Page 13 of 13 FirstFirst ... 3111213
Results 301 to 324 of 324

Thread: Ghosterix's Patrol Y60

Standard

Thumbs up

Dette har jeg sans for ;) Blir jo mye bedre når det blir selvbærende, så slipper du staver og dritt som garantert kommer i veien for ett eller annet en eller annen gang :-D Hva er formålet med løftebordet? Hvordan type er det du sikter til?
    Snowmobile & 4x4 !

Modified

ja, det er helt nødvendig å få bort de stavene.
    Løftebordet er altså at den type som ligger flatt på gulvet, slik at man bare kjører over det. så svinger man ut armene på det og plasserer under jekkfester, akslinger, eller hvor du nå vil. så heiser det opp litt i overkant av 1 meter (løftesylinder som "svinger" det opp). Det er jo da nok til å jobbe med bremser, foringer, dekkskifte , etc. Men man får jo ikke jobbet så mye rett under bilen.
    Jeg skal felle løfteborde ca 10cm ned i gulvet (med luke over) slik at det er borte når det ikke skal brukes.
    Hvis jeg får laget en bra luke kan jeg jo bruke det som et løftebrett til f.eks snøskuteren også

Fjøsen har en fløy til som skal ordnes etterhvert. Der er det nok sikkert minst 5m takhøyde og er ca 6.20*14m. Der er tanken å få satt inn en fullsize 2-søyler løftebukk. Det rommet vil ikke bli oppvarmet, men det blir nok skyvedør mellom disse 2 "rommene" slik at man kan flytte ting mellom de. blir samme gulvhøyde. MEEN har en del jobb foran meg før dette rommet blir klart. Så foreløpig er fokus på den minste fløyen.
    ------------

-92 Patrol Y60 2.8td (prosjekttråd)

Modified

forresten.

Noen som har forslag til fornuftig materiale for å kle tak og vegger innvendig?
    Må jo være noe som er litt motsandsdyktig mot både fukt og brann (slipe/sveiseglør). Så det er jo bra om det ikke blir åpninger i kledning hvor vann/støv/glør kan stikke seg inn. Sånn sett kan man jo si at det å kle med gips ville fungere, men litt skeptisk med tanke på fukt og ikke minst styrke for å kunne henge opp ting.
    ------------

Standard

Okey, da skjønner jeg :-)

Du spør nå godt hva man skal ha på veggene, det første som slo meg var gips. Men det tåler jo ikke fukt og er jo ikke noe styrke i det hele tatt. Verkstede hvor jeg jobber er et betongbygg så det er jo sliksett veldig greit, men det kan jo ikke du gjøre. Jeg tror kanskje jeg hadde gått for vannfast sponplater? Eller vannfast kryssfiner? Men regner med at det er svindyrt. Og du skal jo ha en del
    Snowmobile & 4x4 !

Modified

fikk omsider jobbet litt med fjøsen i helgen, så nå er det blitt et åpent rom av det
    Skal fortsatt opp med noen forsterkninger, og så er det å fjerne alt av veggplater.
    På dette bildet ser man jo også litt av gulvet "der nede". blir lagt nytt oppå det for det ligger litt under bakkenivå.

Name:  WP_000231.jpg
Views: 1459
Size:  59.5 KB
    ------------

Standard

Quote Originally Posted by Ghosterix View Post
    fikk omsider jobbet litt med fjøsen i helgen, så nå er det blitt et åpent rom av det
    Skal fortsatt opp med noen forsterkninger, og så er det å fjerne alt av veggplater.
    På dette bildet ser man jo også litt av gulvet "der nede". blir lagt nytt oppå det for det ligger litt under bakkenivå.

Name:  WP_000231.jpg
Views: 1459
Size:  59.5 KB
    bra med fremgang, ønsker meg en slik fjøs Du spurte om forslag til hva man skal ha på veggene. Kom over dette bilde, kunne det vært noe? Bølgeblikk eller va enn det er? Tenkte kanskje det var billig?

Snowmobile & 4x4 !

Modified

ser ikke noe bildet, man må visst være registrert der for å kunne se det bildet.
    Men uansett, takplater av noe slag er faktisk under vurdering ja.
    Det som hadde blitt penest dog tror jeg er f.eks gips som man sparkler og maler. men da bør man legge noe under slik at man for feste for å skru opp noe.
    Men gips er jo egentlig noe dritt..
    ------------

Standard

ser ikke noe bildet, man må visst være registrert der for å kunne se det bildet.
    Men uansett, takplater av noe slag er faktisk under vurdering ja.
    Det som hadde blitt penest dog tror jeg er f.eks gips som man sparkler og maler. men da bør man legge noe under slik at man for feste for å skru opp noe.
    Men gips er jo egentlig noe dritt..

Ser du den nå?
    Snowmobile & 4x4 !

Modified

ja, så jo ikke ille ut det der ..
    ------------

Standard

ja, så jo ikke ille ut det der ..
    Nå så det jo ut som at modulene var svært kort/små. Og ser ikke helt hvordan det er festet, mulig at man legger det på samme måte som panel? at man spikrer/skrur sjult i falsen. Vis det ikke er hvite skruer eller noe.. Men jeg syns heller ikke at det så så verst ut.

Uansett hva du velger burde det vell være lyst, så blir det triveligst, lettes, lysest og mest romfølelse, ikke at du trenger så mye romfølelse med den digre garasjen ;)
    Last edited by sinnsyk; 03-06-2012 at 22:11.
    Snowmobile & 4x4 !

Modified

har syslet litt til med fjøsen. revet platene på veggene og det som da kom frem var jo lystig..
    Veggene er ferdig isolerte. skal bare fikse litt her og der hvor det er litt for mye pakket og litt for lite pakket så er det gjort... motiverende
    Det var jo 10cm glava i taket. jeg legger det dobblet når jeg legger opp igjen så da trenger jeg bare å kjøpe inn til halve taket så er hele "verkstedet" isolert.

Har også fått jobbet videre med å forsterke takstolene til type W. Så er egentlig snart ferdig med det.

Name:  WP_000291.jpg
Views: 1471
Size:  77.4 KB
    ------------

Standard

har syslet litt til med fjøsen. revet platene på veggene og det som da kom frem var jo lystig..
    Veggene er ferdig isolerte. skal bare fikse litt her og der hvor det er litt for mye pakket og litt for lite pakket så er det gjort... motiverende
    Det var jo 10cm glava i taket. jeg legger det dobblet når jeg legger opp igjen så da trenger jeg bare å kjøpe inn til halve taket så er hele "verkstedet" isolert.

Har også fått jobbet videre med å forsterke takstolene til type W. Så er egentlig snart ferdig med det.
    Nå er det lenge siden det har skjedd noe her
    Snowmobile & 4x4 !

Modified

ja, er en stund siden oppdateringer nå :)
    Men har vel litt blandede nyheter da..

Når det gjelder fjøsen har det vært stillstand en stund, men litt småtteri er gjort. I går startet jeg å legge innvendig tak. fortsetter i dag så det skal nå være ferdig i løpet av et par dager.

MEN

når det gjelder Patrolen er det litt andre ting å melde..
    Det kom en hyggelig kar og viste interesse for den. etter litt vurdering kom jeg frem til at det var greit å selge bilen. rett og slett fordi jeg har fullt opp for tiden med å få orden hus.
    Så da blir rett og slett ikke tid til å hverken bruke eller skru Patrol, og den hadde stort behov for å ettersyn på karosseriet.
    Så nå har bilen ny eier som skal jobbe videre på den.. kommer sikkert en link etterhvert.

Var nok litt trist å selge, men det var tross alt bedre enn at den bare skulle bli stående for lenge.
    ------------

Standard

ja, er en stund siden oppdateringer nå :)
    Men har vel litt blandede nyheter da..

Når det gjelder fjøsen har det vært stillstand en stund, men litt småtteri er gjort. I går startet jeg å legge innvendig tak. fortsetter i dag så det skal nå være ferdig i løpet av et par dager.

MEN

når det gjelder Patrolen er det litt andre ting å melde..
    Det kom en hyggelig kar og viste interesse for den. etter litt vurdering kom jeg frem til at det var greit å selge bilen. rett og slett fordi jeg har fullt opp for tiden med å få orden hus.
    Så da blir rett og slett ikke tid til å hverken bruke eller skru Patrol, og den hadde stort behov for å ettersyn på karosseriet.
    Så nå har bilen ny eier som skal jobbe videre på den.. kommer sikkert en link etterhvert.

Var nok litt trist å selge, men det var tross alt bedre enn at den bare skulle bli stående for lenge.

Den er rett og slett solgt ja. Okey. hvor mye fikk du for den? Regner med at når karosseriet er tatt på den var vell bilen veldig god stand?
    Snowmobile & 4x4 !

Modified

rett og slett solgt ja.
    desverre må man vel si. Men ny eier har såvidt jeg vet gode planer for den så den blir nok bra.
    Ja, den var i meget bra stand, teknisk sett. Karosseri måtte ha litt stell, men det var ennå tid til å berge det.
    Men ett år til nå uten å bli tatt vare på så ville det nok blitt en del sveising for det var en del brune flekker som måtte tas før det går for lang tid.
    ------------

Modified

Bilen er også ny lakert nå. Neste eier har tatt ansvar for karossen. Er flott bil med gromt vognkort! Vi får desverre ikke se bilen live på JAC nå i høst da eier har arbeidshelg. Men vi håper å få se den på vintertreff kansje :-)

Modified

nå ligger den ute for salg igjen..
    Så hvis du er ute etter en godkjent patrol, men mye gromme deler, og i bra stand .. så er muligheten der nå
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=37997627
    ------------

Quote: Et av punktene som var 2'er på EU-kontroll var "stabilisator, alvorlige skader, sprekk i innfestning høyre bak". Så jeg var jo litt spent på hva dette var....ikke så alvorlig gitt...bare en liten plate som er sprukket og som attpåtil kan byttes
    Attachment 55187

hei. Jeg kjøpte meg y60 for noen uker tilbake, 1994 mod lang type. Etter å ha lest gjennom dette prosjektet her ble jeg litt inspirert til å begynne å studere litt påunderstellet/rammen. Da fant jeg ut at denne braketten på stabilisator høyre bak er knekt/rustet av. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt ny brakett eller må jeg lage den selv?

Modified

hele braketten, eller bare platen på toppen?
    På min var det bare å lage en ny plate på toppen av braketten, altså skjære en 4-kantet plate og bore hull i den :)
    ------------

let's wheel! ShuDuck's Avatar

Fjøsoppdatering??
    wut?

Hele braketten dessverre.. Så må få sveist på en ny. Er vel ikke noe problem å kjøre med dette til jeg får ordnet det..?

Standard

hele braketten, eller bare platen på toppen?
    På min var det bare å lage en ny plate på toppen av braketten, altså skjære en 4-kantet plate og bore hull i den :)
    Morsomt å lese gjennom denne tråden igjen! Har du noen prosjekter på gang nå ?
    Snowmobile & 4x4 !

Modified

Det har vel egentlig skjedd veldig lite på lang tid.
    Har fått gravd ned ny inntakskabel til huset, 3-fase jordkabel, som igjen går videre til fjøsen, får da 32A 3-fase innlagt i fjøsen.
    Oppusssing har egentlig stått ganske stille det siste halve året, har nesten ikke vært hjemme i det hele tatt

Men gulvet i fjøsen er i det minste fullført.
    Valget ble Acrylicon, og resultatet ble helt upåklagelig:

Name:  bilde2.jpg
Views: 616
Size:  54.9 KB
    Name:  bilde.jpg
Views: 732
Size:  40.9 KB

Må si jeg savner patrol'en innimellom, spesielt siden jeg daglig ser en annen som står parkert her like ved jobben.
    Den er godkjent hevet og på 33".. og trenger litt stell lignende det som min fikk

Men måtte jo innse begrensningen i ledig tid, så slike prosjekter får la vente på seg en tid til.
    ------------

Standard

Jeg håper du hiver deg på et nytt prosjekt! Det er gøy å se når du holder på!
    Jeg pusler i det små med min LC120 med jevne mellomrom, men det er på langt nær i slik skala som du restaurerer :)

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=21073
    http://www.offroad.no/forum/topic/12...ruiser-120-gx/
    Snowmobile & 4x4 !

Page 13 of 13 FirstFirst ... 3111213

Tags for this Thread

Bookmarks