Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 55

Thread: Prosjekt black Beast pajero gen 1

Default Prosjekt black Beast pajero gen 1

Da har jeg fått en pajero inn i garasjen min. En lang gen 1. 85 mod

Første pri blir og få den eu godkjent, så blir det ett rullende prosjekt. godkjent med skilt

Planer når den er blitt eu godkjent er:

3 tom heving av karroseri blir mest sannsynelig 2"
    Skrudd opp torsj fremme og sjakel bak
    33" hjul
    Lys. 6 arbeids lys og 10 ekstra lys. 4 på taket og 6 i front. 4 led arbeidslys på taket ferdig. og 4 av ekstra lysene i front blir koblet opp som arbeidslys
    Bygge på roofracken
    Stige bak.
    vinsj.

Ellers så blir det generell vedlikehold og ny overalt motor etterhvært.

Bilde :

Last edited by snilsen; 04-15-2012 at 00:23.

Holder på og montere bak fangeren igjen. ( var ikke jeg som demontere den) er det noen som kan vise ett bilde om hvordan den skal monteres?
    Står litt fast på puslespillet ;)

Modified

de va n søt de gittran til blinklysene på skjermene
    er den nylakkert??

problemet med spoa heving er at du vil få ett "rånerstuk" på bilen siden du aldri vil klare å få fronten løftet tilsvarende... må ha vinklingene på akslinger også i bakhodet

ville heller gått for moderat sjakkelheving og bodylift, anbefaler at du bytter ut de orginale torsionstavene med fks. ome sine..
    kast stabstaget, sett på lengere dempere og kanskje senke den øvre bærekula forran så du får mest mulig flex

montering av bakfanger på gen1 hakke jeg peiling på
    1991 Pajero 3000 Fjallasport

Det er vell noen år siden den ble lakkert. Er endel vekk reist på jobb for tiden, så jeg får ikke skrudd så mye jeg vill. Lyst og få skilt på den ihvertfall.

Ser ut som om du har skaffet deg en veldig pen bil vertfall ;)

Super Moparerator HardKåre's Avatar

Quote Originally Posted by snilsen View Post
    Holder på og montere bak fangeren igjen. ( var ikke jeg som demontere den) er det noen som kan vise ett bilde om hvordan den skal monteres?
    Står litt fast på puslespillet ;)
    Hvis du ser på røret i ramma så ser du 4 fester med 2 boltehull i hver, med gjengede hull. Det skal sitte en brakett mellom støtfangeren og hver brakett. Nå husker jeg ikke hvordan disse brakettene skal sitte fast i selve fangeren, men på -83 og -84modellene så er de skrudd fast med vognbolter gjennom fangeren. Men du mangler jo disse firkantige hullene...
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Jeg har fangeren + 6 branketter. 3 til hver side. De firkantete hullene er i de crome platene som skal ligge oppå fangere. Så jeg sliter med og finne ut hvem som skal hvor på de 4 brankettene som stikke ut fra rammen.

Bilen er i grei stand. Min onkel som har pusset den opp for ca 4 år siden. Så rust messing er den bra. Litt bobler i lakken. Og ene hengslen til panseret.

Last edited by snilsen; 02-27-2012 at 21:57.

har fått montert bak fangeren i dag. blei løsning på det når jeg fikk sjekket en annen pajero! men men EU kontroll neste!

noen som veit om det går fint og fjerne stabstaget fremme? får mer flex da innbiller jeg meg ;)

bilder fra i dag ;)

bulket "ny" fangeren etter en liten prøve tur

litt testing

blir godt og få skilt på den snart. så jeg kan heve den litt og litt større dekk.

begynt og montere arbeids lys. blir 4 stk på taket. muligens kommer jeg til og bytte ut ekstra ryggelysene med samme led lysene. også skal på eu kontroll med pajeroen på tirsdag. så da får jeg kansje ut skiltene så jeg kan begynne og bruke den :)

Holdt på litt i dag også! Lappa sammen eksosen litt. Var noen rust hull, men jeg lappet det sammen bare. Lure på og bygge nytt når jeg har fått hevet karroseriet. Samt sveisen noe rust på ramma. Feste til stabstaget bak hadde løsnet fra rammen. Så det er sveiset fast igjen .

Også Fant jeg ut at viskerene ikke fungere.

Noen som har ett tips på hva jeg kan sjekke på det?

Bli eu kontroll i morgen ;)

I dag ble det ikke noen eu kontroll batteriene har tatt helt kveld. Og vindus viskerene fungerte ikke. Skulle ha prøvd de før egentli ;) men men.

Fått gjort litt i dag da! Vært og sanket litt deler. Nytt vindus visker opplegg. Starte feilsøking og utskifting i morgen.

Må skifte ene hengselen til panseret pgr av rust. Så jeg har fått skjært ut en ny hengsel, og sandblåst den.

Også har jeg fått tak i noen skjermutbyggere. De trenger litt rep og lakk.

Fant også ut at jeg må begynne og planlegge en klutsj bytte snart. Begynner og sure i 5 gir.

Har nokk jobb forran meg ;)

Super Moparerator HardKåre's Avatar

Prøv å jorde viskermotoren på nytt, er ofte en feil på dette hvis de ikke går i det heletatt eller går sakte.
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

vindusvisker armene er helt fast, så jeg regner med at de har kilt seg på en måte. og motoren har brent seg. men jeg har komplett sett. så jeg skal ut og fikse etterpå

fått montert alle 4 arbeidslysene. begynt og trekke opp ledninger osv. tenker på og legge opp så i har en bryter på alle 4. og en bryter til hvær siden. samt en "coming home leaving home" funksjon. ;) kjekt med litt lys når du skal gå ut av bilen når det er mørkt ;)

bilder for i dag!

Da har i endelig fått bestilt eu kontroll. Så 2 april blir det forhåpentlig skilt!

blei bra lys. skal legge opp så jeg kan skru på ekstra lysene bakover også.

Det ble bra;-) Konge når du skal ut i skog og mark å farte på kveldene/nettene;-)
    1985 Pajero 2.5TD 37x12.5x15;-)

Er det noen som har montert lysforsinkeren til Biltema før? Prøvde og koble den på styrestrømmen til releet for og få det til og lyse 15 sec etter jeg skrudde det av. Men får der ikke til. Noen tips?

Kansje noen av moderatorene kunne flytte denne til prosjekt delen?

fått fikset vindus viskerene i dag da. var mekaniskmen som hadde satt seg helt fast. så nå blir det litt bedre og kjøre når det regner. ;) nye batteri no så er den klar for eu kontroll ;)

Lurer på en ting! Er disse godkjent. Med tanke på eu kontroll

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...Classic-42534/

Modified

insatser til orginal lykter?? har ikke peiling... hør med hardkåre han monterte vist biltema lykter på dodgen sin

han kan sikkert flytte tråden din inn til prosjektdelen hvis du ønsker

hvordan har du lagt opp ledningene til lysene på taket?? har tenkt selv på å montere på taket, men kvier meg for å lage hull for å føre ledningene inn i kupeen...
    1991 Pajero 3000 Fjallasport

Angry

Quote Originally Posted by Kjetil1972 View Post
    insatser til orginal lykter?? har ikke peiling... hør med hardkåre han monterte vist biltema lykter på dodgen sin

han kan sikkert flytte tråden din inn til prosjektdelen hvis du ønsker

hvordan har du lagt opp ledningene til lysene på taket?? har tenkt selv på å montere på taket, men kvier meg for å lage hull for å føre ledningene inn i kupeen...
    Jeg borret helt enkelt ett 13 mm hull. Satt inn en gummi plugg som jeg trakk ledningene igjennom. Etterpå så smørte jeg inn med tek7. Så tett er det nesten garantert. ;) totalt 6 hul til ledninger og 3 hella kontakter på taket :)

Page 1 of 3 123 LastLast

Bookmarks