Results 1 to 6 of 6

Thread: Bronco tips ?

Default Bronco tips ?

Hei folkens!
    jeg lurer på å kjøpe meg en full size truk. og det står mellom Bronco og Blazer k5.
    hva kan dere ford mennesker si om broncoen?
    forbruk?
    hva burde man se etter av feil osv borsjett fra rust ?
    Håper det kommer noen ordentlig svar

Modified

Default Bronco

Positive ting med Bronco. Veldig behagelige kjøreegenskaper på vei (spiralfjærer forran). Mere moderne interiør og instrumentering. God plass i skjermer på orginal bil til store dekk. Jeg kjører 33" uten subing i annet en lenkearmen til forstillinga (betyr ingen ting). Sterke akslinger (Ford 8.8 bak Dana 44 TTB forran) Jeg vil påstå at automaten er bedre en i Blazer K5. Lav utveksling i fordelingskasse er også et pluss.

Negative ting med Bronco. Den er for høyt giret i akslingene orginalt. 3.55:1 gjør at bilen ikke har noe særlig med moment på høyeste gir etter landeveien. Det blir mye giring på automaten. Håpløst med større dekk uten å gire om. Jeg har girt om min til 4.56:1 som fungerer glimrende på Nord-Norske kuperte veier. Dårlig lakk er en annen sak. Den har en tendens til å flakke pga. galvanisering som er under. Det som er teit er at bare utvendige flater har galvanisering, så rust kommer på undersiden. Offroad er plata under fordelingskassa en plage, mister høyde mitt under bilen. Støtfanger bak er et anker.

Min bil drikker 1,5-1,8 liter på landevein (mye bestemmes med fart og kjørestil) småkjøring i bygda 2 liter+++ vinterstid.

da er det 5,0 bensin sant?
    for 6,2 disel i blazern kan jo ikke bruke så mye, i og med at g30 van vi har brukte 1,3 i snitt til polen og hjem igjen. og da var det mye hardkjøring.
    men du mener at galvaniseringa ikke er så genial egentlig? og at det er litt mer styr for å få større dekk på?

Modified

Di fleste her til lands er vel 5 liter(302 cid) v8 . Noen 5,8 liter (351 cid) Den har også vært levert med 6 er på 4,9 liter (300 cid) Alle med bensin motor.

Det er god plass til større dekk, men styret er å gire om akslinger. Nå skal det sies at delene til å gjøre dette er rimelig å kjøpe fra usa. Jeg betalte 18 000,- for nye differ, lager og sperrer til begge akslingene. Bare utvekslinger og lager kommer på en 6-7 000,-

Bronco'en er mye mere rettingsstabil på veien. Jeg tror du vil fåretrekke kjøreegenskapene.

såpass ja
    ser lommeboka tar fyr på bordet.....
    for kjøp i usa og frakt sliter jeg ikke med

hehe skal huske på det :)
    men driver og prekker med en som vil selge meg blazer til fin pris, men kommer ann på bildene ^^

jeg skal eie en bronco en gang også uansett jeg

Bookmarks