Page 4 of 4 FirstFirst ... 234
Results 76 to 92 of 92

Thread: Billige kjøredresser men STYGGE

Sandblaster Blesvik's Avatar

Quote Originally Posted by Bergum View Post
    Et lite lettvannsanlegg som genererer skum nok til å dekke hele bilen, får du ned i en 2 kg brannslukker.
    Bør ikke koste skjorta det....
    Tenkte mer på å se over bilene for å finne løsninger slik at brannfaren blir redusert..
    Klamring av bensinslanger, kabler osv, plassering av luftinger i forhold til eksos, feste/tette peilepinne m.m.
    Tror vi alle har noen svin på skogen her...
    Pål Blesvik
    46943034

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Quote Originally Posted by RockStar View Post
    Tenkte mer på å se over bilene for å finne løsninger slik at brannfaren blir redusert..
    Klamring av bensinslanger, kabler osv, plassering av luftinger i forhold til eksos, feste/tette peilepinne m.m.
    Tror vi alle har noen svin på skogen her...
    Her kom det regler og rettningslinjer på før fjoråret, disse ble ALDRI fulgt opp ikke en eneste gang...
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Jævla treg bilbygger Ove's Avatar

Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Her kom det regler og rettningslinjer på før fjoråret, disse ble ALDRI fulgt opp ikke en eneste gang...
    Regeltekst ??
    .

Prosjektkommentar fra en småmisunnelig SJ-garasje .......
    Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Hvis det er denne teksten du refererer til :

"Skillevegg mot drivstofftank, pumper, radiator, oljekjøler og annet som er montert bak stolene. Veggen skal forhindre at væske skal kunne sprute eller renne inn førerrommet - uansett hvilken vinkel bilen måtte ligge i. Her er det mange som må legge til en vinkel eller lignende for å få dette til."

Har du ikke sett dette bli fulgt opp , er min påstand at Finn har kjørt alle tekniske kontrollene for deg ......

Har sett dette blitt sjekket og kommentert på de fleste kontroller jeg har vært gjennom , og det har vært flere som har måtte gjennomfør tiltak .
    .

Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

Jeg kjører faktisk de aller fleste kontroller selv... og stort sett ingen biler fra Promod og Proto har etterfulgt dette slik Arne beskrev.. inkludert deres såvidt jeg kan huske...

Men la oss ta den diskusjonen i en annen tråd, har ikke giddet å bry meg om det siden det på min bil var i orden..
    Last edited by Tommy; 01-08-2009 at 20:57.
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

.. inkludert deres såvidt jeg kan huske...
    Ta en titt til du ....
    .

Lightfoot Arne's Avatar

Default Endret krav til dresser i 2009

Arne, Lightfoot Racing
    www.lightfoot.no

Jeeps... da har vi i det minste noe å forholde oss til... litt vag regelteks siden den ikke sier noe om hva slags merking, men regner med at om dressen er merket så er den grei...

Veldig overasket over at det innføres MYE strengere regler fra 2010 både på hjelm og dress...
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

For oss som ikke kan finne boka ..... kan noen ref til regelteksten §304 .
    .

Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Old spider offroad team

betyr det at jeg ikke kan bruke den dressen jeg har nå i år? den vanlige dressen som alle bruker. åt jeg må kjøpe meg ny i år, og til neste år??? eller er det mulighet for å kjøpe en dress nå som kan oppfylle kravene til neste år også? eller vil de trolig endre reglene for neste år igjen før neste år har begynt tro

FJOTTEN!! Ronny's Avatar

Quote Originally Posted by martinj View Post
    betyr det at jeg ikke kan bruke den dressen jeg har nå i år? den vanlige dressen som alle bruker. åt jeg må kjøpe meg ny i år, og til neste år??? eller er det mulighet for å kjøpe en dress nå som kan oppfylle kravene til neste år også? eller vil de trolig endre reglene for neste år igjen før neste år har begynt tro
    Du kan bruke den dressen du har nå, den er godkjent i år med at du har ULL undertøy
    Ronny Aslaksen Tlf: 99309065
    Team Aslaksen 4x4 Offroad
    sånn e-post greie: ronny4x4 ikke mellomrom @ gmail . com

Hobbybonde Vier's Avatar

Jeeps... da har vi i det minste noe å forholde oss til... litt vag regelteks siden den ikke sier noe om hva slags merking, men regner med at om dressen er merket så er den grei...

Veldig overasket over at det innføres MYE strengere regler fra 2010 både på hjelm og dress...
    Heldekkende overall i flammehemmende materiale som for eksempel bomull. Brukes dresser uten merking, skal det benyttes flammehemmende undertøy.
    Det kan vel ikke tolkes annerledes enn at hvis det er en bomullsdress skal den være merket med 100% bomull. En antiflame-kjeledress er også merket 100% bomull (eller cotton for de som vil ha det på nynorsk).
    Øystein Vierdal
    KNA Haugaland Offroaders

Old spider offroad team

ja og ullundertøy blir ikke særlig varmt på sommeren

Europamester 2004, 2006 ,2007, 2008

vist dere leser paragrafen så er det ikke så mye forskjell fra det mi har nå. kan bruke de dressene som er såkalt mekanikker dresser videre til neste år også. men da med undertøy. det er ikke så dyrt å heller ikke varmt visst en bruker eks sparko undertøy. men visst en bruker super undertøyet sitt så kan det nok bli litt varmt på sommern. når det gjelder hjelm så holder det med e merking å det er vel det de fleste kjører med i dag.
    Jørgen Paulsen
    No Limit Racing
    Joy For Living

Standard

Default kk

skjøner ikke hvorfor folk er så irritert på dettte jeg jeg har jo sfi godkjent dress siden 2005 og den kostet ikke mer en 900kr.på pedersen reising.
    RULLE:grinpimp:

Page 4 of 4 FirstFirst ... 234

Bookmarks