Page 3 of 95 FirstFirst 123451353 ... LastLast
Results 51 to 75 of 2351

Thread: Chevy-Pirater ! Dette er Bullshit-shitchat tråden

  1. #51
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Middle of fucking Nowhere
    Posts
    477

    Default

    minus 4. Ikke klag., her har vi hatt -10 når vi holdt på ute. Nå har det blitt nærmere 20. Så jeg synes ikke synd på deg.
    Ny større garasje hadde gjort mye her.
    Pr nå ligger Sub/K5 deler i alle ledige rom. uthuset, kjeller, utedassen, vedskjulet m.m. der det er plass har det havnet deler.
    I garasjen står sorte K5, Asconan og MC. hmm, plass er det lite av til noe annet.

    Var ute med Burbe i dag, børsta masse snø av og kjørte en tud, han synes sikkert det var kos å strekke på store labber igjen.

    Ha en god kveld.

    Kjersti

  2. #52
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Vestby
    Posts
    882

    Cool Morodag på jordet!!!!

    Chevyhoe, en kompis av meg med volvofelt (dessverre ingen bilder av den,) og jeg var en liten tur ute på jordet i dag. Planen var egentlig å kjøre helt opp en liten skauvei, men med slike dekk som vi har fønker det dessverre ikke så bra. Hvertfall ikke med Chevyene. Den jævla Felten derimot dro fletta av oss! Neste på tapetet på Dynga blir nå SPERRER!!!!! newburn

    Men men. Hadde da moro allikevel vi. Litt knot å få start på Dynga som vanlig, men med litt startakabler så kom den i gang.

    Kjørte sakte ned mot jordet og håpet sterkt at vi skulle komme oss helt opp i skogen.Dette skulle vise seg å bli annerledes. Makan til RÆVA dekk enn de jeg har, har jeg aldri sett på snøen noen gang. Sleit på bare flata. Sporer og kødder hele tiden. Håper det er litt mer effekt på sand og stein generelt! Hehe

    Både jeg og Chevyhoe sleit fælt, men Felten derimot var vi på toppen med. Dro seg fram overalt as!!! Men litt diffbremser og sperrer hjelper jo som vi alle vet.

    Legger ut litt bilder av Chevane hvertfall. Ikke akkurat spennende, men litt å se på! Og MAKAN til feit Tahoe har jeg aldri sett noen gang tror jeg!








    Var litt snø da. Felgene til Chevyhoe var hvertfall veldig fulle!


    Og til slutt to små videosnutter... Var faktisk bare så vidt vi kom opp der jeg kjører med Dynga.
    Og så ble det litt drifting med Tahoen...
    Jon-Anders 970 970 41
    Never underestimate the predictibility of stupidity!

  3. #53
    Natural born looser Noclass's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Hadeland
    Posts
    926

    Default

    Blei den k5'n henta i traktene rundt Hokksund for ikke så lenge siden???
    Stein Rui
    90849036


    On the internet you can be anything you want.
    It’s strange that so many people choose to be stupid

  4. #54

    Default

    Da svarer jeg for red_baron, ja den ble henta i hokksund.

  5. #55

    Default Hva synes vi chevy eiere med diesel om dette da?

    Ta en titt på linken. har laget en tråd i diverse forumet.

    http://www.pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=577
    Last edited by TheChieF; 02-10-2007 at 23:29. Reason: kansje en fordel å legge til linken. :D

  6. #56
    Standard
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Nedre Eiker
    Posts
    105

    Default

    ...og makan til K5...digger den bare.....åh! ARB sier jeg bare... da blir denne gutten kongen på haugen!!

    Kjørte forresten det lille monsteret.
    Dere ser jo sjøl hvor badass heva den er.. Tahoen ser jo ut som en mazda 323 i forhold...
    Idet jeg passerte en bakketopp, hadde jeg sikkert en dødsone på MINST 7 meter forran bilen. Så ikke engang hvor veien gikk! snakk om kongebil!
    Gleder meg til å se Red Baron lukeparkere i vika med denne haha
    Tahoe Z-71
    Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!

  7. #57
    Natural born looser Noclass's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Hadeland
    Posts
    926

    Default

    Ja kul er den, men åssen er det å få den der godkjent???

    Så den da den stod tilsalgs og tenkte om jeg kanskje skulle gjøre en handel, men tenkte at den er sikkert umulig å få godkjent så jeg slo det i fra meg
    Stein Rui
    90849036


    On the internet you can be anything you want.
    It’s strange that so many people choose to be stupid

  8. #58
    Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    9,867

    Default

    Ut med lufta gutter... så blir det nok MYE bedre... man tror det rett og slett ikke før man har prøvd det...
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

  9. #59
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Vestby
    Posts
    882

    Default

    Quote Originally Posted by Noclass View Post
    Ja kul er den, men åssen er det å få den der godkjent???

    Så den da den stod tilsalgs og tenkte om jeg kanskje skulle gjøre en handel, men tenkte at den er sikkert umulig å få godkjent så jeg slo det i fra meg
    Forrige eier fra nordnorge har visstnok godkjenningspapirer som skal funke. TÜV papirer. Så jeg får bare prøve meg litt. Hvis ikke blir det rein skogsbil etterhvert.

    Litt ombygging og bruke den i Light-Truck eller noe:)

    Tommy:
    Tenkte på å sleppe ut litt, men har ikke kompressor. Dumt å stå på bare felgen etterhvert. Spes siden det ene hjulet lekker litt. Ikke masse, men nok at jeg må fylle på en gang i mnd. I ventilen BTW. Noen tips?
    Jon-Anders 970 970 41
    Never underestimate the predictibility of stupidity!

  10. #60
    Wild Logger with Bogger Chevy-Sheriff's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Just around the corner
    Posts
    3,975

    Default

    Ja. lite luft har alt å si.....de dekke funker flott i snø og sand....

    K5 glir rett inn i Light Truck - bare å sette inn bur og belter.....
    Sheriffen

    Nordmarka Wild Truck Logging

  11. #61
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Vestby
    Posts
    882

    Default

    Ja det er kanskje bra med breie dekk på snøen? Får prøve det neste gang.
    Tenkte litt på sånn utvendig bur som på American Pride. Og bygge om til Pick-up. Slippe den teite glassfibern oppå bak der...

    Åssen sælar må man ha for at det er godkjent a?
    Jon-Anders 970 970 41
    Never underestimate the predictibility of stupidity!

  12. #62
    Natural born looser Noclass's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Hadeland
    Posts
    926

    Default

    Er det lov til å spørre om hva du ga for den?
    Stein Rui
    90849036


    On the internet you can be anything you want.
    It’s strange that so many people choose to be stupid

  13. #63
    Standard
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Geilo
    Posts
    123

    Default

    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Ut med lufta gutter... så blir det nok MYE bedre... man tror det rett og slett ikke før man har prøvd det...

    Forskjellen på det føret der er nesten like stor som på 2 og 4 hjuls drift.....slipp ut helt til dekket byner å få en brett i "endene" av bulen når du står på fast mark. Da får dekket fin form når du er ute i snøen og har litt mer annleggsflate.
    Men husk å fylle luft før du byner å kjøre fort på barmark, er hart med korden med så mye buling, blir friksjon og varme av det.......

  14. #64
    Standard
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Geilo
    Posts
    123

    Default Slik lissom

    Kjører med dette trykekt, så kan jeg slippe ut mer hvis jeg kjører meg fast.

    Beklager at det er en Toy, men har bare 31" på S-10 så det funker liksom ikke i snøen uansett
    Attached Images Attached Images   

  15. #65
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Vestby
    Posts
    882

    Default

    Med andre ord. Får skaffe meg en kompressor. tar vel fjorten dager å fylle opp de der hvis jeg bruker en komp i bilen.... Men men. Luft mån ha!
    Jon-Anders 970 970 41
    Never underestimate the predictibility of stupidity!

  16. #66
    Wild Logger with Bogger Chevy-Sheriff's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Just around the corner
    Posts
    3,975

    Default

    Breie dekk på mye snø er gull, se bare på Islendingene....

    Ang. kompressor.....jeg kjøpte en på Europris til 500,- Den funker helt ok til luftfylling og slikt....

    Ang. belter: du må ha min 4 punkt belte. Av den typen med 4 løse seler, som går inn i en lås. Du skal med ett grep kunne frigjøre deg fra alle selene.
    Det hende ofte noen selger slike brukte.
    Sheriffen

    Nordmarka Wild Truck Logging

  17. #67
    Standard
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Geilo
    Posts
    123

    Default

    Quote Originally Posted by Chevy-Sheriff View Post
    Breie dekk på mye snø er gull, se bare på Islendingene....

    Ang. kompressor.....jeg kjøpte en på Europris til 500,- Den funker helt ok til luftfylling og slikt....

    Ang. belter: du må ha min 4 punkt belte. Av den typen med 4 løse seler, som går inn i en lås. Du skal med ett grep kunne frigjøre deg fra alle selene.
    Det hende ofte noen selger slike brukte.
    De kjører vel både høye og breie dekk:)
    Leste noen dekk anbefalinger på sidene til AT og de påstår at du øker framkomligheten på snø mer med å øke en tomme på diameteren en en på bredden, årsaken har vist å gjøre med at dekket synker ett stykke ned uansett, og jo større diameter du har jo slakere blir angrepsvinkelen dekket har mot snøen forran.
    Blei litt invikla det der, men greia er att anleggsflata i snø ikke bare er den flate delen midt under, kan fort vere en halvmeter lang anleggsflate på en 44 tommer.

  18. #68
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Vestby
    Posts
    882

    Default

    Quote Originally Posted by Giljar View Post
    De kjører vel både høye og breie dekk:)
    Leste noen dekk anbefalinger på sidene til AT og de påstår at du øker framkomligheten på snø mer med å øke en tomme på diameteren en en på bredden, årsaken har vist å gjøre med at dekket synker ett stykke ned uansett, og jo større diameter du har jo slakere blir angrepsvinkelen dekket har mot snøen forran.
    Blei litt invikla det der, men greia er att anleggsflata i snø ikke bare er den flate delen midt under, kan fort vere en halvmeter lang anleggsflate på en 44 tommer.
    Hmmm. Burde vel klare å presse på noen og førti tommer på den hevinga jeg har. Litt kutting må også til vel. Men... Skal prøve med mindre luft i de lefsene jeg har først. Så får vi se hva jeg får til med større etterhvert.

    Sheriff: Tror jeg får komme og glane litt på AMPRIDE en dag jeg. Så får jeg kanskje litt inspirasjon om hvordan jeg skal gå fram med bur og belter.

    Først skal jeg prøve å godkjenne denna haugen. Tviler, men lov å prøve? "har du lyst har du lov.... Har du vett lar du vær..." hehe
    Jon-Anders 970 970 41
    Never underestimate the predictibility of stupidity!

  19. #69
    Standard
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Akershus, Norway
    Posts
    224

    Default

    Quote Originally Posted by Noclass View Post
    Er det lov til å spørre om hva du ga for den?
    Kunne vært artig å vite ja.
    Raymond
    1986 Chevrolet K5 Blazer 6,2d
    www.naf-offroaders.no

  20. #70
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Vestby
    Posts
    882

    Default

    Noclass og Raymond_K5: Har sendt dere PM.

    Bare å spørre hvis man vil vite noe ja.
    Jon-Anders 970 970 41
    Never underestimate the predictibility of stupidity!

  21. #71
    Wild Logger with Bogger Chevy-Sheriff's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Just around the corner
    Posts
    3,975

    Default

    Det er bare å komme å ta en titt, det vettu......ta med spade.... ......eller vent på mildvær......

    Jeg har fjernet alle rutene på Priden'n.
    Dermed kunne jeg la buret gå innenfra , gjennom "ruta" og over taket.
    Attached Images Attached Images  
    Sheriffen

    Nordmarka Wild Truck Logging

  22. #72
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Vestby
    Posts
    882

    Default

    Quote Originally Posted by Chevy-Sheriff View Post
    Det er bare å komme å ta en titt, det vettu......ta med spade.... ......eller vent på mildvær......

    Jeg har fjernet alle rutene på Priden'n.
    Dermed kunne jeg la buret gå innenfra , gjennom "ruta" og over taket.

    Det er såpass med snø oppi der ja! Er det langt å kjøre? Venter vel litt nærmere snøløse tilstander tenker jeg... Takk for tilbud!
    Jon-Anders 970 970 41
    Never underestimate the predictibility of stupidity!

  23. #73
    Wild Logger with Bogger Chevy-Sheriff's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Just around the corner
    Posts
    3,975

    Default

    Neida, det er ikke SÅ mye snø.....;)

    Ca. 30 min fra Oslo Sentrum......
    Sheriffen

    Nordmarka Wild Truck Logging

  24. #74
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Vestby
    Posts
    882

    Default

    Ca en times kjøring da. det er ikke ille.

    Kontakter deg når jeg får litt tid til overs så kommer jeg opp en tur. Enten med prosjektet eller med Caben. Kommer an på om jeg får i noe sæler i Dynga snart vel...
    Jon-Anders 970 970 41
    Never underestimate the predictibility of stupidity!

  25. #75
    Natural born looser Noclass's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Hadeland
    Posts
    926

    Default

    Ja å du kan fikse meg nøkkel til bommen i Nittedal så hadde jeg brukt 40 min og ikke 1 og 1/2 time pga at jeg må kjøre rundt...
    Stein Rui
    90849036


    On the internet you can be anything you want.
    It’s strange that so many people choose to be stupid

Page 3 of 95 FirstFirst 123451353 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •