Results 1 to 14 of 14

Thread: Min W200 80(84) modell

  1. #1

    Default Min W200 80(84) modell

    Her er bilen jeg har planer for framover :-) Er en 1980 modell, bygget i Canada, solgt ny i Norge i 1984. Kjøpte den av eier nr to i fjor høst. Han kjøpte den av dødsboet etter en kompis som hadde hatt den siden den var ny. Bilen har gått 80000km og er nesten helt orginal. Har noen ideer på hva som hadde vært moro å gjort med den, men ikke bestemt meg for om den skal se nesten orginal ut, eller skal bygges til noe for skog og turer i helgene.... :-)
    Drivlinja er en 318 med NP435 manuell, NP203 transfer og Dana 60 foran og bak. Bilen er høy, og forskjermene er litt spesielle. Kun funnet de på M886 ambulanser fra statene. Sikker plass for 36-37" dekk uten heving :-)Name:  40_481292578_xl.jpg
Views: 422
Size:  64.0 KB
    Name:  40_1766975431_xl.jpg
Views: 419
Size:  66.7 KB
    Name:  40_804710816_xl.jpg
Views: 419
Size:  68.7 KB

  2. #2
    Super Moparerator HardKåre's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    1,058

    Default

    Cool bil :) Ikke så mange som skrur så gammelt som oss her inne da... :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

  3. #3

    Default

    Har ikke sansen for nye biler jeg. Driver et transportfirma, og det jeg bruker mest penger på å fikse, og som koster mest i ståtid, er elektriske ting. Denne er så enkel som den kan få blitt. En av få biler som går etter at jorda treffes av solstormer og vi er tilbake til 1800 tallet her på jorda... ;-)

  4. #4
    Super Moparerator HardKåre's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    1,058

    Default

    WORD! Bortsett fra at gearkassen har røket på min da...
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

  5. #5

    Default

    Quote Originally Posted by HardKåre View Post
    WORD! Bortsett fra at gearkassen har røket på min da...
    Det behøver ikke koste skjorta å fikse da. Syntes jeg ser 727 kasser tilsalgs stadig jeg. Er verre med masse elektriske ting. Hva koster det å fikse en allison automat, eller en av de nyere automatene med sensorer,databokser og ventiler i hue og ræ.... Kan vel kjøpe en ganske pen gammel Dodge for prisen man må betale for å fikse noe sånt ;-)

  6. #6
    Standard
    Join Date
    Jul 2008
    Posts
    225

    Default Dela.

    Har en sånn bil ståanes som skal høgges.

  7. #7
    Super Moparerator HardKåre's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Tromsø
    Posts
    1,058

    Default

    Roy, hvor står denne? Synd at den skal hugges, men slike biler ruster jo også... Hvordan er standen på interiør / eksteriør? Hvilken motor/ gearkasse / drivverk? For eksempel skulle jeg gjerne hatt understellsrammene til begge setene...?
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

  8. #8
    Standard
    Join Date
    Jul 2008
    Posts
    225

    Default

    Den står i Kvalsund (Hammerfest) Motoren e en 318 med fireports edelbrook, 727 automat, huske ikke ka akslingan hete men det står i verkstedboka mi. Det e faktisk ikke så mye rust på den. Dessverre så har rampen gjort innbrudd i den så dashbordet e helt ødelagt men ellers e alt greit. Motoren e en 88 modell, går meget fint, forbruk 1,7 på sommer og 2 på vinter med litt tung gassfot. Den orginale kassen skal æ ha sjøl men eller e alt til salgs.

  9. #9

    Default

    har akkurat kjøpt master overhaulingskit med båndene til min tf727 det kom seg på koselige 1998,-

  10. #10

    Default

    Selg platten til meg da

  11. #11

    Default

    Har tittet litt etter en 360 motor, men finner ingen på nett. Så lurte på om noen har noen tips til trimming av org motoren? Lest litt om strooker kit, men vet ikke om et verdt det. Noen som vet??

  12. #12

    Default

    stroker kit funker fjell, du får en god motor som holder, du kan borre org motor opp til 0,60, men du må jo seff bytte kam, alu topper er nesten ett must, så det drar med seg, orginal yter 318 motoren din mer enn 360, selv om det er en større motor, kost pris på å bygge en 318 stroker, kan du like god bestille en crate motor fra summit, org på 3 - 4 hester, til langt under den prisen du klarer og bygge selv, mitt råd, behold 318 som en ORG motor i reserve, kjøp en crate motor fra summit feks, ferdig hjem på døra, under 40000 :)
    da har du "ny" motor med moderne bensinforbruk, da kan du kjøre doningen din rundt i byen på 1,5 l mila :P

    Hilsen Morten

  13. #13
    Europamester 2004, 2006 ,2007, 2008
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Tvedestrand
    Posts
    352

    Default

    Quote Originally Posted by BIG-ONE View Post
    Har tittet litt etter en 360 motor, men finner ingen på nett. Så lurte på om noen har noen tips til trimming av org motoren? Lest litt om strooker kit, men vet ikke om et verdt det. Noen som vet??
    hei du. hør med tore johan her på nettet han har flere motorer å noen van greir. se på knuttsvika offroad på prosjekt siden
    Jørgen Paulsen
    No Limit Racing
    Joy For Living

  14. #14
    Standard
    Join Date
    Aug 2012
    Location
    Froland
    Posts
    110

    Default

    her kjenner jeg at jeg skal følge med!

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •