Page 2 of 11 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 26 to 50 of 269

Thread: Knutsvikmyra Offroad Modified prosjekt

  1. #26
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default Dempere...

    God morgen,

    Mulig det bare er meg som er litt treg om morran, men er det så at den skal stå i orginale fester både på "akselen" og i ramma?

    Holder det med at den sitter i tilnærmet lik orginal plate, eller må det være orginal plata som demperen sitter i? Tenker da nede på akselen. For de fleste kjører vel nå SPOA, og da sitter ikke lengre den plata på orginalt sted, som er under akselen Ikke veldig lett å skjønne hehe

    Jeg prøver å feste iallefall på orginalt sted på akslene, så får vi se hvordan det blir på ramma
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  2. #27
    Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    9,867

    Default

    Det var dette som var problemet, at man ikke har mulighet til å bruke originalt feste på akselen, da aksler byttes og ofte legges under fjæra... det mellomeuropeerne legger i det er at oriiginalt feste på ramma skal brukes...

    Men jeg tror at følgende blir tillatt fra og med ET neste år....
    Demperen må stå på tilnærmet original plass og med tilnærmet original vinkel...
    uorginale fester kan benyttes...
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

  3. #28
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default Mandag 21 september

    Vel nok en dag er omme, og det har skjedd lite i garasjen idag.

    Vi har fått kuttet til et feste til automat kassa, samt begynt på forsterkning av festene til fordelingskassa.

    Da det nå blir endel nye fester og slikt som skal lages, så måtte strøm uttakene i garasjen oppgraderes. Fått lagt ut en ny 32 Amp 3 fase kontakt på egen sikring. Dette for å kunne drive plasma skjærer og rørtråd sveise apperat. De brukte litt mere enn det som var tilgjengelig tidligere. Fikk tatt litt bilder med mobilen ikveld så de kommer under her.

    Vansklig å se at dette kan bli bil igjen, men håpet er der...

    Name:  21092009520.jpg
Views: 1108
Size:  35.8 KB

    Name:  21092009521.jpg
Views: 1133
Size:  37.3 KB

    Name:  21092009522.jpg
Views: 1122
Size:  39.5 KB

    Name:  21092009523.jpg
Views: 1123
Size:  41.4 KB

    Name:  21092009525.jpg
Views: 1126
Size:  54.5 KB

    Name:  21092009526.jpg
Views: 1125
Size:  47.2 KB
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  4. #29
    Sandblaster Blesvik's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Норвегия
    Posts
    4,218

    Default

    Ser bra ut dette!
    Pål Blesvik
    46943034

  5. #30
    Original
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    39

    Default Tirsdag 22.09.09

    Da var maskinen ute igjen, festene ferdig sveisa og tilpassa. Snart montering da??!!!!
    Attached Images Attached Images         

  6. #31
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default Onsdag 23 september

    Har blitt noen runder i garasjen idag og,

    Begynte med montering av nye sjakler. Tok litt tid å få på løs alle boltene, men til slutt var alle sjaklene på plass. Alle festene for fordelingskassa er også på plass, og nå sveiset fast. Fant i kveld ut at festet vårt til automat kassa var for lavt, og vi må kutte ut mere for å få plass til maks pendel på fram aksel

    Mellom aksel bak kortes inn ca 25-30mm for å tillate litt pendel bak. Så den har reist ned i bakken til Hanto Mek Vek...

    Noe bilder av fordelings kassa ble det idag, men ikke mange.

    Name:  22092009528.jpg
Views: 1100
Size:  77.6 KB

    Name:  23092009529.jpg
Views: 1066
Size:  69.3 KB

    Name:  23092009530.jpg
Views: 1060
Size:  71.4 KB

    Name:  23092009531.jpg
Views: 1050
Size:  51.4 KB

    Name:  23092009532.jpg
Views: 1045
Size:  58.8 KB

    Name:  23092009533.jpg
Views: 1064
Size:  55.5 KB

    Name:  23092009534.jpg
Views: 1056
Size:  54.6 KB

    Name:  23092009535.jpg
Views: 1044
Size:  67.1 KB
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  7. #32
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default Lørdag 3 oktober

    God morgen,

    Rota oss inn i garasjen en tur igår, fikk laget litt fester til dempere bak, og modifisert det ene framme.

    Balje ble fraktet ut av regnet, og inn i en noe tørrere og varmere garasjen.
    Satt balja på noen bukker, skar bort litt ekstra vekt og bøyd metal for å lette den litt. Den skal som det kan sees på bildene få noen nye tilskydd av glassfiber og vi må finne en grei måte å feste dem på og.

    Tilslutt så løftet vi balja opp på ramma den kommer nå helt ned i orginal høyde. Trodde bilen skulle bli veldig lav nå jeg, men kunne lettet konstatere at det fortsatt er litt plass mellom kanalene og bakken hehe

    Legger vel noe bilder (håper jeg...)
    Name:  03102009546.jpg
Views: 992
Size:  55.5 KB

    Name:  03102009547.jpg
Views: 1015
Size:  59.7 KB

    Name:  03102009549.jpg
Views: 1011
Size:  55.0 KB

    Name:  03102009551.jpg
Views: 997
Size:  58.3 KB

    Name:  03102009552.jpg
Views: 998
Size:  60.8 KB

    Name:  03102009553.jpg
Views: 1010
Size:  56.5 KB

    Name:  03102009555.jpg
Views: 1014
Size:  56.0 KB

    Name:  03102009556.jpg
Views: 1010
Size:  78.0 KB

    Name:  03102009557.jpg
Views: 1001
Size:  59.4 KB
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  8. #33
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default

    Flere bilder av prøving av balje...
    Name:  03102009558.jpg
Views: 1003
Size:  59.8 KB

    Name:  03102009559.jpg
Views: 1008
Size:  66.6 KB

    Name:  03102009560.jpg
Views: 991
Size:  62.8 KB

    Name:  03102009561.jpg
Views: 1003
Size:  50.0 KB

    Name:  26092009537.jpg
Views: 987
Size:  100.8 KB
    Et lite bilde tatt av bergningen jeg måtte ha hjelp til på Røedåsen siste løpet. Satt ordentlig fast midt under... derfor god klaring på neste bil haha
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  9. #34
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default Søndag 4 oktober

    I dag ble det også gjort litt i garasjen. Det ble idag avgjort at det kunne være kjekt med en liten forsterkning på bakakselen, slik at den skal tåle et lite hopp uten å bli banan. Et skikkelig kanal jern skulle kanskje hjelpe på

    Ble også tatt av et fjær blad til idag, for å øke muligheten for litt pendling. Håper det blir bra

    Begynt å kutte litt i balja også, men ikke kommet så langt der.Name:  04102009563.jpg
Views: 957
Size:  49.0 KB

    Name:  04102009564.jpg
Views: 962
Size:  58.1 KB

    Name:  04102009565.jpg
Views: 975
Size:  69.6 KB

    Name:  04102009566.jpg
Views: 971
Size:  66.1 KB
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  10. #35
    let's wheel! ShuDuck's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Telemark
    Posts
    4,596

    Default

    Veldig pent arbeid men håper du skal ha et stag som hindrer bakakslingen å gjøre fjærene til en S. og sjakkelvinkelen bak var fryktelig, men det går seg kanskje til med mer vekt i bilen ?
    wut?

  11. #36
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default

    Er ikke mye jeg kan få gjort fra sjøen bortsett fra å bestille deler :-)

    Moment stag til bakaksel er kommet, Kategori 1 toppstag til traktor 2 stk.

    Bumpstop 4" er bestilt og på vei, kommer til mandag tror jeg..

    Nye dempere bak er også bestilt, ble OME dempere 30 -50 cm tror jeg det ble hehe.. kommer også før jeg kommer hjem.

    Rør til veltebur, og ramme til glassfiber skjermer og panser er også bestilt. Må bare få tak i endel rørbend til bruk for å bygge ramma å henge plastskjermer på..

    Har enda ikke fått bestilt plate til tak, og plate over "planet" bak, men det får komme etterhvert.

    Lurer på hva jeg skal gjøre ang bur.. har lurt på å kjøre "strebere" framover fra fremre kant av buret, og fram til en mulig qfanger, er det noen formeninger om fordeler og ulemper med dette? I utgangspunktet så tenkte jeg dette for å stive av hovedburet, samt å beskytte motoren litt bedre. Noen som har noen tanker om dette??

    Sjakklene bak peker mot normalt nedover på min bil .. ikke horisontalt som på mange andre biler brukt i trail... regner med at de legger seg nedover litt etterhvert som bilen blir brukt.. og får litt juling.. vi får se.. Bilen pendlet godt hos tidligere eier, får håpe den fortsetter med det etter de små modifikasjonene vi har gjort hehe..

    Gleder meg vanvittig til å fortsette på bilen. Får den desverre ikke klar til sladden, men neste sesong skal den være klar..

    Farger: ungene ville ha noe rosa på bilen.. men vet ikke helt jeg..
    Sort og hvit har det jo vært til nå..... hmmm
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  12. #37
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default

    her er de siste bildene tatt før jeg reiste ut.

    Festene til de etterlyste moment stagene for bakaksel:
    Name:  05102009580.jpg
Views: 931
Size:  61.8 KB

    Name:  05102009581.jpg
Views: 924
Size:  71.7 KB

    Name:  05102009582.jpg
Views: 959
Size:  61.6 KB

    Name:  05102009583.jpg
Views: 924
Size:  61.1 KB

    Håper de blir sterke nok..
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  13. #38
    Fotograf knixen's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    4,195

    Default

    Du fester vel moment-staget (anti-wrap-bar) med sjakkel?
    used to have a runner...


    "I used to go missing quite a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss World." —British soccer bad boy George Best

  14. #39
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default

    hei,
    Anti-wrap bar... Når det gjelder denne, så var det en slik som på bildet som satt på bilen tidligere. Jeg endrer nå festene slik av jeg nå bruker 2 stag, disse så nærme parallelt som mulig, dette for å unngå vridning i det hele tatt, med en sjakkel så vil en vel få litt vridning av akselen når der fjører ut og inn, mens med 2 parallelle stag, så skulle det vel ikke bli noe å snakke om. Men med den konstruksjonen blir det store belastninger på festene i forkant, spesielt det nederste.. derfor så kraftige materialer som du ser på bildene....
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  15. #40
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default

    Har fått et bilde hjemmefra idag. Det har vist regnet godt idag, slik at det ikke var noe særlig å jobbe utenfor garasjen. Stagene til bakakselen har fått fester i begge ender nå.
    Name:  23102009326.jpg
Views: 862
Size:  30.8 KB

    Syns dette ser veldig bra ut.. gleder meg til å komme hjem og fortsette.

    De neste delene ligger hos Norsk Offroadteknikk, og venter på å bli hentet.
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  16. #41
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default En ladning deler er kommet

    Da har det kommet litt deler hjemme, jammen fant de ikke veien ned i garasjen også
    Name:  26102009327.jpg
Views: 827
Size:  34.2 KB

    Name:  26102009328.jpg
Views: 827
Size:  55.1 KB

    Name:  26102009329.jpg
Views: 829
Size:  52.5 KB

    Name:  26102009330.jpg
Views: 864
Size:  58.1 KB
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  17. #42
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default

    Nå satt demperene fast i toppen og. Dette er vel nærme nok orginal vinkel til at det blir godtatt
    Name:  26102009062.jpg
Views: 791
Size:  55.5 KB

    Name:  26102009332.jpg
Views: 792
Size:  40.0 KB

    Name:  26102009061.jpg
Views: 777
Size:  51.2 KB
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  18. #43
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Tvedestrand, A-Agder
    Posts
    888

    Default

    Ser veldig bra ut Tore. Men tror du den 4-kant profilen er sterk nok?
    Skjalg Stenberg
    M:91788611

    www.skuggevik.net/biltrial.htm

    Norgesmester 2012 - Standard

  19. #44
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default ?!?!

    Jeg er jammen ikke helt sikker jeg, tror du kansje vi skulle lagt en 80x80 vinkel oppe den?!
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  20. #45
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default

    Nå er det lenge siden det har vært noen oppdateringer her.. Skjedde desverre lite i garasjen sist jeg var hjemme. Fikk løftet karroseriet på plass bare for å se at det fortsatt er farlig langt ned til bakken fra fører setet. Fikk bestemt plassering av stol, samt begynt å bøye bur. Det begynner jammen å ligne på en bil igjen hehe..

    Det som mangler på understellet nå er:

    Bremserør, nyt handbrekk, og evnt eurotrail handbrekk.
    Nye rør for bensin, feste til bensin puimper
    Støtter for bur
    Kanal beskyttere

    Så tror jeg det neste må være karroseri, ramme til plastskjermer framme, Bur, feste til stoler og instrumenter, seler osv. tank og annet snacks..

    Så med andre ord, masse igjen å gjøre..


    Er foresten åpen for forslag når det gjelder ny motor i standard bilen.. kjerringa forlanger mere power i bilen.. så da er det bare å fornye der og..


    God Jul alle sammen, og godt nytt år
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  21. #46
    Modified
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    A, A
    Posts
    343

    Default

    har en volvo motor stående i den ene suzukien hvis det er interressant

  22. #47
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default

    Hvordan Volvo er det? 20, 21 eller 23?
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

  23. #48
    Modified
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    A, A
    Posts
    343

    Default

    det vet jeg faktisk ikke :-P men kan sikkert finne ut av det tror det er en 20 uten å si det sikkert

  24. #49
    Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    9,867

    Default

    Lenge siden det var noen aktivitet her... og jeg vat at det skjer ting i kjelleren!!!
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

  25. #50
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    1,189

    Default Det skjer litt...

    Joda Tommy, det skjer litt der nede, men går fryktelig seint. I disse Årsmøte tider og sånn så er det jo så mye anna å gjøre på.. hehe

    Vel fikk over noen bilder fra telefonen nå,

    Litt fra prøving av hovedbøyle, men det ble selvf.. for smal.. så da blir det en ny.. Kan vie den ut, men da blir det ikke den takhøyda jeg vil ha pga hjelm og kryss i taket. så den kan evnt selges om noen trenger....

    jobben på karroseriet fortsetter, tror det blir skjært og punktet litt denne uka..

    Alle bur festene i karroserriet er nå laget. De har også sine plater på undersiden, med feste direkte i ramma. Dette skal være hel ved.

    Har også fått tak i et nytt rør til hovedbøyle noe tykkere enn kravet, blir spennende å se om vi klarer å bøye det

    Men her noen bilder....
    Name:  IMG_0066.jpg
Views: 557
Size:  50.5 KB

    Name:  IMG_0067.jpg
Views: 569
Size:  65.5 KB

    Name:  IMG_0125.jpg
Views: 560
Size:  57.9 KB

    Name:  IMG_0126.jpg
Views: 570
Size:  61.9 KB

    Name:  IMG_0127.jpg
Views: 566
Size:  63.6 KB
    Attached Images Attached Images     
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

Page 2 of 11 FirstFirst 1234 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •