Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 51 to 75 of 117

Thread: Vidars Lj80 Weiss prosjekt

  1. #51
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Jepp, trenger egentlig hjelp til å få den på en henger i denne uken ;) sender en sms når det blir. Vi skulle egentlig hatt et garasjemøte denne uken....min garasje er veldig liten, men hadde kanskje vært kjekt ??
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  2. #52
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Hadde garasjetreff på Sandnes her en kveld, besøk av to gode Suzuki venner Iver (Ailios) og Jarle (JarleA) som kom over for å se på det som er igjen etter saltlakens herjinger.



    Ivers svært fine 413, ny fanger med vinsj ;)




    Som den gamle karroserimekaniker / oppretter Iver er så hadde han en enkel måte å få ut ruta på, herligt å få hjelp til den oppgaven jeg grudde meg mest til ;)





    Var også en tur og så på balja fra Tommy ;)
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  3. #53
    let's wheel! ShuDuck's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Telemark
    Posts
    4,596

    Default

    Ser flott ut bilen til Ailos. Dere må komme på suzukitreffet på sørlandet til høsten
    wut?

  4. #54
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Ja, det hadde vært kjekt;) Tipper Iver sin skal til Hellas snart
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  5. #55
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Siden det mest sannsynlig blir å lage nye avstiver i ett stykke fra side til side, skar jeg de bare ut med enkleste metoden ;)

    Og hva fant jeg..... enda mer rust





    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  6. #56
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Dash ;)



    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  7. #57
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Rattstamme, pass på å merke hvor stammen er festet i styrerack´en.



    Hele "dingsen ;)"



    Oppsamleren til vann og inntak av friskluft. En må løsne denne for å kunne ta ut hele vifta.





    Brytere



    Clutch kabel fra innsiden.



    Utsiden, torpedovegg



    Løs ;)

    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  8. #58
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Da var point of no return nådd....(lenge siden )

    Karosseriet er av og torpedovegg skal kappes for bruk til måling av hull og gjennomføringer.

    Bilder kommer
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  9. #59
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Noen av skruene knakk selvsagt, men det var kjekt å kunne se enden på demonteringen, nå venter mock-up perioden.













    Så var det bare å knekke rusthaugen fra hverandre...





    Så var den av.





    Utriggere ser bra ut





    Så litt pussing for å se hvor dyp rusten var







    Så litt flere kutteskiver og denne blir klar for søppelhaugen.







    Kuttet ut deler av torpedovegg for å ha noe å måle hullene etter.

    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  10. #60
    MOE's Suzuki Service ZukiMoe's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Gjerstad
    Posts
    2,497

    Default

    liker IKKE de siste bildene

    godt å se at det er liv i garasjen!!
    MYE SJ DELER SELGES!!

    mine:
    2x LJ80
    7x SJ413 (6)
    3x SJ410 (3,5)
    3x SJ410k
    2x Samurai (1)
    1x Swift GTi

    orginal 413: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=24484
    PU GTi: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=29198
    Mats Moe
    mob: 93262783
    medl. NR 257 SUZUKI 4x4 Club Norway.
    Spesialist på alt innen Spiderprodukter!!

  11. #61
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    ;) enig, slet lenge med å begynne på kappingen. Tenkte om det kunne være noen deler av kaross noen andre kunne bruke, men det som er rustet vekk er ofte det samme på lj´ene.
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  12. #62
    let's wheel! ShuDuck's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Telemark
    Posts
    4,596

    Default

    Du henger opp plata foran døra på veggen? Imponerende mye rust, hva gjør du med ramma?
    wut?

  13. #63
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Torpedoveggen ryker nok i søppelet etter at den er jamført med glassfiber karosset, Har tenkt å kappe ut plata ved a stolpen, som minne til å ha på veggen ;)

    Ramma blir rengjort og sprayet med ferro-bet. Så må jeg finne noe porefyllende sealer som skal virke som grunnlag for understellsbehandlingen.

    Kommer ikke til å strippe ramma, kjenner meg selv så pass at da ville nok jobben blitt for lang ....
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  14. #64
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default



    Fikk meg en liten aha opplevelse, understellsbehandlingen var så sprø at et par slag med hammeren så sprakk store flak av. Vil gjerne unngå det til senere, noen forslag ??
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  15. #65

    Default

    på min land rover serie 3 exmilitær var d meste av tectylen veldi hard, å sprakk ved litt bank, so eg vaska ramma godt å sprøyta den me owatrol å nå virker nå har tectylen myknet

  16. #66
    Old spider offroad team
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    4,400

    Default

    først og fremst, sandblåsing. deretter epoxy. et par strøk lakk. og understells masse. myk, ikke den harde som dere beskriver...

  17. #67
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Klar for spyling og rens ;)





    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  18. #68
    Standard
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Stavanger
    Posts
    233

    Default

    Godt du har beholdt skiltene på!
    "Nobody, nobody makes Sheriff Buford T. Justice look like a possum's pecker."

  19. #69
    MOE's Suzuki Service ZukiMoe's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Gjerstad
    Posts
    2,497

    Default

    det er greit å komme til her og der nå ja
    MYE SJ DELER SELGES!!

    mine:
    2x LJ80
    7x SJ413 (6)
    3x SJ410 (3,5)
    3x SJ410k
    2x Samurai (1)
    1x Swift GTi

    orginal 413: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=24484
    PU GTi: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=29198
    Mats Moe
    mob: 93262783
    medl. NR 257 SUZUKI 4x4 Club Norway.
    Spesialist på alt innen Spiderprodukter!!

  20. #70
    skrukæll sven's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Den røde by'n
    Posts
    2,100

    Default

    blir bra dette Vidar:) endelig skal den gamle LJ'3n bli helt rustfri:)

  21. #71
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    På plass i store garasjen, ble plutselig litt trangt....











    Så får vi lokke opp JarleA og Iver en tur for å løfte kaross oppå, gleder meg nå ja.. ;)
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  22. #72
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Bensinrørene var litt morkne, hadde tenkt å bytte til syrefast omspunnede, noen tips der ??

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/6-Bra...#ht_1352wt_939

    ??
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  23. #73
    skrukæll sven's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Den røde by'n
    Posts
    2,100

    Default

    bytte ut rørene med slanger???

    tja... hvorfor ikke.... eneste grunnen jeg ser er at rørene holder seg bedre på plass når de er klamra til ramma, enn en slange... en slange vil for eksempel kunne trekkes ut, og lettere lages hull i med f. eks ei skarp grein...

    men holder du deg på veien ser jeg ingen grunn til å ikke bruke slange hele veien..

    En liten ulempe med stålomspunne slanger, som forøvrig er grunne til at de ikke er lov å bruke på bremser er at du ikke ser tilstanden på gummien... den kan være morken, selv om slangen ser helt suveren ut... nå er ikke det kritisk på bensin, men dog :)

  24. #74
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Ja, gode tanker, kanskje bare holde meg til rør, kanskje få den lokale lastebilprodusenten til å knekke noen syrefaste smårør til meg ?
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

  25. #75
    Modified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Sandnes, Norway
    Posts
    261

    Default

    Ramma

    Først owatrol for jern, flere strø, tynne, tørke.
    Så blande inn 10-20 % i bengalakken som skal bruke, 2-3 strøk, tynne.
    Vidar
    Founder Suzuki 4x4 Norway
    http://vidar-foto.blogspot.com/

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •