Results 1 to 4 of 4

Thread: Grusveier fra Østlandet til Kirkenes ?

Default Grusveier fra Østlandet til Kirkenes ?

Lurer på en tur til Russer-grensa til sommer'n.

I 2009 tok vi en tur fra Østlandet (ca Gardermoen) - Lindesnes - Atlanterhavsveien - Lofoten - "Nordkapp" og hjem. Hadde begrenset tid så det ble asfalt mesteparten av veien. Problemet for min del var at jeg måtte ta sykkelen på henger fra toppen av Bottenviken med motorhavari.

Driver å lurer på om jeg skal få "avsluttet den turen på riktig måte", men kunne godt tenkt meg å kjøre så mye grus som mulig. Har ikke bestemt meg for om jeg tar sykkel eller bil (bil blir minst dobbelt så dyrt pga drivstoff + evt bom-avgifter).

Jeg har grusrute fra meg gjennom Odalen og Finnskogen til RV25 sør for Trysil, men nord for der skorter det på lokalkunnskapen for min del.

Er det noen som har GPS-ruter eller forslag til gjennomgående veier som kan benyttes ? Ser for meg en rute som går mest mulig rett på mål i luftlinje, men jeg har hørt rykter om at de fleste private veier i Sverige er låst med bom (istedet for avgift som det ofte er i Norge). Har Garmin GPS og papirkart. Koordinater til fine steder å campe og/eller bade tas også imot med stor takk

Bilen

Sykkelen

Prisforskjellen

2010 L200/ Triton double cab - SOLGT
    2001 F650 GS Dakar: 2005/2006 - Australia rundt

Ingen ?

Standard

Default bra tiltak

Hadde vært morro å fått kartlagt litt ja! var selv over grimsdalsvegen med vogn i sommer.. var over et par andre gøye veier og hvis æ bare kunne huske.. Jotunheimveien er jo ein f.eks. og vidalen fra gulsvik og nordover..går akkurat med vogn, men følg med på kartet. mye småveier.
    tufsingdalen- småskogen rett nord for femunden er å fin. går mellom 28 og fv532

Quote Originally Posted by StianHdj80 View Post
    Hadde vært morro å fått kartlagt litt ja! var selv over grimsdalsvegen med vogn i sommer.. var over et par andre gøye veier og hvis æ bare kunne huske.. Jotunheimveien er jo ein f.eks. og vidalen fra gulsvik og nordover..går akkurat med vogn, men følg med på kartet. mye småveier.
    tufsingdalen- småskogen rett nord for femunden er å fin. går mellom 28 og fv532
    Takk for tipset om 28-532. De andre har jeg brukt mange ganger, men det blir litt feil retning denne gang

Bookmarks