Results 1 to 16 of 16

Thread: 3,5" Boddylift spørsmål

Default 3,5" Boddylift spørsmål

Hei.
    Jeg har havet min 3,5" på boddylift, og da lurer jeg på om noen vet om noen plasser jeg kan få lengre bremseslange bak,og lengre brekkwiere da de blir i korteste laget ved flex.

Og om å bytte dempere bak og fårran gjør at jeg får mer flex, eller hva må til?

Når jeg jekker den opp, så går den lengre ned på felxen på venstre side bak enn høyre, er det slik eller hva kan være feil?

Den er hevet på max thorsjon forran og sjakler bak, 27cm hull til hull!
    1985 Pajero 2.5TD 37x12.5x15;-)

Pajero 2.5td 1987 det er snakk om;)

Sorry offtopic men du må legge ut bilde også ;)

Standard

Quote Originally Posted by snilsen View Post
    Sorry offtopic men du må legge ut bilde også ;)
    Kan jo ikke legge utbilder for hver post man skriver,.... Lå masse bilder et par tråder under her.... http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=46829 let og du skal finne..

Quote Originally Posted by eimyr View Post
    Kan jo ikke legge utbilder for hver post man skriver,.... Lå masse bilder et par tråder under her.... http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=46829 let og du skal finne..
    På de bildene er den vell hevet kun på sjakkler og torsjon. Om jeg ikke tar helt feil.

Det er ikke den,men en ny jeg har skaffet meg;) Bilder kommer etterhvert.

Men trenger svar på spørsmålene mine;P

Old spider offroad team

Quote Originally Posted by Pajero88 View Post
    Hei.
    Jeg har havet min 3,5" på boddylift, og da lurer jeg på om noen vet om noen plasser jeg kan få lengre bremseslange bak,og lengre brekkwiere da de blir i korteste laget ved flex.

Og om å bytte dempere bak og fårran gjør at jeg får mer flex, eller hva må til?

Når jeg jekker den opp, så går den lengre ned på felxen på venstre side bak enn høyre, er det slik eller hva kan være feil?

Den er hevet på max thorsjon forran og sjakler bak, 27cm hull til hull!
    hvis den er hevet max på torsjon, har du null utflex.. kun innflex. det hjelper ikke med lengre dempere foran når torsjonen er max strammet.
    at den ikke er lik bak kan være at den henger igjen i panhard staget.

jeg hadde bodylift fra pa, å der var det braketter som senket innfestningen til brekkvire slik at jeg slapp å bytte de. dempere har ikke noe med bodylift å gjøre..

Standard

ang bremseslange er det vel bare å snakke med et verksted så lager dem vel en lenger slange til deg...

Old spider offroad team

Quote Originally Posted by eimyr View Post
    ang bremseslange er det vel bare å snakke med et verksted så lager dem vel en lenger slange til deg...
    har aldri hørt om verksted som vil "lage" bremseslanger. ei heller hverken tess. eller hydroscand....
    det har jeg sjekket før....

Quote Originally Posted by martinj View Post
    har aldri hørt om verksted som vil "lage" bremseslanger. ei heller hverken tess. eller hydroscand....
    det har jeg sjekket før....
    Hydroscand i Stavanger laget flere forskjellige slanger til meg. Ønsket lengde, dim og koblinger. Meget fornøyd med de!

Da har jeg fått svar på det med thorsjon og dempere;)
    Men hvor kan jeg få tak i lengre brekkwiere? (De er nesten helt strame selv når jeghar skrudd de av festebrankettene så de henger løst) når jeg jekker den opp, men kun venstre side. høyre går bra!

Hva er det staget? hva kan jeg gjøre for å få lik fleks på høyre og venstre side bak?

Om dette er en kort pajero. Så bør jo Wiren fra en lang pajero være lenger ;)

Smart tenkt;-)

Jeg har kort ja, skal sjekke opp i dette.

Angående bremse slanger så kan Heimdal brems og clutch helt sikkert presse/lage/sammenligne i katalogen sin så du får akkurat det du trenger. Personlig liker jeg best å ta fra andre merker/modeller. Siden det er enklere å skaffe siden om det skulle bli behov.

Modified

er det ikke bare å kjøpe ett koningsett og rør på fks. biltema og forlenge bremserørene slik at de orginale slangene kan brukes?
    litt dumt med å få spesiallaget slanger hvis du må bytte slangene senere en gang ;)
    1991 Pajero 3000 Fjallasport

Bookmarks