Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 51 to 54 of 54

Thread: Kompressor...

Ingen som har noen formening eller erfaring med disse kompressorene?
    01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett.

Original

Quote Originally Posted by Johnny Bravo View Post
    Ingen som har noen formening eller erfaring med disse kompressorene?
    Jeg har en liten kompressor fra Moe & Co, 210 l/min. 25 liters tank. Denne kjøpe jeg en gang i slutten av -80 tallet. Virker like godt enda. Har kun byttte pressostaten, samt olje i ny og ned. Ikke store tassen, men grei til sitt bruk.
    Frank A. Lindgjerdet

ok, høres bra ut det

blir nok til at jeg bestiller meg en ganske straks
    01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett.

Promodified

Jeg har den største til Biltema og den er knallende god. Har stått og sandblåst 10 timer i strekk med den uten at den gikk varm.

Brukte både sandblåsertank og sugepistolen til Biltema. Den hvor en stikker slangen rett ned i sandsekken.

Men det er en tung jævel, mener den veier 150 kg, og det er godt det er hjul på den. Støymessig bør den som alle andre kompressorer av litt størrelse støyisoleres vekk fra der en jobber om en ikke har øreklokker på hele tiden.

Husk at den krever 3-fas.

Angående muttertrekker så er en største til Biltema like sterk som det meste annet pluss minus ti prosent, men den veier fire kg og drar mer luft enn en ubåt i periskopstilling.

Clas Olsson har en kompositt muttertrekker til drøye tusenlappen som er litt sterkere enn den store til Biltema. Og den veier rett over en kilo. Kopi av IngersollRand sin tror jeg. Holdbarhet vet jeg ikke noe om, men jeg klarer neppe slite den ut med hobbybruk.
    IngersollRand er dyrt til og med for proffe, i alle fall på norske priser.

Page 3 of 3 FirstFirst 123

Bookmarks