gjort noe mer eller?
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
gjort noe mer eller?
Jens Erik Klausen
Tlf: 40013703
Klausen Racing
Her har dessverre skjedd lite .
Har en jobb som medfører litt for mye reising på oppdrag samt skole , så bygget har blitt nedprioritet .
Til helgen blir det å konsentrere seg om å få XJ'en kjørbar , og forhåpentligvis få levert navene på Unimog-akselene til ombygning for 6-bolter .
Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8.... nå som det er sommer...![]()
Tommy Olsen
tlf: 94141987
tommy @ pirate4x4.no
nå som sommeren er på hell, å det går mot vinter......
er det vel på tide å få ferdig sørlandskuffa ove
er jo alltid greit å være forbredt på vinteren vettu![]()
HA HA
Men en ting er sant , sommeren er på hell - og Sladden nærmer seg med stormskritt
Holder på å bygge om eksosen , var hardt å sette kutteren i et komplett, strøkent og dyrt effektanlegg , men for å få plass til noen dekk der forran må det dessverre gjøres .
Straffen for å bygge så kompakt som mulig ....
Her går det tregt
Jobben tar for mye tid , nå har jeg bodd på hotel i snart 4 uker tilsammen siden i sommer - da blir det ikke mye igjen til bygging
Snart ferdig med eksos på h.side , skal slipes ned og sveisene gåes over en gang til . Her blir det trangt , ikke mer enn 2,5cm til starter , så det må nok bandasjeres . Og større dekk enn 40" blir det nok ikke plass til ....
![]()
Ut i fra bildet så ser det ikke ut som om du får så mye effekt ut av di to bakerste rørene... Men kan jo tenkes at bildet juger en smule...
De ble ikke ideelle nei , avstanden ned - samt avstanden dem imellom i øvre bend - gjorde at dem svinger litt for mye inn mot hverandre . Skaper mest sannsynlig mottrykk , men håper det går likevel .
Røra er 1 3/8" ut av portene og ned , og den kollektoren som ble "rar" har en utgang på nesten 2,5" i oval form , og pulsen ser ut - teoretisk hvertfall - å treff ut denne åpningen og videre ned i røret mot neste kollektor .
Får se hvordan det går når maskinisten fyres opp , mulig jeg må prøve å forandre på det da ....
dæven det var nærme starteren.. må du av med eksosen for å bytte starter hvis den ryker??![]()
Hehe, stå på. Jeg gleder meg til å se resultatet av all den harde tenkingen og planleggingen![]()
Øystein Vierdal
KNA Haugaland Offroaders
Er vel omtrent like langt som i september ......
Har vært byggeprosjekter i trevirke som har hatt 1.pri i høst .
Nå skulle jeg ta et kjempeløft i vinter og våren var planen , men ......
Går inn i ny jobb og arbeidsgiver febr-mars , så er redd det kan ta litt for mye av tiden . Men skal kose meg i garasjen jule- og nyttårstiden![]()
Hva slags jobb skal du i nå Ove??
Tommy Olsen
tlf: 94141987
tommy @ pirate4x4.no
Ja nå skal nok panseret snart støpes.
Mangler noen skjermer og en front.
Nå må du mekke bilen Ove, så skal jeg ta meg av forma. Om skjermer og front annkomer, skal jeg lage dette og.
Lurer du ut en front av Tommy så har jeg litt tid på å mekke frem til våren.
Har grei jaktbil ja.
Venter spent på en oppdatering her ove.. Gjerne med bilder.. :-)
Toresailor
Team BB Offroad
Modified 2011
NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
http://www.knutsvikmyraoffroad.com
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks