Page 3 of 11 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 51 to 75 of 269

Thread: Den store Jimny-tråden (nyttige linker i første post)

Promodified

Quote Originally Posted by ShuDuck View Post
    Det ble 235/75 km2 gitt..
    Yeah! alle vant!

Arnfinn Mork
    mob: 90159159
    har slått av PM, bruk mail: arnfinn(a)suzuki4x4.no

let's wheel! ShuDuck's Avatar

woho
    wut?

I dag klarte jeg faen å knekke ene gliderbolten når jeg skulle ta av caliperen for å skifte kingpinlager og noen gummipakninger rundt og inni knokkelhuset.. Var ikke rare kreftene som skulle til Vente til Onsdag før jeg får bolten.
    Ble uansett bare halvferdig på ene siden. Håper jeg får ut lille delen av bolten som sitter i caliperbraketten. Sveise på en mutter så går det nok rette veien!

Ellers så har det blitt nye vinterdekk med pigg, takk til bestefar og fattern for de!

Første langtur med bilen er planlagt torsdag neste uke, da går turen fra Hamar til Elgå i Engerdal for noen dagers isfiske. Spent på hvor mye man kan trøkke inni det lille tyttebæret!

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Fant denne....

Name:  jimnyarctic.jpg
Views: 1230
Size:  95.8 KB
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Quote Originally Posted by MrFlyingCircus View Post
    Sveise på en mutter så går det nok rette veien!
    jepp, det funker nesten alltid

må ærlig inrømme.. at den er ikke spesielt pen den at-jimnyen
    wut?

Promodified

må ærlig inrømme.. at den er ikke spesielt pen den at-jimnyen
    De skjermene synes jeg blir alt for mye seende ut som et matingsbrett for småfugl.

Nå e vi inne på smak og behag og jeg skal ikke påberopemeg å være noen kapasitet på området om hva som er riktig og hva som er strømninger etc. Men personlig synes jeg de er litt bom.

Original

Skjermene er jo sykt fete! Men til 31" eller større vel og merke. Det som er så feil er kufangeren, stigtrinn og spoileren. Pluss at den takriggen er litt for aero, kulere med litt mer firkanta takrigg. Felgene burde vært en eller annen rockcrawler versjon. Svarte.
    My two cents.

Old spider offroad team

Quote Originally Posted by Strek View Post
    Skjermene er jo sykt fete! Men til 31" eller større vel og merke. Det som er så feil er kufangeren, stigtrinn og spoileren. Pluss at den takriggen er litt for aero, kulere med litt mer firkanta takrigg. Felgene burde vært en eller annen rockcrawler versjon. Svarte.
    My two cents.
    enig bort med roofrack og lyktebøyle....
    ellers var bilen bare dritfin.....

Promodified

Hvis det er den gamle Autofil bilen, så går den her i bygda, gjorde i allefall det.
    Roar Hovet
    Tlf: 98883546

Original

Dro ut en Grand Vitara som sto fast i dag med Jimmey. Følte det var litt David mot Goliat. Moro ihvertfall! Jimnyen er helt rå i snø! Original fortsatt, BL forsøket sist helg ble stoppet av krav til lengre bremseslanger for å få det til. Men snart, snart.

Strek, det høres ikke dumt ut.. Jimnyen er så vist artig i snø!

Bilen min er på veien igjen også, skiftet kun lager og pakninger på det knokkelhuset det var lekkasje på foran.
    Klarte i samme slengen å ødelegge ABS føleren når jeg drev på, skulle ta den ut for enkelhets skyld men nei da... Får klare meg uten ABS en stund da.
    Har også fått skiftet høyttalere så jeg kan overdøve kupévifta når den blåser på fult

Like dårlig plass til høytalere på din modell?

ABS er noe skit! kjørt bil uten abs alltid, og nå gjør ikke bilen som jeg vil..
    wut?

Like dårlig plass til høytalere på din modell?

Gikk helt greit å få inn høyttalerne, kjøpte et par Zachry XLNT-402 4", med dybde på 49 mm. Måtte dog mikse litt med ørene på høyttalerne for at skruene skulle gå inn. Funker mange ganger bedre enn originale og kan spille såpass høyt at man slipper å bare høre kupévifta når den går for fult
    Slipp Jimny fri!

skrukæll sven's Avatar

bare å nappe ut sikringen og pæra det Shu....

alt sånn drit de benevner med alfabetkombo er bare potensielle feilkilder likevel og lager bare masse falsk trygghet...

Quote Originally Posted by MrFlyingCircus View Post
    Gikk helt greit å få inn høyttalerne, kjøpte et par Zachry XLNT-402 4", med dybde på 49 mm. Måtte dog mikse litt med ørene på høyttalerne for at skruene skulle gå inn. Funker mange ganger bedre enn originale og kan spille såpass høyt at man slipper å bare høre kupévifta når den går for fult
    et par bak setene også så blir det stas

Quote Originally Posted by sven View Post
    bare å nappe ut sikringen og pæra det Shu....

alt sånn drit de benevner med alfabetkombo er bare potensielle feilkilder likevel og lager bare masse falsk trygghet...

så enkelt? da tror jeg nok at jeg må det stive på løs snø for å bygge opp snø foran dekket er jo ikke mulig, så da ruller bilen med NULL bremsing inn i snøfonna
    wut?

noen som vet hvilke land der de ble levert med speil på høyre skjerm? har sett video så vet det skal finnes

Name:  p1.jpg
Views: 1109
Size:  28.6 KB

har montert trailmaster og 235. TM-settet har gjort bilen langt bedre å kjøre, så angrer ikke på det valget. Godkjenning av settet neste uke, skal forhøre meg om dekka også, de er 6.2% større

Name:  SAM_1569.jpg
Views: 1337
Size:  70.9 KB
    Last edited by ShuDuck; 02-22-2011 at 17:25.
    wut?

Original

ShuDuck, dette ble jo fint! Subber de ingenting? Montert lengre bremseslanger, castercorrectin bushes, justerbare panhards, eller annet? Eller har du bare satt på fjærer og dempere?
    Og en annen ting, har du fortsatt mulighet til å sende meg den mailen vi snakket om? Hadde vært prima.

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Jeg tror de ble levert med det lille speilet på venstre forskjerm i alle lanfd de ble levert med høyrestyring... England og japan ihvertfall
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Quote Originally Posted by Strek View Post
    ShuDuck, dette ble jo fint! Subber de ingenting? Montert lengre bremseslanger, castercorrectin bushes, justerbare panhards, eller annet? Eller har du bare satt på fjærer og dempere?
    Og en annen ting, har du fortsatt mulighet til å sende meg den mailen vi snakket om? Hadde vært prima.
    nada, kun fjærer og dempere. Subber ikke i det hele tatt. eneste er reservedekket, det subber i fangeren lager en spacer på noen mm her. castercorrection må nok til, men det er ingen hast, wobble kom og gikk litt etter jeg roterte vinterdekka, men nå har det ikke vist seg på ei uke

Automaten trives bedre, før var den nesten umulig å få til å slippe lock up uten å gasse på. Måtte være hard på gassen for å få den ned i 3.også. Nå slipper den lock-up uten at jeg må tvinge den, samt ned i 3.

Sender deg mail når jeg får mulighet, har ikke internett privat i ukene

Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Jeg tror de ble levert med det lille speilet på venstre forskjerm i alle lanfd de ble levert med høyrestyring... England og japan ihvertfall
    ikke i UK, men det er på feil side så en video på youtube med venstreratt og høyre speil
    wut?

Modified

http://www.google.no/images?hl=no&rl...iw=963&bih=372
    det er vel noe eget japansk opplegg det med speiler langt bortpå framskjermen,har sett det tidligere på andre biler fra japan også.

ja, er vel noen særegne japanske regler

fant dette lille bildet

Name:  8IACAVZO3HJCATHFVWKCAA40ZC0CAEMCOJOCACR5TYFCAATIWB4CAEFH2HGCA4EUPRXCA4ABHS8CAU6PTD9CA280N9XCA3UJ.jpg
Views: 985
Size:  1.7 KB
    wut?

Promodified

[QUOTE=ShuDuck;234869]noen som vet hvilke land der de ble levert med speil på høyre skjerm? har sett video så vet det skal finnes

Name:  p1.jpg
Views: 1109
Size:  28.6 KB
    Scoopet avslører vel landet også? har denne blitt solgt med 660cc Turbo i andre land enn Japan?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_AZ-Offroad
    http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Jimny (les om third generation)

edit: eller er det scoop på dei spanske dieselane?

Arnfinn Mork
    mob: 90159159
    har slått av PM, bruk mail: arnfinn(a)suzuki4x4.no

skrukæll sven's Avatar

Quote Originally Posted by Yakuza View Post
    edit: eller er det scoop på dei spanske dieselane?
    Jepp, og så langt jeg kan se samme scoopet

Jimny 660:

Jimny diesel fra Santana:

skrukæll sven's Avatar

ser ut som om det er samme felger på 660'en som på LJ, ikke helt sikker på bredde og innpress, men.... om det er likt vil jo de felgene være mulig å bestille på suzuki helt nye

Promodified

Quote Originally Posted by sven View Post
    ser ut som om det er samme felger på 660'en som på LJ, ikke helt sikker på bredde og innpress, men.... om det er likt vil jo de felgene være mulig å bestille på suzuki helt nye
    Jimny felgene bygger mer utover enn sj felger. Passer perfekt på sj. Har 4 stk hjul/felger liggene som jeg skal kvitte meg med.

Page 3 of 11 FirstFirst 12345 ... LastLast

Bookmarks