Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 26 to 50 of 118

Thread: Ting vi diskuterer før Bilsportkonferansen

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Jeg tror klassen dør i Protosporet.. spør Pål, jeg tror han banka bilen mye den ene sesongen han kjørte Proto... mulig jeg tar feil...
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Jeeps are bils, not båts! Amund's Avatar

Min mening er at det ikke er noe vits i å gå opp til protospor på promod før man er i en situasjon der alle løp har en eller flere omkjøringer for å skille vinneren fra 2. plass.... såvidt meg bekjent er ikke det noe som pleier å skje i promod :)
    Jeeps are bils, not båts!

Jævla treg bilbygger Ove's Avatar

Skisserte bare at det går an å bygge low-cost , men skal den inn i Proto-sporet mangler det nok litt til ....

Ser bare på PreRun og ET , det var i grensen av hva en ProMod-bil etter Classic-intensjonene klarer .
    Min fikk mye juling , men klare det greit nok.
    Skulle jeg kjørt Proto-sporet måtte jeg ha lagt til en del mer potent motor og satt alt over et sett med portaler .

Og da begynner vi å snakke om betydelig større byggekostnader .....

.
    .

Prosjektkommentar fra en småmisunnelig SJ-garasje .......
    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

Jævla treg bilbygger Ove's Avatar

Quote Originally Posted by Amund View Post
    Min mening er at det ikke er noe vits i å gå opp til protospor på promod før man er i en situasjon der alle løp har en eller flere omkjøringer for å skille vinneren fra 2. plass.... såvidt meg bekjent er ikke det noe som pleier å skje i promod :)
    Og her har Amund et veldig godt poeng !

Det har vel ikke vært et eneste løp i NC/SC der ProMod-bilene har lagt veldig tett ....

.
    .

Prosjektkommentar fra en småmisunnelig SJ-garasje .......
    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

Promodified

Quote Originally Posted by Amund View Post
    Helt enig. P-M bilene har fortsatt tøffe nok utfordringer i gult spor, og det skiller godt på resultatlistene. Vi ser også at rene mod-biler henger noenlunde med når dem stiller i P-M, så det lar seg med andre ord gjøre å oppnå gode resultater selv for en bil uten styrebrems og utkobling fortsatt.
    ...men det skyldes kanskje like mye at det er et fåtall av dem som har styrebrems som virkelig har lært seg å bruke det effektivt

Hobbybonde Vier's Avatar

Quote Originally Posted by supersvein View Post
    ...men det skyldes kanskje like mye at det er et fåtall av dem som har styrebrems som virkelig har lært seg å bruke det effektivt

hehe

Jeg er enig med at Promod har tøffe nok løyper som de har hatt der jeg har vært/sett på i år, og at Proto hadde tatt knekken på de fleste bilene. Hvis noen sliter ville det i tilfelle vært Modifisert, for de har sikkert merket tøffere løyper i år.
    Øystein Vierdal
    KNA Haugaland Offroaders

Sandblaster Blesvik's Avatar

Jeg syntes vi bør ha egne piler for promod og sporet kan følge en kombinasjon av modifisert og proto porter.
    Pål Blesvik
    46943034

Standard

her må jeg si meg enig me tommy og toro

Promodified

Hva er det egentlig vi skal oppnå ved at P-M skal kjøre annet spor enn gult?

...Jeg synes det hadde vært fantastisk om denne klassen kunne gått gjennom en vinter uten større forandringer, og diskusjoner som når nye høyder.

Modified

Det er ikke bestandig at forandring fryder.....
    Syns pro-mod kan gå et år til før man skal gjøre om på noe.....
    Syns noen det er for kjedlig og kjøre pro-mod, så fins jo proto. Er lov å kjøre d å.........

Min mening......
    If it`s too loud, your too old......crossboned

Ronny Olaussen
    UTKANTEN OFFROADERS NAF

Prototype

Quote Originally Posted by jonny puma View Post
    Det er ikke bestandig at forandring fryder.....
    Syns pro-mod kan gå et år til før man skal gjøre om på noe.....
    Syns noen det er for kjedlig og kjøre pro-mod, så fins jo proto. Er lov å kjøre d å.........

Min mening......

Promodified

Quote Originally Posted by RockStar View Post
    Jeg syntes vi bør ha egne piler for promod og sporet kan følge en kombinasjon av modifisert og proto porter.
    Det hørtes ut som et svært godt forslag. Prøv det en runde og høst erfaringer!
    Martin

Modified

Quote Originally Posted by Vier View Post

Hvis noen sliter ville det i tilfelle vært Modifisert, for de har sikkert merket tøffere løyper i år.
    Er slik jeg ser det også. Kanskje modifisert og light truck skulle delt porter isteden?
    NO BULLSHIT FOUNDATION

Wild Logger with Bogger Chevy-Sheriff's Avatar

Quote Originally Posted by Bronx View Post
    Er slik jeg ser det også. Kanskje modifisert og light truck skulle delt porter isteden?

Jeg har kjørt en SC med Priden i modified-sporet.......det gikk ikke så bra.....
    Sheriffen

Nordmarka Wild Truck Logging

Eller hva om Standard og Modifisert deler porter?
    Sikkert en del av modifisertførerene som ville likt det, men ikke de som kjører mye..

Vi har en annen tråd om hvordan vi skal gjøre sporten mer publikumsvennlig og hakket tøffere baner er en vei å gå!
    Tror publikum syntes det er litt rart at ProMod må kjøre portene til klassen under..
    Pål Blesvik
    46943034

Hobbybonde Vier's Avatar

Vi har en annen tråd om hvordan vi skal gjøre sporten mer publikumsvennlig og hakket tøffere baner er en vei å gå!
    Tror publikum syntes det er litt rart at ProMod må kjøre portene til klassen under..
    Et lite sidespor, men jeg tror ikke det er mange i publikum som skjønner at vi kjører samme spor som klassen under... I SC kanskje, men tviler på det i NC der klassene kjører "hulter til bulter"
    Øystein Vierdal
    KNA Haugaland Offroaders

Modified

Helt enig Vier.....

Pål? Kan ikke du bare stille i proto da?

Ronny Olaussen
    UTKANTEN OFFROADERS NAF

Promodified

helt enig med deg hær pål!! kanskje d har blitt litt fart i protospore å

Gode Minner Tore Hansen's Avatar

Quote Originally Posted by Toro View Post
    helt enig med deg hær pål!! kanskje d har blitt litt fart i protospore å
    ja,da hadde det nok VIRKELIG blitt fart i protosporet... la pilene og klassene være som det har vært,hvorfor forandre på ting som fungerer?
    HVOR LANGT KOMMER JEG FOR ÅTTEOGTJUE`A??

Mener ikke at ProMod skal kjøre Protosporet, men at ProMod sporet besto av f.eks. 3 Modifisert porter og en Protoport.
    Trenger ikke bli noe særlig tøffere av den grunn.

Syntes bare klassen fortjener egne spor istedet for å kjøre sporet til klassen under..
    Tror resten av norden/europa også har egne spor for PM.

For å snu litt på det, de som syntes modifisertsporet er det tøffeste de vil kjøre med ProMod bilen sin kanskje burde skaffe seg en MODIFISERTBIL
    Pål Blesvik
    46943034

Promodified

vi kan droppe de portene som går i ring rundt trærne resten kan vi kjøre....

Obeskrivbar Lasse suzicán's Avatar

För några år sedan la vi in en Svart ProMod-port i modifierat-spåret under en säsong.... Var kul att få en extra utmaning....

Hmmmm!
    Undrar varför vi slutade med det????
    // Lasse
    Ordförande i Trialförarföreningen - Sverige. Teknisk chef - Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles.

Europamester 2004, 2006 ,2007, 2008

som det er skrevet over.. kan vi ikke ha en vinter uten bare pro mod diskusjon.. må ærlig innrømme at jeg skjøner ikke hvorfor det alltid er så mye styr med denne klassen. mens de andre klassene aksepterer det som blir gjort av forandringer å vedtak. men er det noen som har tenkt på banebyggerne her da. har bygd endel baner de siste årene. men skal det bygges seks forskjellige baner, så trenger enn støre seksjoner å masse ekstra arbeid. så viss dere syntes det også er greit, så værsegod. jeg takker ihvertfall nei
    Jørgen Paulsen
    No Limit Racing
    Joy For Living

Quote Originally Posted by Jørgen View Post
    som det er skrevet over.. kan vi ikke ha en vinter uten bare pro mod diskusjon.. må ærlig innrømme at jeg skjøner ikke hvorfor det alltid er så mye styr med denne klassen. mens de andre klassene aksepterer det som blir gjort av forandringer å vedtak. men er det noen som har tenkt på banebyggerne her da. har bygd endel baner de siste årene. men skal det bygges seks forskjellige baner, så trenger enn støre seksjoner å masse ekstra arbeid. så viss dere syntes det også er greit, så værsegod. jeg takker ihvertfall nei
    Da leste du ikke mitt innlegg skikkelig Jørgen, det er ikke snakk om å lage ekstra porter for PM

Grunnen til at det er mye "styr" i denne klassen er nok fordi det er den største og mest varierte.
    Da blir det mange meninger..
    I de andre klassene er jo bilene stort sett like!
    Pål Blesvik
    46943034

Modified

For å snu litt på det, de som syntes modifisertsporet er det tøffeste de vil kjøre med ProMod bilen sin kanskje burde skaffe seg en MODIFISERTBIL

Snudet andre veien da Pål, kan ikke de som vil kjøre tøffere kjøre proto da..???????

Ronny Olaussen
    UTKANTEN OFFROADERS NAF

Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast

Bookmarks