Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 25 of 117

Thread: Vidars Lj80 Weiss prosjekt

  1. #1
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default Vidars Lj80 Weiss prosjekt

    Siden Tommy "tvinger" meg til å starte prosjekt her, så kommer en liten oversikt over meg og min lj80.

    Starta med denne :

    I sørlandscupen 99 - hvor vi kjørte fletta av Tommy (neida...)

    Videre utvikling :

    Så ble det denne i Norgescupen 2000-2001 ??


    Så etter at jeg i 2003 kjøpte denne :

    for 1500 kroner, 1994 sj410 med 5 trinn girkasse og 35000km på motoren.

    Fikk jeg fra Eirik byttet den jevnt i denne :


    Denne Lj80 fra 1983 hadde en F10a motor, 410 framaksel med bremseskiver.

    Etterhvert ble den eu godkjent og brukt hver dag på jobb i noen år.



    Og andre steder...
    Last edited by Vidar; 02-27-2011 at 21:06.
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  2. #2
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Så ble det bytte til lj80 framaksel med sj410 bremseskiver, Sj413 fordeler, ny tank og mer rust...











    Satte på 30" mud dekk på 8x15 mangels felger.





    Dette bildet ble brukt i en engelsk suzuki bok ;)

    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  3. #3
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    sj 410 ytterledd med lj80 stikkaksel :



    Snorkel :





    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  4. #4
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Så ble det +4cm OME sett fra DK, veldig bra sett ;)













    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  5. #5
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Så fant jeg denne på Knoksen og plukket den ren for de delene som ikke var rustet vekk ;)





    Og siden EU er viktig fikk jeg byttet styreleddet :

    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  6. #6
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Så etter mye annet ble det bestilt de første delene fra Weiss

    http://www.offroad.no/forum/uploads/...3752_thumb.jpg
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  7. #7
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Så etter mye annet ble det bestilt de første delene fra Weiss





    Lakka og renset ramme med mer.



    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  8. #8
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Rens, lakk og bytte av div deler :













    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  9. #9
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default





    Så kom rusta etter en lang tid uten mye tlc..





    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  10. #10
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Fikk kjøpe Weiss karross fra Tommy, da lj´en holdt på å falle fra hverandre ; )



    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  11. #11
    MOE's Suzuki Service ZukiMoe's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Gjerstad
    Posts
    2,497

    Default

    flott bil Vidar. håper den kan sees på suzukitreff
    MYE SJ DELER SELGES!!

    mine:
    2x LJ80
    7x SJ413 (6)
    3x SJ410 (3,5)
    3x SJ410k
    2x Samurai (1)
    1x Swift GTi

    orginal 413: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=24484
    PU GTi: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=29198
    Mats Moe
    mob: 93262783
    medl. NR 257 SUZUKI 4x4 Club Norway.
    Spesialist på alt innen Spiderprodukter!!

  12. #12
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Takk, ja den skal på suzukitreff, men vhilket år...det er ikke sikkert ;)
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  13. #13
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Det var bra kvalitet på glassfiber delene ;)

    Torpedovegg


    Girtunell


    Kanal med innfesting


    Bakre hjulbrønn


    Passasjerside foran fotbrønn


    Underside bak


    Her må det lages hull


    Her er jeg litt i tvil på hva som kan gjøres, øverst til høyre skimtes litt ikke overmalt område, det er en slags åpning som går inn mot der som døren festes i bakkant. Kanskje det burde vært tett ?

    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  14. #14
    let's wheel! ShuDuck's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Telemark
    Posts
    4,596

    Default

    dette blir bra du beholder den tøffe sandfargen?
    wut?

  15. #15
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Jepp, ingen tvil om det. Må finne noen som kan blande to komp evnt med owatrol innblandet. Nå blir det først en stor jobb med pussing og tilpassing.

    Må også legge inn skumgummimatter i hjulbuer evnt andre steder, vil ikke ha sprekker i glassfiberen som trekker vann om vinteren og sprenger glassfiberen.

    Om noen har gode tips så skrik ut ;)
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  16. #16
    Old spider offroad team
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    4,400

    Default

    hvorfor ovatrol på et glassfiber karosseri??

  17. #17
    Standard
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Stavanger
    Posts
    233

    Default

    Det blir litt anderledes å ha med glassfiber å gjøre enn stål! Ser jo bra ut dette! Hva tidsperspektiv jobber du ut fra. Skal du ha deg noe bil i mellomtiden? Så hel ut dene på Sandnes:

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=26994634
    "Nobody, nobody makes Sheriff Buford T. Justice look like a possum's pecker."

  18. #18
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    En båtmann og to forklarte at det var viktig å finne noe som trengte godt inn i glassfiberen.

    Her er garasjen jeg skal inn i...............

    Ja, det meste er mine ting også...har et fullt veltebur til lj80 til salgs ;)



    Tipper jeg skal prøve meg på en bil som ungene kan være med i ;)
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  19. #19
    let's wheel! ShuDuck's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Telemark
    Posts
    4,596

    Default

    hvorfor ikke montere velteburet ? er jo bedre enn å bli flat med en bil over seg
    wut?

  20. #20
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Velteburet er fra en av Widar Torjussen sine lj80 trailbiler, bygget for å BRUKES ;) det er tungt og ikke laget for et glassfiber karosseri. Men ....du satte meg på en tanke...
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  21. #21
    Old spider offroad team
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    4,400

    Default

    Quote Originally Posted by Vidar View Post
    En båtmann og to forklarte at det var viktig å finne noe som trengte godt inn i glassfiberen.

    Her er garasjen jeg skal inn i...............

    Ja, det meste er mine ting også...har et fullt veltebur til lj80 til salgs ;)



    Tipper jeg skal prøve meg på en bil som ungene kan være med i ;)
    for all del... IKKE OVATROL.. den er oljebasert og er ikke forenlig med 2k akryllakk.. med mindre du vil bruke benga lakk som toppstrøk da???

  22. #22
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    ;) ok, hadde tenkt å bruke fin rulle og to komp som toppcoat, med sandfargen til Land Rover.
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  23. #23
    skrukæll sven's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Den røde by'n
    Posts
    2,100

    Default

    Når du først skal legge så mye jobb i det Vidar, hadde det ikke vært verdt det å la bilen stå en måned eller tre ekstra og fått en til å sprøyte den for deg?

    evt prøve selv, man kan få et ganske så hyfsat resultat på egen hånd og, og om det absolutt ikke går er det jo bare å matte ned og male likevel...

    eneste store ulempen er vel at du får sandfarga garasje og

  24. #24
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandefjord i Vestfold
    Posts
    1,469

    Default

    Spør du Martin om noen lakke tips, så vil du få ett bedre resultat med å lakke den selv med sprøyte enn å rulle den. Herværk vil jeg kalle det å rulle en sånn balje!
    Roar Hovet
    Tlf: 98883546

  25. #25
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    ;) ja enig, det hadde vært kjekt å få den fin i lakken, men det ville også kreve en med tålmodighet til å pusse og sparkle balja...og den personen er ikke meg ;)

    Jeg har utstyr til å lakke balja selv med sprøyte i den aktuelle garasjen, det er nok enklere å sprøyte den enn å bruke rulle, kommer bedre til i krokene med den.

    Vi får se når jeg begynner å pusse den og gjøre klar for lakkering, vil ha samme farge under og over.

    Jeg vil gjerne ha en lakk som ikke sprekker over glasssfiberen, på skjermene foran er malingen sprukket, men så er den rullet på...
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

Page 1 of 5 123 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •