Results 1 to 10 of 10

Thread: Skal kjøpe bøyer/bakker / Mest brukte rørdimensjoner?

Default Skal kjøpe bøyer/bakker / Mest brukte rørdimensjoner?

Yo!
    Skal kjøpe en JD2 rørbøyer. Bakker selges separat, jeg bare lurer på hva som er de vanligste dimensjonene å bruke på rørbiler, veltebur, stingers osv.

Noen som kan gi meg noen gode svar?

Super Moderator Brynjar's Avatar

45x2,5mm eller 50x2mm til hovedbøyler. 38x2,5 eller 42x2mm til øvrige deler.
    ---Insanity is contagious---

Takker!

Promodified

Klarer den å bøye solide rør og ikke bare eksosrør som er tynnveggede, men også de tykkveggede rørene til en veltebøyle?

Vet Svein54 lette etter en brukbar bøyemaskin, men fant ikke noe til en fornuftig pris.

Jaja, det er jo det den er laget til. Det er vanskeligere å bøye tynne rør forresten, de knekker. Det er vel en av de to tre mest anerkjente og mest brukte bøyerne i USA.

jeg ville satset på denne rørbøyeren. den er billi og god, vi har den på jobb og er veldig fornøyd
    http://www.jula.no/hydraulisk-rorboyesett-601016
    pajero 2.3td kort gen1

Promodified

Quote Originally Posted by kakeman View Post
    jeg ville satset på denne rørbøyeren. den er billi og god, vi har den på jobb og er veldig fornøyd
    http://www.jula.no/hydraulisk-rorboyesett-601016
    har en slik jeg og stående, mulig jeg bruker den feil men makan til drittbøyer har jeg ikke vært borti, så jeg hadde ivertfall heller satset på den JD2 bøyeren...
    Jens Erik Klausen
    Tlf: 40013703
    Klausen Racing

Jd2 er i en helt annen liga i et annet univers:) den drar røra. Det er en proffbøyer bortsett fra at den ikke er hydraulisk. (kan bygges om til hydr)

jeg bruker jula bøyeren neste vær dag og den funker som bare det
    pajero 2.3td kort gen1

Modified Irok's Avatar

Jeg bruker 48mm rør på hovedbøylene og kjøpte 1.90" OD die. Bøyer180 grader og røra forblir perfekt rund etter bøying. Vurder en el hydraulisk bøyer da det er tungt arbeid å bøye ett bur med håndjekking. synd att det koster like mye i frakt som selve bøyeren koster å kjøpe. Billigbøyere fra jula og biltema kan desverre ikke sammenlignes med denne. Lykke til
    Atle Hoel
    irok.offroader@gmail.com
    tlf 95454101

Bookmarks