Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 69

Thread: :Projekt G -Premium offroad ;-)

  1. #26
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Fet G
    ---Insanity is contagious---

  2. #27
    Original
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    46

    Default

    Har skaffat mej en dragbil till kommande challagesäsong:





    -97
    300TD
    177 HK
    Aut.
    16.100 mil
    Bra skick & går som en dream

    Den skall höjas + 33"MT däck



    http://www.pixbox.se/alb_show_id1219767_page0.html



    //F

  3. #28
    The G Rossi's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    938

    Default

    Riktigt jäkla nice! Jag skulle nog inte monterat 33" på en dragbil, men det är din bil så du gör som du vill
    Vad är det föresten för ett vrak som står bak till höger i bild och besudlar dina G-wagens?

  4. #29
    Original
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    46

    Default

    Quote Originally Posted by Rossi View Post
    Riktigt jäkla nice! Jag skulle nog inte monterat 33" på en dragbil, men det är din bil så du gör som du vill
    Vad är det föresten för ett vrak som står bak till höger i bild och besudlar dina G-wagens?

    Toyotan är bara på tillfälligt besök & snart är den platsen fylld med en till G
    LWB
    1987
    280 som är påbörjad till dieselkonvertering
    Skapligt skick men arbete/kärlek behövs...

    Skall ge den till min sambo när den är klar


    Vad det gäller 33" så vet jag att det inverkar på den mkt. trevliga karaktären som ngn noggrann tysk jobbat fram, dock har jag planer på att köra offroad/expeditioner och då får man kompromissa



    //F

  5. #30
    The G Rossi's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    938

    Default

    Quote Originally Posted by carfrigge View Post
    Toyotan är bara på tillfälligt besök & snart är den platsen fylld med en till G
    LWB
    1987
    280 som är påbörjad till dieselkonvertering
    Skapligt skick men arbete/kärlek behövs...

    Skall ge den till min sambo när den är klar

    Vad det gäller 33" så vet jag att det inverkar på den mkt. trevliga karaktären som ngn noggrann tysk jobbat fram, dock har jag planer på att köra offroad/expeditioner och då får man kompromissa

    //F
    Låter ju bra att Toyotan inte ska stå där så länge


    Bra plan att bygga en fin G till sambon! Funkar nog bra tror jag.

    Min sambo har äntligen insett att Geländewagen är världens bästa bil. Detta efter att hon fick ha min Mercedes S123 300TDT till jobbet bågra dagar.

    Hon konstaterade helt enkelt:
    " - Man sitter ju på golvet och ser ingenting! Vi ska aldrig sälja våran Geländewagen! "

    33" inverkar väl inte så mycket egentligen, förutom att bilen ser mycket ballare ut då. OM606 har ju dessutom en hel del mer pulver att glänsa med än en simpel OM617.......
    Tror faktiskt att jag mest är avundsjuk faktiskt

  6. #31

  7. #32
    The G Rossi's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    938

    Default




    Mycket bra!

  8. #33
    Original
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    46

    Default

    Quote Originally Posted by Rossi View Post



    Mycket bra!



    Tack!




    Igår blev det lite offroad-light...









    Den skötte sej naturligtvis perfekt, vad annars...



    //F

  9. #34
    Original
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    46

  10. #35
    Original
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    46

    Default

    Tröskelskydd på plats:





    Även hasplåt:









    Nästa helg börjar challangesäsongen LÄNGTAR!!



    //F

  11. #36
    The G Rossi's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    938

    Default

    Mycket jobb att anpassa rockslidersen? Var till Defender de också väl? Bilen är grymt tuff nu, förutom durkplåten då, men det har vi ju avhandlat redan

    Du satsar på att vinna Challenge 2011 antar jag med tanke på bilvalet

  12. #37
    Original
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    46

    Default

    Quote Originally Posted by Rossi View Post
    Mycket jobb att anpassa rockslidersen? Var till Defender de också väl? Bilen är grymt tuff nu, förutom durkplåten då, men det har vi ju avhandlat redan

    Du satsar på att vinna Challenge 2011 antar jag med tanke på bilvalet

    Såklart man kör för seger


    Anpassningen kräver kunskaper i svets + kapning lägg sedan på en dags arbete så är det klart
    Jag använde mej av plattjärn (80x8) samt 60 mm ämnesrör.
    Gjorde dom även demonteringsbara med bultförband, hoppar man över det sparar man en del tid.

    Btw, det va endast för Din skull jag lackade durkplåten i bilens sköna färg Så nu vet du det!


    Du kommer väl & hejar fram oss i helgen va ??

    Här är koordinaterna: Lat N 57° 25′ 46″ Lon E 15° 26′ 14″



    Hejsvejs



    //F

  13. #38
    Original
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    46

    Default

    Utökade min hobby lite igår, det blev tre G till....













    Sommaren är räddad



    //F

  14. #39
    The G Rossi's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    938

    Default

    Den Wulfen där såg välanvänd ut du

    Vad har du annars för planer med dina G-wagens?

  15. #40
    Original
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    46

    Default

    Quote Originally Posted by Rossi View Post
    Den Wulfen där såg välanvänd ut du

    Vad har du annars för planer med dina G-wagens?

    Aguave = helgnöje
    Silver = vardagsnöje
    Svarta = sambons blöjtransport
    Röda = "bra att ha"
    Vita + Wolfen = reservdelar


    Typ så



    //F

  16. #41
    Original
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    46

    Default









  17. #42
    The G Rossi's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    938

    Default

    Dit gamla Geländewagenbilar går för att få ett bättre liv

  18. #43
    Original
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    46

    Default

    Hej hopp !


    Nu har det varit lite aktivitet igen


    Bakre winch på plats.



    Styrning till den.



    sedan ett litet skydd för paralellstaget.


    Övriga bilder här: http://www.pixbox.se/alb_show_id1212832_page2.html

    Byggtråd: http://www.4x4sweden.se/forum/viewto...er=asc&start=0


    Enjoy


    Nu till helgen gör vi ett nytt challangeförsök... har ju inte gått så värst bra hitills så det ju bara gå bättre


    //F

  19. #44
    Original
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    46

    Default

    Idag kom det lite coola grejer






    Enligt planen skall det komma nya *större" däck under nästa vecka



    //F

  20. #45
    The G Rossi's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    938

    Default

    Quote Originally Posted by carfrigge View Post
    Idag kom det lite coola grejer


    //F
    Jag håller med om coolhetsfaktorn till 100%!

    Berätta gärna mer, då jag tror det är fler än jag som tycker G-fälgar är rejält spännande

  21. #46
    Original
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    46

    Default

    Quote Originally Posted by Rossi View Post
    Jag håller med om coolhetsfaktorn till 100%!

    Berätta gärna mer, då jag tror det är fler än jag som tycker G-fälgar är rejält spännande

    15" i diameter
    10" breda
    ET44

    Skall testmontera dom i helgen & räknar med att jag måste skaffa extra breda skärmbreddare Sen är det ju redan i dagsläget trångt vid karossfästet i främre hjulhusen så det lär väl bli lite justeringar...



    //F

  22. #47
    The G Rossi's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    938

    Default

    Quote Originally Posted by carfrigge View Post
    15" i diameter
    10" breda
    ET44

    Skall testmontera dom i helgen & räknar med att jag måste skaffa extra breda skärmbreddare Sen är det ju redan i dagsläget trångt vid karossfästet i främre hjulhusen så det lär väl bli lite justeringar...



    //F
    Om du har ET44 tror jag inte du kommer behöva bredare skärmbreddare, med mindre du måste använda spacers då? Mina 22x9.5 fälgar har ET35 och de är en bit innanför breddarna med 305-däck.
    Hm.... Du har beadlocks och 14-15" breda däck? Då finns det nog risk att däcken kommer bygga lite för mycket i alla fall när jag tänker efter. Antar desutom att du ska ha runt 38" däck och då "måste" du ha spacers så att du fortfarande kan svänga bilen....
    Brukar inte ET vara negativt på fälgar som de här? Har du ET-44 måste du definitivt ha bredare skärmbreddare. Hör med Fjallasport och brettakantar på Island om de levererar de breda breddarna som sitter på de G-wagens som Arctic Trucks tillverkade för den norska millitären

  23. #48
    Original
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    46

    Default









    Breda fälgar och smala däck..... Tyskstukad!

  24. #49
    The G Rossi's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    938

    Default

    Bogger är bara helt rätt

  25. #50
    Original
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    46

    Default












    Just love it



    //F

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •