Har nå testet 5 forskjellige gratisprogrammer for resize av bilder .
De 5 programmene er :
Image Resizer Powertoys
VSO Image Resizer
Visualizer Photo Resizer
FastStone Photo Resizer
PIXresizer
Jeg brukte en mappe med 444 bilder - 1.85Gb til testen .
Bildene ble valgt en oppløsning på 750x500 .
Mine kriterier var hurtighet , funksjonalitet , kvalitet .
Når det gjelder kvalitet , var det en som skilte seg ut. Men differansene var ikke avskrekkende , spesielt siden bildene er såpass små .
FastStone Photo Resizer er testvinner på bildekvalitet.
Men derimot er den desidert testens tregeste , med 13 min og 10 sek på denne oppgaven.
En oversiktlig og lettfattlig meny , som gir uante muligheter for den som gidder å sette seg inn i dette.
Et pluss er at denne også overfører alle bildedataene fra orginalen .
VSO Image Resizer er testen raskeste , som bruker 3 min og 10 sek på oppgaven.
Litt dårligere bildekvalitet , men nesten ikke merkbart. Enkel meny , men kan skiftes over til avansert , og gi store muligheter . Overfører også alle bildedata fra orginalen.
Et stort pluss er at du har tilgang til resize uansett situasjon , kan bare høyreklikke og velge resize , både direkte på fil og mappe .
Minuset med dette programmet er at det dukker opp en påminnelse om at du kjører et gratisprogram hver gang applikasjonen startes .
Image Resizer Powertoys har også direkte tilgang , men du må merke filene , og derfor litt tungvindt i denne sammenheng .
Enkelt brukersnitt , er forholdsvis rask med 4 min og 13 sek.
Alle bildedata blir overført fra orginalen. Minus for at denne er kun for XP .
Visualizer Photo Resizer har et greit brukergrensesnitt , alle som kan bruke filbehandleren takler denne .Men er endel minuser ved dette programmet ; bruker lang tid - 10 min og 7 sek , merkbart dårligere bildekvalitet og overfører ikke bildedata fra orginalen .
PIXresizer har et bra grensesnitt - men litt enkelt og med mindre valgmuligheter . Men gir bra bildekvalitet og er raskt - 3 min og 13 sek .
Ingen av bildedataene fra orginalen blir overført .
De fleste av disse programmene gir deg muligheten til å sette "vannmerke" på bildene .
For meg - til mitt bruk - blir det 2 testvinnere som installeres på min PC ,
VSO Image Resizer for sin hurtighet , og brukertilgang direkte uten å måtte starte en applikasjon før bruk.
http://www.vso-software.fr/products/image_resizer/
FastStone Photo Resizer for sine muligheter og bildekvalitet . Men en må ha god tid ......
http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm
.
Bookmarks