Results 1 to 2 of 2

Thread: Noen med peil på gammal suzuki?

Standard

Default Noen med peil på gammal suzuki?

Er så heldig at jeg har en 1987 suzuki quadrunner, men som ikke vil gå helt reint.. Har rengjort forgasseren (men hadde samme symptomene før) og har prøvd å tukle med alle justeringsmulighetene jeg kan finne, men greier ikke å forbedre gangen nevneverdig. Problemet er at når motoren er varm og choken er slått av, så begynner den å ettertenne og skyte når jeg slipper gassen og motorbremser. Den mangler dessuten litt motorkraft på lavt turtall, den vil kveles dersom jeg er sein med å gi på før en motbakke. Har også en tendens til å gå ujamnt på tomgang, bølger litt fram og tilbake i turtall. Alt dette forsvinner dersom jeg gir litt choke: null skyting og så mye motorkraft som kan forventes av en 250. Men da soter han fort igjen pluggen og bruker nok en smule mer bensin enn nødvendig. Noen forslag til hva jeg kan prøve?

Justerte også ventilene, og såfremt jeg ikke tuklet det til så ligger klaringene på fabrikkspeks. Jeg trippelsjekket, så jeg regner ikke med det skal ha noe med fuskingen å gjøre, men visstnok skal liten klaring på ventilene kunne gi skyting så det er jo alltids mulig. Men siden dette forsvinner ved mer choke, så vil jeg tru dette er forgasser-relatert? Eller kan det elektriske systemet ha en finger med i spillet?

Promodified

Kan høres ut som feilen er falsk luft. Sjekk innsug og evnt spjeld aksling.
    Skjalg Stenberg
    M:91788611

www.skuggevik.net/biltrial.htm

Norgesmester 2012 - Standard

Bookmarks