Results 1 to 3 of 3

Thread: Resize av bilder

Jævla treg bilbygger Ove's Avatar

Default Resize av bilder

Har nå testet 5 forskjellige gratisprogrammer for resize av bilder .

De 5 programmene er :

Image Resizer Powertoys

VSO Image Resizer

Visualizer Photo Resizer

FastStone Photo Resizer

PIXresizer

Jeg brukte en mappe med 444 bilder - 1.85Gb til testen .
    Bildene ble valgt en oppløsning på 750x500 .

Mine kriterier var hurtighet , funksjonalitet , kvalitet .

Når det gjelder kvalitet , var det en som skilte seg ut. Men differansene var ikke avskrekkende , spesielt siden bildene er såpass små .

FastStone Photo Resizer er testvinner på bildekvalitet.
    Men derimot er den desidert testens tregeste , med 13 min og 10 sek på denne oppgaven.
    En oversiktlig og lettfattlig meny , som gir uante muligheter for den som gidder å sette seg inn i dette.
    Et pluss er at denne også overfører alle bildedataene fra orginalen .

VSO Image Resizer er testen raskeste , som bruker 3 min og 10 sek på oppgaven.
    Litt dårligere bildekvalitet , men nesten ikke merkbart. Enkel meny , men kan skiftes over til avansert , og gi store muligheter . Overfører også alle bildedata fra orginalen.
    Et stort pluss er at du har tilgang til resize uansett situasjon , kan bare høyreklikke og velge resize , både direkte på fil og mappe .
    Minuset med dette programmet er at det dukker opp en påminnelse om at du kjører et gratisprogram hver gang applikasjonen startes .

Image Resizer Powertoys har også direkte tilgang , men du må merke filene , og derfor litt tungvindt i denne sammenheng .
    Enkelt brukersnitt , er forholdsvis rask med 4 min og 13 sek.
    Alle bildedata blir overført fra orginalen. Minus for at denne er kun for XP .

Visualizer Photo Resizer har et greit brukergrensesnitt , alle som kan bruke filbehandleren takler denne .Men er endel minuser ved dette programmet ; bruker lang tid - 10 min og 7 sek , merkbart dårligere bildekvalitet og overfører ikke bildedata fra orginalen .

PIXresizer har et bra grensesnitt - men litt enkelt og med mindre valgmuligheter . Men gir bra bildekvalitet og er raskt - 3 min og 13 sek .
    Ingen av bildedataene fra orginalen blir overført .

De fleste av disse programmene gir deg muligheten til å sette "vannmerke" på bildene .

For meg - til mitt bruk - blir det 2 testvinnere som installeres på min PC ,

VSO Image Resizer for sin hurtighet , og brukertilgang direkte uten å måtte starte en applikasjon før bruk.
    http://www.vso-software.fr/products/image_resizer/

FastStone Photo Resizer for sine muligheter og bildekvalitet . Men en må ha god tid ......
    http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm

.
    Last edited by Ove; 12-29-2008 at 23:20. Reason: Glemte linkene ....
    .

Prosjektkommentar fra en småmisunnelig SJ-garasje .......
    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

Hvis du bruger Microsoft XP har de et gratis værktøj du kan bruge
    Jeg har lavet en guide her med billeder og det hele
    http://www.nordkystenit.dk/guide/tilpas-billedfiler.php
    Kristoffer | HJ60 | 4L Diesel power | 4x4 Worldwide

Jævla treg bilbygger Ove's Avatar

Flott guide kristoffer .

Ellers er dette test nr 3 i lista min ....
    .

Prosjektkommentar fra en småmisunnelig SJ-garasje .......
    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

Bookmarks