Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 25 of 118

Thread: Ting vi diskuterer før Bilsportkonferansen

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Default Ting vi diskuterer før Bilsportkonferansen

Det diskuteres småting i en mengde forskjellige tråde, her tenket jeg vi kunne diskutere ting som absolutt bør taes opp på bilsportkonferansen i år.
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Noe av det jeg synes bør gjøres er at folk kan få stryke en eller flere runder, vi har i alle år praktisert å stryke en runde, dette ble forandret i år for å "hjelpe" arrangørene samt å gjøre cupen mer spennende, etter min mening skivebom, og noe som fort kan komme til å ødelegge cupen.
    Om vi bør tilbake til 5 runder og i tellegg stryke en er jeg usikker på, om det finnes arrangører nok kan man kanskje heller beholde 6 runder eller kanskje til og med 7 runder og stryke 2.
    Før falt folk fra i siste runde, nå faller de fra hele sesongen...

Poengsystemet før sesongen gikk vi fra å bruke 20-17-15 osv i dag bruker vi WRC systemet med 10-8-6 osv
    Også en bom etter min mening, færre får poeng og jeg kan tenke meg at det er ganske kjedelig å stille løp etter løp uten at man synes på sammenlagtlisten, jeg vet ikke hvorfor vi byttet system, menge motorsporter bruker det gamle poengsystemet vår og det skulle vi også fortsatt med.

Større forskjell mellom brutt seksjon og gjennomført. fortsette med dagens prikkesystem som vi vet funker, la 15 prikker være maks for gjennomført seksjon, 30 for brutt og 50 for ikke møtt opp.
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Sandblaster Blesvik's Avatar

Helt enig med deg Tommy!
    Pål Blesvik
    46943034

Promodified

Enig!
    Martin

Standard

Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Noe av det jeg synes bør gjøres er at folk kan få stryke en eller flere runder, vi har i alle år praktisert å stryke en runde, dette ble forandret i år for å "hjelpe" arrangørene samt å gjøre cupen mer spennende, etter min mening skivebom, og noe som fort kan komme til å ødelegge cupen.
    Om vi bør tilbake til 5 runder og i tellegg stryke en er jeg usikker på, om det finnes arrangører nok kan man kanskje heller beholde 6 runder eller kanskje til og med 7 runder og stryke 2.
    Før falt folk fra i siste runde, nå faller de fra hele sesongen...

Poengsystemet før sesongen gikk vi fra å bruke 20-17-15 osv i dag bruker vi WRC systemet med 10-8-6 osv
    Også en bom etter min mening, færre får poeng og jeg kan tenke meg at det er ganske kjedelig å stille løp etter løp uten at man synes på sammenlagtlisten, jeg vet ikke hvorfor vi byttet system, menge motorsporter bruker det gamle poengsystemet vår og det skulle vi også fortsatt med.

Større forskjell mellom brutt seksjon og gjennomført. fortsette med dagens prikkesystem som vi vet funker, la 15 prikker være maks for gjennomført seksjon, 30 for brutt og 50 for ikke møtt opp.
    Har vel ikke noe med det , men menere du å `stryke` runder som er kjørt eller att man kan stryke runder man ikke møter opp på ??? i bilsport verden er vel den reglen att man stryker det dårligste runden/løpet man har `kjørt`....

Prototype

Etter det jeg har fått forståelse for er det ønskelig med representanter fra hver arrangørklubb , bare en påminnelse frem mot selve konferansen.

Det er vel og luftet for egen seksjon/komite under NBF for biltrial.

Arne har allerede luftet her på forum at sikkerhet i biltrial skal diskuteres, også noe å tenke på.

Regner med at i høst og vinter , som alle siste år , det blir diskutert eventuelle regel endringer ... noen har begynt å tenke på dette ?

Diskusjonen om hvor biltrial står i dag og hvor den skal gå er jo og i gang.

Quote Originally Posted by fastfoot View Post
    Har vel ikke noe med det , men menere du å `stryke` runder som er kjørt eller att man kan stryke runder man ikke møter opp på ??? i bilsport verden er vel den reglen att man stryker det dårligste runden/løpet man har `kjørt`....
    Mener at hver enkelt kan stryke sin dårligste runde....
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Jævla treg bilbygger Ove's Avatar

Og med dårligste runde menes også en runde du heller ikke har hatt mulighet for å stille til start ...... sånn bare for å pressisere , slik at dette også ikke kan misforståes .....
    .

Prosjektkommentar fra en småmisunnelig SJ-garasje .......
    Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

Gode Minner Tore Hansen's Avatar

Mener at hver enkelt kan stryke sin dårligste runde....
    enig,man kan stryke den dårligste runden,uansett om det er en runde man har deltatt på,eller om man ikke har kjørt den i det hee tatt.
    - dette er tross alt en gren som vi gjør på hobby-basis,det vil si at dukker det ting opp som gjør at man ikke kan stille et løp,(brylluper,bursdager.o.l.)så bør ikke hele cupen ryke.
    HVOR LANGT KOMMER JEG FOR ÅTTEOGTJUE`A??

Wild Logger with Bogger Chevy-Sheriff's Avatar

Opprinnelig skrevet av UNLIMITED i en annen tråd:
    Mener at 7 runder med 5 tellende er best fordi:

1) Flere kan delta. Dersom man ønsker å kjøre bare f.eks. 3 runder, så er det større sjanse for å ha fri i 3 av 7 helger enn 3 av 5 helger. Dette gjelder selvsagt også om man kjører mer eller mindre enn 3 runder. Det er alltid en fødsel, konfirmasjon, bryllup, begravelse...., en reise eller jobb som kommer i veien for å delta på alle rundene.

2) Flere kan delta dersom de 7 rundene brukes til større geografisk spredning. Med 7 runder på 7 forskjellige steder vil det alltid være noen runder innenfor rekkevidde for de fleste.

3) 7 runder gir de ivrigste muligheten til å kjøre mer.

4) De som mottar spons vil kunne argumentere med mer profilering av sponsors logo. Sponsor vil selvsagt være mer villig dersom det er 7 treff i stedet for 5.

5) Dersom bilen går i stykker og det er snakk om store og eller dyre reperasjoner, kan det være godt å vite at det ikke er krise å måtte stå over de to neste treffene.

Jeg tror faktisk også man kan klare å trylle frem såpass mange arrangører også, slik at 7 runder er mulig
    Sheriffen

Nordmarka Wild Truck Logging

Prototype

hvis man skal ha muligheten å stryke en runde , men likevel legge opp til enda flere runder enn tidligere , blir det ikke samme problemstilling da ?

ved flere runder vil det være større sjangs for kræsj med andre ting.
    blir forslaget da neste år å stryke to runder ? tre ?
    Last edited by Geir; 08-17-2008 at 07:43. Reason: skrivefeif

Promodified

Men man har vel ikke problemer med å få fram 7 arrangører til biltrial løp her i Norge ?
    Vil si det burde gå ganske greit.
    Mikael Berberg - KNA Telemark
    Tlf: 40634552

jan terje
    Gjest

Quote Originally Posted by Tore Hansen View Post
    enig,man kan stryke den dårligste runden,uansett om det er en runde man har deltatt på,eller om man ikke har kjørt den i det hee tatt.
    dette er tross alt en gren som vi gjør på hobby-basis,det vil si at dukker det ting opp som gjør at man ikke kan stille et løp,(brylluper,bursdager.o.l.)så bør ikke hele cupen ryke.-
    Man kan vel nesten telle på en hånd de motorsports utøverne i Norge som ikke driver på hobbybasis vil jeg tro.
    Stryking av runder bør være som det skrives en runde man har kjørt.
    For de fleste er det vel slik att det ikke er penger til å kjøre hele NC når den har blitt så spredd. Men det er ikke cupens problem.

Quote Originally Posted by jan terje View Post
    Stryking av runder bør være som det skrives en runde man har kjørt.
    Kan man bare stryke en runde som er kjørt , er vi i samme problemstilling som i dag .

Quote Originally Posted by jan terje View Post
    For de fleste er det vel slik att det ikke er penger til å kjøre hele NC når den har blitt så spredd. Men det er ikke cupens problem.
    Det blir vel til syvende og sist cupens problem ..... når det kanskje bare er 2-3 utøvere som har anledning til å fullføre .....

For vår egen del velger vi vekk NC for framtiden , hvis det skal gjennomføres etter dagens regelverk .
    At vi tar det valget blir så stort tap for sporten tviler jeg på , men det mistes hverfall en junior og rekrutt .....
    .

Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

jan terje
    Gjest

Quote Originally Posted by Ove View Post
    Kan man bare stryke en runde som er kjørt , er vi i samme problemstilling som i dag .

Det blir vel til syvende og sist cupens problem ..... når det kanskje bare er 2-3 utøvere som har anledning til å fullføre .....

For vår egen del velger vi vekk NC for framtiden , hvis det skal gjennomføres etter dagens regelverk .
    At vi tar det valget blir så stort tap for sporten tviler jeg på , men det mistes hverfall en junior og rekrutt .....
    Det er nok på tide å revurdere NC og heller ta diskusjonen om lokale cuper skal kvalifisere til ett norgesmesterskap en helg.
    På den andre siden dumt når målet for mange endelig er nådd og NC har blitt NC som kjøres over store deler av landet.
    Det må jo sies att om de som i mange år har hatt kongstanker om vekst i biltrial og spredning på løpene att det synes rart att de først etter att målet er nådd innser att det blir dyrt å delta.
    Litt på siden, men vil også legge til att mange av de samme navn gikk igjen i ProMod styrebrems diskusjonen og da argumenterte en med att økte kostnader ikke var ett argument.
    Motorsport er dyrt, som alt annet. Dessverre.

VETERAN vaktmester's Avatar

Default Hva Om?

De 4 eller 5 beste rundene var tellende i NC, samt at det ble gitt poengsum for antall kjørte runder.

Hilsen Lasse

Lightfoot Arne's Avatar

Bare et tips siden det tydeligvis er nok potensielle arrangører - sørg for at DIN klubb melder inn et løp innen fristen som er 1. oktober. Det er kun de arrangører som har gjort dette som er aktuelle for Norgescupen 2009.
    Arne, Lightfoot Racing
    www.lightfoot.no

Standard

Må vel begynne å vurdere om Pro-mod og Modified burde få forskjellige løyper,
    begynner å bli stor forskjell på bilene. Styrbrems, portaler. Litt bedre plass har ikke noe å si. Ikke alle kjører Suzuki.

Promodified

Quote Originally Posted by Ropavo View Post
    Må vel begynne å vurdere om Pro-mod og Modified burde få forskjellige løyper,
    begynner å bli stor forskjell på bilene. Styrbrems, portaler. Litt bedre plass har ikke noe å si. Ikke alle kjører Suzuki.
    må si mæ eni....promod å proto i samme bana??

Quote Originally Posted by Toro View Post
    må si mæ eni....promod å proto i samme bana??
    Må si meg veldig uenig .

På den måten skyver vi ut de som måtte stille med biler uten styrebrems og utkobling av baktrekken .
    Der finnes faktisk noen enda som er med for å bare kjøre og ha det gøy , uten ambisjoner om å nå inn helt i toppen.

Lages seksjonene så vanskelige som det her skisseres , er jeg redd disse faller fra .......

.
    .

andre for diskutere hva slags baner Promod skal ha, men kan si litt om intensjonene med klassen når den skulle startes, for det var jeg en stor del av.
    Vi ville lage en klasse der man sto veldig fritt i hvordan man ville bygge bilen, samtidg siden reglene var så fri var det viktig at det ble kjørt i Modified baner, dette for at værstingbyggene og de dyreste byggene ikke skulle ha for stor fordel, også for at kostnadene i klassen skulle holdes nede.
    Dette var en klasse man skulle kunne hevde seg i med en hjemmebygd bil uten at det skulle koste skjorta..
    Ville man ha tøffere baner... så kjører man i Proto... no problem.

Dette var intensjonen bak klassen...
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

andre for diskutere hva slags baner Promod skal ha, men kan si litt om intensjonene med klassen når den skulle startes, for det var jeg en stor del av.
    Vi ville lage en klasse der man sto veldig fritt i hvordan man ville bygge bilen, samtidg siden reglene var så fri var det viktig at det ble kjørt i Modified baner, dette for at værstingbyggene og de dyreste byggene ikke skulle ha for stor fordel, også for at kostnadene i klassen skulle holdes nede.
    Dette var en klasse man skulle kunne hevde seg i med en hjemmebygd bil uten at det skulle koste skjorta..
    Ville man ha tøffere baner... så kjører man i Proto... no problem.

Dette var intensjonen bak klassen...
    Og burde være det enda !!
    .

Promodified

alle kjører vell for å ha det gøy ove og at enkelte bruker mere penger og er mere seriøse enn andre kommer vi ikke bortifra uansett klasse... men sånn som promod har utvikklet seg de siste årene er det jo blitt mer en proto klasse enn en modifisert klasse!! å hvorfor ikke da kjøre samme banene...promod har vell mistet de grunnprisnippene som tommy snakker om for lenge siden likevell...

Quote Originally Posted by Toro View Post
    ...promod har vell mistet de grunnprisnippene som tommy snakker om for lenge siden likevell...
    Å ? Hvorfor det ?

Ta bare BoyToy som et eksempel ...... den har kostet meg i rene penger sånn midt imellom en velutrustet, nybygget Standard-bil og en Modified-bil .
    Styrebrems og utkobling av baktrekken har tilsammen kostet meg under 1000-lappen .

Likevel klarer den å hevde seg greit , selv om den er bygget som et low-cost prosjekt , tuftet på de intensjonene som Tommy skisserer her .

.
    .

Promodified

jeg mener at promod har mistet grunnprinipene sine forde at når klassen bli opprettet var det forbudt med både portaler,styrbrems og utkobling av bakhjulstrekk...nettopp for å holde kostnadene nede!! å alt det er tilatt i dag...men visst man kan byge både styrbrems og utkobbling av bakhjulstrekk for under 1000lappen, så ser jeg ikke helt poenge ditt med at man utelukker mange som kjører for gøy visst man "avanserer" til protosporet...

Page 1 of 5 123 ... LastLast

Bookmarks