?
    Trudde de fleste hadde fått med seg kræsjen min Anders. Er sjeleglad jeg ikke traff den Yarisen på midten. Det hadde nok ikke blitt pent.

Vi kan som sagt få laget mesteparten klart til en frontreciever. Den bak er også kurant og lage.

Når får du D40'n på veien igjen, Stefan?

Page 3 of 29 FirstFirst 1234513 ... LastLast

Bookmarks