Results 1 to 4 of 4

Thread: Ford Explorer

Promodified

Default Ford Explorer

Savnet etter en 4x4 melder seg..

Er vel egentlig Jeep man, men vil prøve noe "nytt" så hvordan er Ford Explorer (rundt 95 mod) sån generelt?

Å ikke minst hvordan er dem å heve å hvordan dekk er det innen rimlighetens grenser mulig å sette på dem?

Godt nytt år!!

Takker
    92 Explorer på 35" STT's

Modified

Jeg kjøpte en '96 Explorer til kona for ett drøyt år siden, bilen er utmerket til vanlig bruk men jeg har ikke prøvd den i skogen, og det kommer ikke til å bli noe heller....
    Problemer med disse bilene er girkassa som er underdimensjonert og rust i bakkant av kanaler. Og den er ikke redd for å drekke bensin.... på blandet kjøring vintertid ligger forbruket på 1.6-1.8 l/mil!!

Utover det er bilen svært god å kjøre, passe stor (480cm), og god plass inni.
    Jeg kjører 275/60 17 med 8x17" et 20 felger, og det subber litt mot ramma foran ved full sving...

Spør om du lurer på mer.... Min er kanskje til salgs om du er intressert...

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=29318341
    Last edited by A-Ball; 12-31-2011 at 21:59.
    Atle H. Ballestad

'96 Jeep Grand Cherokee

Promodified

Quote Originally Posted by A-Ball View Post
    Jeg kjøpte en '96 Explorer til kona for ett drøyt år siden, bilen er utmerket til vanlig bruk men jeg har ikke prøvd den i skogen, og det kommer ikke til å bli noe heller....
    Problemer med disse bilene er girkassa som er underdimensjonert og rust i bakkant av kanaler. Og den er ikke redd for å drekke bensin.... på blandet kjøring vintertid ligger forbruket på 1.6-1.8 l/mil!!

Utover det er bilen svært god å kjøre, passe stor (480cm), og god plass inni.
    Jeg kjører 275/60 17 med 8x17" et 20 felger, og det subber litt mot ramma foran ved full sving...

Spør om du lurer på mer.... Min er kanskje til salgs om du er intressert...

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=29318341
    like tørst som xj'n da jo :)

Girkasse problemer vil jeg jo ikke ha.. hadde sett for meg en sånn med litt løft å noen alrighte dekk..

om girkassa er svak er ikke løft å dekk noe å tenke på.. sitter å titter litt på et us forum nå.. prøve å finne ut av om dem har store problemer med det..

Godt nytt år forresten
    92 Explorer på 35" STT's

Promodified

Fikk dette svaret i ra Usa..:

One of the keys to this transmission is keep it cool, don't over work it. I have 4.88 gears now but ran 31's and 33's on 3.55's for awhile and it definitely heated the tranny, I'm soon going to go up to 35's but if you have the gearing right and keep the trans cool then you usually don't have to worry, its honestly a surprise something didn't happen to mine running the original gears. I suggest an auxiliary transmission cooler.
    92 Explorer på 35" STT's

Bookmarks