Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 26 to 50 of 104

Thread: nye stolkravet i promod og proto...

Gode Minner Tore Hansen's Avatar

- ikke meg heller..
    - NBF er vel interesert i at folk stiller til start i biltrial eller?

- stoler,-kjøredresser,-ull-undertøy,-ikke lov til å etteranmelde seg til løp,-ikke poeng til førere fra utlandet... o.s.v.
    - hva i alle dager er det forbundet holder på med????
    HVOR LANGT KOMMER JEG FOR ÅTTEOGTJUE`A??

2 meter fanskap Jan's Avatar

Nåhar jeg bestemt meg, funksjonærlisensen blir ikke betalt i år. 1 funksjonær mindre
    Gærhølet 4x4 Klubben for uavhengige
    NO BULLSHIT FOUNDATION
    ==< Support Your Local NEW D.O.R.K. >==

2 METER FANSKAP

Standard

Mine blir også for lave.
    Dekker ca. halve hjelmen.
    Heldigvis har jeg ikke kjøpt deler til styrebrems.
    Nå er ombyggingen stoppet.

Det gir meg mere tid til denne.

Da kan ikke bilsportfobundet eller naturvernere stoppe meg.
    Fritt fram alle steder man kan gå.
    GARD H

Standard

Default ddds

ingen fra nbf som vill svare eller tørr dem ikke
    RULLE:grinpimp:

Prototype

Om de svarer, vil jeg gjerne vite hvorfor de plutselig kommer med alle disse reglene?
    Jim Erlend Holten
    +47 40044799
    Surnadal

FJOTTEN!! Ronny's Avatar

Quote Originally Posted by Tore Hansen View Post
    - ikke meg heller..
    - NBF er vel interesert i at folk stiller til start i biltrial eller?

- stoler,-kjøredresser,-ull-undertøy,-ikke lov til å etteranmelde seg til løp,-ikke poeng til førere fra utlandet... o.s.v.
    - hva i alle dager er det forbundet holder på med????
    Nei tore det er ikke lett å vitte va de driver med, med så masse forandringer. Det enner bare med at folk trekker seg ut og bynner kjøre sånn som vi gjore på 90 tallet. Da var det gøy Det er jo JANNE som drar i tråene her så det hadde vert greit å få en forklarin fra ho hvorfor i h..... de skal forandre på alt i biltrail, der som vi hadde det så gøy. Det er fint at derre ny prøver å gjøre jobben deres men ikke anstreng dere så mye for det blir bare tull
    Ronny Aslaksen Tlf: 99309065
    Team Aslaksen 4x4 Offroad
    sånn e-post greie: ronny4x4 ikke mellomrom @ gmail . com

Jævla treg bilbygger Ove's Avatar

Kanskje tiden nå er inne for å se seg om etter andre alternativer for motorsporten vår ?

Vi har forbund som huser andre motorsporter , som inkluderer ATV og Trial .

Kanskje vi burde ta en dialog med NMF for å se om sporten våres kunne inkluderes i deres forbund ?

Ta en titt på siden deres :

http://www.motorsykkel.no/t2.asp

.
    .

Prosjektkommentar fra en småmisunnelig SJ-garasje .......
    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

Standard

enig me deg der ove
    RULLE:grinpimp:

Standard

synes det er bra at noen tenker på sikerheten våres jeg, når vi ikke klarer det selv

Promodified

Syns det er flott at folket engasjerer seg og står samlet mot det vi mener er helt på TRYNE avgjørelser!!! Men stiller meg uforstående, som en del andre, til at ingen av NBF sine "representanter" er ute og svarer på det vi spør om?? Eller vet de ikke en gang selv hvorfor de har vedtatt disse reglene....

Syns de iallefall bør begynne å våkne når folk ikke gidder å løse lisens og bygge ferdig bilene sine...

Istedet for å "øke sikkerhetskravene" på personlig utstyr kan vi kanskje se på f.eks burkravet... Er vel flere bur som har blitt slått skeivt eller deformert enn folk som har tatt fyr i bilen

Promodified

Jeg synes det er helt topp at noen tenker på sikkerheten vår og jeg var en av de som holdt kjeft i "kjøredress-diskusjonen". Innkjøp av en ny kjøredress er noe jeg kan forholde meg til og ser behovet for. Men jeg synes helt klart at noen av disse reglene som kommer her nå, kan og bør revurderes.

Det er vel liten eller ingen vits i å lage regler bare for reglenes skyld? Med det mener jeg at vi først må se om vi faktisk har behov for regelen.

Har vi f.eks opplevd nakke/hodeskader i trial grunnet for lave stoler?? Eller er dette noe vi må se på som et mulig voksende problem i fremtiden??

Biltrial er vel en av de motorsportene vi har her til lands med desidert minst skader på utøver og eventuelt co driver. Hva er da vitsen med å stramme inn så voldsomt på regelverket, når vi så sterkt ønsker rekruttering og vekst i sporten vår.

Jeg sammenligner det her litt med veistrekninger hvor myndighetene opplever en negativ utvikling på ulykker. De vil da sette inn midler, revurdere hastighetsbegrensningen og sette opp hastighetskontroller for å redusere farten og forhåpentligvis ulykkene med sine tiltak.

Her føler jeg at vi er på en 4-felts motorvei hvor vi setter fartsgrensen ned til det minimale og setter opp en haug av kontroller for å sysselsette myndighetene. Til tross for lav eller ingen ulykkesstatistikk..

Og jeg håper virkelig ikke at vi legger opp til å anlegge fartsdempere i år 2010 på samme strekningen!!!

Jeg er kanskje negativ her nå, men det er skikkelig demotiverende å måtte forholde seg til noe jeg mener er flisespikkeri i et regelverk som allerede fungerer godt i en sport som er fritatt for alvorlige skader..

Jeg som andre her ønsker vel en god forklaring på hvorfor stoler plutselig har blitt en het potet i regelverket og håper noen gi svaret på dette??
    Begynner å få litt byggekløe igjen..

Promodified

- ikke lov til å etteranmelde seg til løp,-
    Hva er det som er så farlig med å melde seg på før fristen er gått ut?
    Skjalg Stenberg
    M:91788611

www.skuggevik.net/biltrial.htm

Norgesmester 2012 - Standard

Quote Originally Posted by Skjalg View Post
    Hva er det som er så farlig med å melde seg på før fristen er gått ut?
    si at våre svenske venner på impuls finner ut av at de har lyst til å kjøre en runde i norge,men etter at fristen har gått ut? - er det ikke meningen at flest mulig skal få lov til å stille til start da? - dette er vel en regel som kommer til å ødelegge mer enn å fremme sporten,vel?????

(de trenger ikke nødvendigvis å være svenske)

Promodified

Alle løp i NC og SC er allerede satt opp på liste. Det står også at inbydelsen skal være tilgjengelig på arrangørens hjemmeside 4 uker før. Da er det jo relativt god tid til å få meldt seg på. Men har man fått problemer med bilen og blir ferdig 1 time før start (som noen gjør) er det surt ikke kunne etteranmelde seg på stedet.
    Skjalg Stenberg
    M:91788611

www.skuggevik.net/biltrial.htm

Norgesmester 2012 - Standard

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Jeg skjønner ikke grunnen til å begrense antall deltagere i en liten sport... spesielt når det ikke har vært noe problem...
    Nå begrenses deltagere ved:
    - Ikke tillate etteranmelding
    - Ikke la folk med engangslisens telle med i sammenlagt cupen (Joda jeg vet at de får den med seg om de løser full lisens etter første deltagelse)
    - Ikke la utlendingene telle sammenlagt
    - Utlendinger må følge et mye strengere regelverk enn de har selv på sikkerhet og dumper derfor ut (Trodde vi skulle se litt rundt oss jeg, på de nærmeste landene og legge os slik de lå... )
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

jan terje
    Gjest

Jeg skjønner ikke grunnen til å begrense antall deltagere i en liten sport... spesielt når det ikke har vært noe problem...
    Nå begrenses deltagere ved:
    - Ikke tillate etteranmelding
    Som arrangør er jeg glad for dette. Også dette med minimums påmelding.
    Det er 2 grunner til det:
    #1: økonomi
    #2: publikum

Før disse reglene ble lagt ut varslet flere av de aktive att de ikke skal kjøre NC. I 2008 brukte vi bla. 20 tusen på annonsering for å trekke publikum. I tillegg brukte vi store store summer på funksjonærer. Jeg tror dessverre det blir umulig å få en runde til å gå i pluss selv med 15 deltakere, tallet burde vært 18 (3 i hver klasse).
    Slik jeg forstår det har selv AOK slitt med å få økonomi i arrangementene til tross for høy deltakelse og att AOK selv har lisensierte funksjonærer.
    Håpet med en runde i NC er å ha ett overskudd slik att vi kan utdanne funksjonærer selv, men også i år må vi finne noen andre steder som da skal ha dekket reise/opphold.
    NC 1 som vi skal ha er også kvalifisering til ET, men det er utvidet til 3 runder med 2 tellende og dermed vil nok mange kjøre de 2 nærmeste rundene.
    Utøverne bør kunne melde seg på i god tid av hensyn til arrangørene.
    Jeg tror de fleste utøverne trives med mye publikum, men da må også utøverne kunne gjøre dette for arrangørene.
    Det som er trist for arrangørene i 2009 er att 4Wheel Drive ikke vil dekke norsk biltrial i år, det synes jeg er synd-jeg tror alle arrangørene så frem til de repotasjene.
    Last edited by jan terje; 01-29-2009 at 06:55.

jeg regner selvsagt med at 4 Wheel Drive vil dekke endel norsk biltrial slik de alltid har gjort...
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Modified

Quote Originally Posted by Ronny View Post
    Nei tore det er ikke lett å vitte va de driver med, med så masse forandringer. Det enner bare med at folk trekker seg ut og bynner kjøre sånn som vi gjore på 90 tallet. Da var det gøy Det er jo JANNE som drar i tråene her så det hadde vert greit å få en forklarin fra ho hvorfor i h..... de skal forandre på alt i biltrail, der som vi hadde det så gøy. Det er fint at derre ny prøver å gjøre jobben deres men ikke anstreng dere så mye for det blir bare tull
    http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=21959
    Janne
    Mob:93006704

Modified

Quote Originally Posted by Swinburne View Post
    Hvor er representanten for biltrial oppi all denne diskusjonen...

Er det noen som argumenterer med NBF ang. sporten vår?????
    Janne

Modified

[QUOTE=extremetoy;127459]Er det ikke Janne som har det ansvaret?

Ganske surt for de som har bygd bil til denne sesongen å my bytte stoler rett før sesongstart..

Last edited by Janne Bronndal; 01-29-2009 at 07:37.
    Janne

Quote Originally Posted by Skjalg View Post
    Alle løp i NC og SC er allerede satt opp på liste. Det står også at inbydelsen skal være tilgjengelig på arrangørens hjemmeside 4 uker før. Da er det jo relativt god tid til å få meldt seg på. Men har man fått problemer med bilen og blir ferdig 1 time før start (som noen gjør) er det surt ikke kunne etteranmelde seg på stedet.
    - med andre ord,man må være på nett for å få kjørt biltrial

Hobbybonde Vier's Avatar

- med andre ord,man må være på nett for å få kjørt biltrial
    Hvordan får du ellers vite at det er løp i det hele tatt?
    Internett er kommet for å bli vettu Tore
    Øystein Vierdal
    KNA Haugaland Offroaders

Promodified

Det er blitt alt for strengt, trial skal være morro og innbydende
    Mikael Berberg - KNA Telemark
    Tlf: 40634552

Jeg tror på ingen måte en stol som dekker halve hjelmen eller 1/3 for den saks skyld er farligere enn en høyere stol....
    Ihvertfall ikke til vårt bruk...

Tegn opp for dere ser så dere hvorfor...
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast

Bookmarks