Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 50 of 50

Thread: Er vi et seriøst offroadmiljø ?

Promodified

Protest er et virkemiddel førerne har når de opplever at "fair play" ikke er ivaretatt, og det vil være helt feil å bli sure på noen som protesterer.

Jeg synes den protest er ryddigere enn å løpe rundt og skape spekulasjoner og rykter blant konkurrenter, i tillegg til at en vil få evt. tvilstilfeller avgjort en gang for alle.

Modified

må si meg enig der svein

Jeeps are bils, not båts! Amund's Avatar

Må bare si ang. teknisk kontroll at i år har det vært fantastisk bra, de har gått gjennom bilen min hver eneste gang mer nøye enn en EU-kontroll, de har sjekket hjelm og belter, kjøredress, hode/nakkestøtte og plassering av meg inni bilen. De fant til og med en bremseslange som svettet (brokelandsheia). Teknisk i Brumunddal fant en bensinslange som ikke var godt nok festet. Dette er ting jeg ikke har lagt merke til selv - vil bare si fra at jeg ikke har merket noe til at de ikke 'tør' å si fra, de gjør en veldig god jobb!
    Jeeps are bils, not båts!

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Quote Originally Posted by supersvein View Post
    Protest er et virkemiddel førerne har når de opplever at "fair play" ikke er ivaretatt, og det vil være helt feil å bli sure på noen som protesterer.

Jeg synes den protest er ryddigere enn å løpe rundt og skape spekulasjoner og rykter blant konkurrenter, i tillegg til at en vil få evt. tvilstilfeller avgjort en gang for alle.
    Jeg er delsvi enig, men ofte så kan et tips til en løpsleder være nok, så kan arrangør gjøre sin jobb...
    Men er man utsatt for noe man mener ikke er riktig så kan man såklart protestere, det er enhvers rett.... men å si at det får folk bare tåle og ta med et smil er langt i fra det som skjer i virkeligheten....
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Sandblaster Blesvik's Avatar

Dette er jeg enig i.
    Men det kan og bli slik at en protest ikke er "fair play"..
    Pål Blesvik
    46943034

jan terje
    Gjest

Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Jeg synes også et folk i det store og hele bør bry seg mer om hva de selv kjører og hvordan deres egen bil bygges enn å bry seg om alle andre...
    I praksis har det dessverre vært slik at enkelte har lov til å kommentere feil på andres biler og andre ikke. Bla. slettet du en kommentar jeg hadde om en trialbil på offroad.no mens du ikke reagerte når samme mann kommenterte samme feil på min.Da var det du som hadde ansvar for regler og biltrial i NBF.

har tidligere snakket med folk i offroad seksjonen, og jeg blir trist av å høre alt de må ta seg av, telefoner hvor folk klager over ting de har hørt har skjedd på løp hvor de selv ikke var tilstede og til og med i klasser hvor de selv ikke er deltagere....
    Dette er jeg enig i og har ikke hørt om slikt, men en feilsendt mail viser at du opptar resurspersoner i NBF med flisespikkeri som du mener er feil hos andre arrangører. Det være seg antall Ter o.l. Innehar de ikke et verv der nettopp slike henvendelser er en del av oppgaven?
    la meg ta et eksempel:
    En utøver får av en eller annen grunn Norgescup poeng i et løp de var for sent påmeldt, en kan være enig eller uenig i dette, men faktum var at forbundet og arrangør tillot det... da burde det vel ikke være noen grunn for andre som ikke er utøvere i BT i det hele tatt til å ta dette opp flere måneder etterpå... Som sgat dette er bare et eksempel... da får heller folk være voksne nok til å lever inne protest... istedenfor å hviske å tiske...
    Denne har jeg kommentert før, men det siktes til meg og jeg gjentar: Arne spurte etter feil og jeg tipset om en feil. Arrangøren kan ikke endre reglene i NC, de er fastsatt av NBF og er retningsgivende for dette statusløpet.

Folk som tydeligvis bruker mye energi på å holde ryktemølla igang burde ihvertfall IKKE taes seriøst... Det er da miljøet blir ødelagt... heldigvis så har miljøet alltid hatt en viss selvjustis og ordnet opp med slike elementer...
    Det er lite som tyder på at det er riktig Tommy, ja selv aktive førere som du har tisket & ryktet om under årenes løp som du kunne tenke deg at vi ble kvitt kjører rundt i dag, ja enkelte har du sågar tatt inn i varmen.

Jeg synes du som andre kunne holdt deg til det Bernt faktisk tar opp, nemlig seriøsitet. Jeg mener fx. at du er en skikkelig seriøs utøver som har fremmet sporten og virkelig bidratt til hva den er i dag-men innse at det også i fra deg av og til er ting som ikke oppfattes som like seriøse. Slikt vil det alltid være, for deg-for meg og for alle andre. Seriøsitet måles nemlig ikke i om en er enig med alle, alle står fritt til å ha sine egne meninger om en liker det eller ei.
    Last edited by jan terje; 10-17-2009 at 22:44.

jan terje
    Gjest

Overskriften burde endres til "er biltrial miljøet seriøst". For om en person etter noens oppfatning ikke er en seriøs Biltrial person, det være seg utøver eller funksjoner, så er ikke det grunnlag for å dømme personen som useriøs offroader.
    Bla. omtales jeg som veldig useriøs pga. at jeg stikker nesa frem og er litt krass i diskusjoner om Biltrial.
    Les dette og vurder på nytt min seriøsitet;
    Jeg leser alt av 4WD blader jeg kommer over, er innom offroadforumer jevnlig i hele verden, har bygget opp minst 10 offroadbiler, har trålt DK på kryss og tvers etter biler og deler, har 2 4X4, kjører 27 år gammel 4x4 til daglig, er med og arrangerer TT & BT, hjelper folk med bur og mekking på 4x4, hjelper folk i gang med å finne biler & deler, kan ligge våken hele netter og tenke på neste ting jeg skulle endret eller fikset, kan alle Toyotas utvekslinger i hodet, har 100 kvadrat med Toyota deler, flere paller med hjuloppheng, en haug delebiler mm.
    Er jeg en useriøs offroader?
    Last edited by jan terje; 10-17-2009 at 23:20.

Jævla treg bilbygger Ove's Avatar

SUKK !

I det som var en konstruktiv tråd ang biltrialen , klarer du nok engang å bruke dette som et personlig angrep på èn person .

Selv om du ikke vil innse dette selv , og mener at visse andre bedriver personangrep - og du mener at dette stort sett er rettet mot deg - , er min påstand at det er vel ingen som klarer å kjøre så bevist angrep på enkeltpersoner som deg .

Du vil sikkert hevde at dette er berettiget pga påstander og faktafeil , men ta en runde med deg selv og se hva du selv har hevdet og sagt - og du vil finne ut at det ikke er lurt å kaste stein i glasshus ......

Du får prøve å ikke ta dette som et personangrep mot deg JT , men nå begynner jeg å bli litt trøtt av dette her ..... og mange med meg !
    .

Prosjektkommentar fra en småmisunnelig SJ-garasje .......
    Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

jan terje
    Gjest

Quote Originally Posted by Ove View Post
    SUKK !

I det som var en konstruktiv tråd ang biltrialen , klarer du nok engang å bruke dette som et personlig angrep på èn person .

Selv om du ikke vil innse dette selv , og mener at visse andre bedriver personangrep - og du mener at dette stort sett er rettet mot deg - , er min påstand at det er vel ingen som klarer å kjøre så bevist angrep på enkeltpersoner som deg .

Du vil sikkert hevde at dette er berettiget pga påstander og faktafeil , men ta en runde med deg selv og se hva du selv har hevdet og sagt - og du vil finne ut at det ikke er lurt å kaste stein i glasshus ......

Du får prøve å ikke ta dette som et personangrep mot deg JT , men nå begynner jeg å bli litt trøtt av dette her ..... og mange med meg !
    Du får lese mitt endrede innlegg over Ove. Jeg tar det ikke som et personangrep det du skriver men tar til etteretning at du deler endel av det jeg skrev i kommentaren til Tommys innlegg.
    Til glede for deg og andre så blir jeg strøket som bruker på Pirate søndag ettermiddag.

jan terje
    Gjest

Denne tråden er et godt eksempel på hvordan angrep på en person brukes for å vise sin frustasjon overfor en regel:
    http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=24835

I denne avklares også en del, bla. at arrangør ikke kan endre NC regler.
    http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=22143

I denne ser vi hvordan en del går rett i strupen på våre tillitsvalgte:
    http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=21945

Seriøsitet under ukjent flagg:
    http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=22087

Denne bør vi også lese og huske:
    http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=21959

Enda et eksempel på at småpludring ødelegges av stadige provoseringer:
    http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=14519

Vi husker i tillegg at Pirate Jamboree nesten ble avlyst pga. stolkravet....

Min mening er at vi alle av og til er litt for drøye i våre diskusjoner.

Modified

må bare kommentere dette igjen, er ikke ofte jeg har noe å si men hver gang jeg er inne på ett diskusjonsforum her så er det alltid en person som kommer med personlige angrep mot andre med navn å alt hva er vitsen nå hadde vi igang en god diskusjon i denne tråden åsså kommer denne personen å ødlegger hele diskusjonen på denne måten er det rart det er som det er???
    må bare på forhånd beklage til den personen det gjelder att jeg skriver dette men må bare få det ut blir like irritert hver gang.

jan terje
    Gjest

Quote Originally Posted by nbm View Post
    må bare kommentere dette igjen, er ikke ofte jeg har noe å si men hver gang jeg er inne på ett diskusjonsforum her så er det alltid en person som kommer med personlige angrep mot andre med navn å alt hva er vitsen nå hadde vi igang en god diskusjon i denne tråden åsså kommer denne personen å ødlegger hele diskusjonen på denne måten er det rart det er som det er???
    må bare på forhånd beklage til den personen det gjelder att jeg skriver dette men må bare få det ut blir like irritert hver gang.
    Jeg er helt enig og er glad du har lest i gjennom trådene jeg linker til, dette bør han ta inn over seg. Slenge ut ting her som om vi har glemt hva han mente i vinter og vår.

Hobbybonde Vier's Avatar

Quote Originally Posted by jan terje View Post
    Du får lese mitt endrede innlegg over Ove. Jeg tar det ikke som et personangrep det du skriver men tar til etteretning at du deler endel av det jeg skrev i kommentaren til Tommys innlegg.
    Til glede for deg og andre så blir jeg strøket som bruker på Pirate søndag ettermiddag.
    Dette ble litt rart... Innlegget du viser til her er jo slettet...

Er det Jan Terje selv som fjernet dette? Han tok for seg mye av det han har engasjert seg i når det gjelder både biltrial spesielt og offroad generelt.

Er det jeg som er på bærtur her?...
    Øystein Vierdal
    KNA Haugaland Offroaders

Jeg skjønner ikke helt hva du mener Vier... vi har som vanlig ikke slettet noe som helst... og kan heller ikke se at JT har slettet noe før han reiste...
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Hobbybonde Vier's Avatar

Jeg skjønner ikke helt hva du mener Vier... vi har som vanlig ikke slettet noe som helst... og kan heller ikke se at JT har slettet noe før han reiste...
    Underlig... jeg satt vitterlig og leste dette i går.
    Øystein Vierdal
    KNA Haugaland Offroaders

Hobbybonde Vier's Avatar

Quote Originally Posted by BerntS View Post
    Fremdeles en litt oppgitt Bernt som kanskje ikke skulle skrevet dette

Jeg synes det er bra du tar opp dette her jeg Bernt. Som du ser er det mange som har meninger om det, og enda flere sitter og tier i bakgrunnen. Ja til flere åpne diskusjoner
    Øystein Vierdal
    KNA Haugaland Offroaders

Riktig som Vier sier , det var et innlegg fra JT mellom nåværende #31 og #32 .
    Og det er nok JT som selv slettet dette - er det noen av mod som sletter et innlegg har vi andre mod fremdeles mulighet for å gå inn på det spesifikke innlegget og lese det .

Men er det forfatter av innlegget som sletter , er det vekk .....

Blir litt rart i den tråden , men uansett er det #31 og diverse tidligere innlegg jeg sikter til .

Og la oss nå bli ferdig med dette , og gå videre .

Fortsett å poste i denne tråden i den ånd Bernt startet den i , og vi legger resten bak oss !
    .

Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

Prototype

det er vel ikke første gangen innlegg forsvinner her inne Tommy? ...
    er det slik at noen har muligheten å gå inn å redigere/ta bort innlegg uten at andre kan spore det , er dere skikkelig ute på tur ...du er da admin her inne og må kunne svare/se på dette?

Da er innlegget tilbake, en av moderatorene som ikke er her inne like mye som mange av oss andre hadde lagt den i "slettede" innlegg...
    Vi beklager dette...
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Aha , derfor jeg ikke fant det ! Det var altså flyttet .....

Da må jeg også beklage at jeg beskyldte deg for å ha slettet dette selv , JT !
    .

Promodified

Desverre har han hoppet av herfra , men jeg skal bringe det gledens budskap videre

Promodified

Aller først så må jeg bare si at jeg synes det er utrolig leit at Jan Terje har valgt å forlate forumet.
    No ba eg om at dette ikke skulle bli en person debatt men men....
    Eg skjønner JT på en måte og, ja han har gått hardt ut, men han føler seg urtetferdig behandlet her inne!

Jeg synes virkelig protester er en uting og at vi bør ungå de om mulig.. Det vall alltid gjøre ting surt mellom den som blir protestert på og den som protesterer.... gjør arrangøren jobben sin så burde man slippe å protestere...
    Nå har det ikke vært en eneste protest så vidt eg vet Tommy, og med tanke på det du da skriver så er vel alt såre vel????
    Men sånn er det ikke, for da hadde ikke JT forsvunnet og denne tråden hadde heller ikke vært her !

Kan ikke fordra regler, men når ingen stiller spørsmål ved det autoritetene skriver eller bestemmer da har man et problem.
    Det gjelder både under løp, på forum og i det private.
    Og hvis man velger å ikke svare når noen stiller spørsmål så blir det ikke bedre.
    Da blir det bare mere styr og mas.
    Og så sprekker boblen til slutt.

Har vi et problem med noe/noen/avgjørelser så må det opp i lyset og tas der og da.¨
    Og det er her jeg mener vi har feilet, må da være bedre å bli ferdig med dritten slik at vi kan komme oss videre.....
    Er fremdeles ikke sikker på om det var riktigt å lage dette emne med tanke på alt som kommer fram men nå ruller no denne ballen....

Og ang om oversikten skal være Offroad eller biltrail så håper eg inderlig at vi ser på oss som offroadere?
    Et åpent miljø for alle som liker å leke i skogen med bil.
    Et miljø der vi tar vare på hverandre og hjelper til.
    Og som det skal være hyggeligt å oppsøke for ALLE med 4X4 biler.

Vi som har så mye fokus på biltrail har kanskje hevet oss litt for mye fra de med vanlige 4x4 biler da Pirate4x4.no ble opprettet?
    Kanskje vi har mistet litt av "røttene" våre og dermed distansert oss for mye og blitt "for" seriøse ?
    Og det er jo der rekruteringen ligger....
    For det er jo morro med bil vi er ute etter uansett klasse?
    Ut på tur aldri sur :smile:

Quote Originally Posted by BerntS View Post
    Nå har det ikke vært en eneste protest så vidt eg vet Tommy, og med tanke på det du da skriver så er vel alt såre vel????
    Men sånn er det ikke, for da hadde ikke JT forsvunnet og denne tråden hadde heller ikke vært her !

Kan ikke fordra regler, men når ingen stiller spørsmål ved det autoritetene skriver eller bestemmer da har man et problem.
    Det gjelder både under løp, på forum og i det private.
    Og hvis man velger å ikke svare når noen stiller spørsmål så blir det ikke bedre.
    Da blir det bare mere styr og mas.
    Og så sprekker boblen til slutt.

Har vi et problem med noe/noen/avgjørelser så må det opp i lyset og tas der og da.¨
    Og det er her jeg mener vi har feilet, må da være bedre å bli ferdig med dritten slik at vi kan komme oss videre.....
    Er fremdeles ikke sikker på om det var riktigt å lage dette emne med tanke på alt som kommer fram men nå ruller no denne ballen....
    Det har vært mange protester i Biltrial, men ikke i år, men for noen år siden hadde vi noen runder, under Eurotrial 2002 som gikk i Gjerstad, hadde vi 7 protester der 4 var på klassevinnere... ikke noen hyggelig situasjon for Jurylederen den gangen, heller ikke for oss siden premieutdelingen måtte utsettes en halv time.....
    Selvsagt skal man protestere om man føler at det er den eneste muligheten... men at protester letter lufta tror jeg ingenting på...

Når det gjelder tekniske ting så bør vi slik vi hadde for noen år siden opprette en gruppe, en person fra hver klubb som arrangerer NC, den personen er teknisk ansvarlig og innvolvert i teknisk kontroll, har disse 4 personene (neste års arrangører) god kontakt kan de sile ut ting som ikke er etter boka og avgjøre hvorden en best kan hanskes med problemet... da blir det liksom ikke en som må ta smellen og være drittsekk, da er det en gruppe som står bak... fungerte bra tidligere....

Nå har vi som du etterlyser lenger ned i innlegget hatt en mengde slike ting i år, alle husker vel våren når det stormet rundt et par tre regelendringer hvor seksjonen etterhvert snudde og omgjorde/klargjorde endel ting som ikke fungerte ved det nye regelverket... da tenker jeg på dress og stolkravet....

Men igjen ikke missforstå meg, selvsagt mener jeg at man er i sin fulle rett til å protestere etter det regelverket som ligger der....
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Modified

Når det gjelder tekniske ting så bør vi slik vi hadde for noen år siden opprette en gruppe, en person fra hver klubb som arrangerer NC, den personen er teknisk ansvarlig og innvolvert i teknisk kontroll, har disse 4 personene (neste års arrangører) god kontakt kan de sile ut ting som ikke er etter boka og avgjøre hvorden en best kan hanskes med problemet... da blir det liksom ikke en som må ta smellen og være drittsekk, da er det en gruppe som står bak... fungerte bra tidligere....
    Kan du forklare litt mer om hva du mener her Tommy, og hvordan dette fungerte?
    Mikal Johnsen
    92 88 05 17

Tidligere så har vi gjort dette.... det var enekelt fordi det ikke var verdens hyggeligste jobb å stå der å eventuelt nekste en bil start eller å gi den tekniske mangler som ikke var blitt påpekt før.
    enkelt forklart:

Hver klubb har en teknsik ansvarlig (Dette må selvsagt være en person som også har ansvaret på den NC runden som blir kjørt i hver klubb)
    Denne gruppen kan ringe og snakke med hverandre eventuelt diskutere ting og tvilstilfeller, og bli enige om hva som skal gjøres i hvert enkelt tilfelle, samt hvordan det skal reageres.
    Da blir eventuelt viktige avgjørelser tatt av flere, og som teksnik kontrollant være sikker på at folk blir behandlet likt andre steder. Det blir også lettere for førerne som får det mer forutsigbart...

Dette var tidligere noe vi ble enige om på arrangørkonferansen i Mars
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Bookmarks