Results 1 to 8 of 8

Thread: Verkstedpresse fra Biltema

Standard

Default Verkstedpresse fra Biltema

Noen som har noen erfaringer med pressene fra biltema?
    De har tre forskjellige: 5t, 10t, 20t.
    Hvor mange tonn presskraft trenger man til for eksempel å presse foringer og lager til normale biler( Les offroad)?
    87 Blazer K5

sleggefører Hovatn's Avatar

Quote Originally Posted by GMC-Tom View Post
    Noen som har noen erfaringer med pressene fra biltema?
    De har tre forskjellige: 5t, 10t, 20t.
    Hvor mange tonn presskraft trenger man til for eksempel å presse foringer og lager til normale biler( Les offroad)?
    bør nok opp mot 20 t eller mer hvis du tenker på å kunne bruke den til litt forskjellige ting. plutselig kommer det noen som skal ha skiftet et hjullager på en forhjulstrekt bil og da må du opp i mye press på noen av og til over 20 t også har jeg opplevd

Shop builder sivrt's Avatar

Jeg har en 10T fra Torshov bilrekv. Har ikke testet den altfor mye enda, men grunnen til at jeg kjøpte den var at den er lang nok til å sette en stikkaksel rett inn i uten å måtte bygge opp pressa på noe annet.
    Bytte av hjullager var en av grunnene til at jeg kjøpte min, på kjøpet da får man grei arbeidshøyde når man holder på med foringer o.l også.
    Chevy Silverado 6,6 Duramax `02
    Jeep XJ 2 door 4.0 HO `98:7" og 35" X-Terrain.

Standard

Ser den som er på 10t er en såkalt benkmodell. Best å styre unna kanskje med tanke på fleksibilitet. Den på 20t er i full høyde. Koster 3500,-

Kapacitet: ���������������������� 20 ton.
    Slaglängd, presskolv: ���� 185 mm
    Arbetsområde, höjd: ����� 0–940 mm
    Mått: ������������������������������ 1800 x 620 x 700 mm
    Vikt: �������������������������������� 81 kg

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Ve...resse-20-tonn/

Man har vel bare igjen for det om man legger litt ekstra i det og får mer presskraft sammenlignet med de to andre? Nå koster 5t bare en tusenlapp, men den er uhyre spinkel. Og 10t er veldig kort.

Noen meninger?
    87 Blazer K5

skrukæll sven's Avatar

jeg har 5 tonnspressa.... og den holder faktisk til utrolig mye. spesielt om man har noe å varme med... så til garasjen hjemme vil jeg tro den er grei

men da er det godt å ha tilgang til ei større ei igjennom jobb eller noen kjente

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Blir en 20tonner her også etterhvert... den er allerede merket av i katalogen
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Wild Logger with Bogger Chevy-Sheriff's Avatar

Quote Originally Posted by sivrt View Post
    Jeg har en 10T fra Torshov bilrekv. Har ikke testet den altfor mye enda, men grunnen til at jeg kjøpte den var at den er lang nok til å sette en stikkaksel rett inn i uten å måtte bygge opp pressa på noe annet.
    Bytte av hjullager var en av grunnene til at jeg kjøpte min, på kjøpet da får man grei arbeidshøyde når man holder på med foringer o.l også.
    Den 10T fra Tirsov har jeg også.
    Har hatt den en stund, og har ikke kommet til kort med den ennå.
    Sheriffen

Nordmarka Wild Truck Logging

Promodified

Jeg har den rimeligste utenom bordmodell fra Biltema og har vridd av og på alt som presses og dyttes av og på i en suki sj med den.

Et par ganger har den dirret litt av spenn, men utrolig hva rå makt kan kompensere for manglende kunnskap.

Det jeg er minst fornød med er ikke presskraften, men at den er litt slarkete synes jeg. Vanskelig å sette opp ting helt stabilt slik at det ikke får vridd seg når en setter på presset. Nå liksom dytte ting inntil kanter og bruke noen trelister for å styre og stabilisere.

Men jeg bruker pressa relativt lite, egentlig, så da kjøper jeg rimeligste jeg kan klare meg med og så har jeg heller mange rimelige verktøy som akurat klarer mitt behov fremfor ei knallende flott som er bedre å jobbe med men hvor jeg da ikke kunne kjøpt noe annet verktøy ved siden av.

Verktøybudsjettet er desværre svært begrenset i forhold til hva jeg skulle ønske, særlig i disse husbyggingstider.

Bookmarks