Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 33

Thread: adapterplater 1600 motor i SJ

  1. #1
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    978

    Default adapterplater 1600 motor i SJ

    Lufter interessen for å produsere opp adapterplater igjen.

    adapterpaltene forenkler montering av G16 motorer i SJ eller andre G13 tilpassa girkasser.

    Prisen blir som sist rundt 500,- stk

    sidan prisen pr. plate er veldig avhengig av antal trenger eg rundt ti som er interessert før eg bestiller ein ny batch.
    sist satt eg igjen med 3-4 plater lenge før dei vart solgt og syns egentlig at det virka som det var laber interesse den gongen.

    Dersom nokon har kjøpt sånne av meg og ikkje fått solgt, kan dei gjerne legge desse ut for salg her også.

    Ny annonse for adapterplater:
    http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=70316191
    Last edited by Yakuza; 01-27-2016 at 07:54.
    _________________________
    1x '05 Suzuki Jimny -DD
    1x '87 Suzuki SJ413 lwb -Prosjekt
    0,5x '88 Suzuki Samurai -tilhenger

    Arnfinn Mork
    mob: 90159159
    har slått av PM, bruk mail: arnfinn(a)suzuki4x4.no

  2. #2
    skrukæll sven's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Den røde by'n
    Posts
    2,100

    Default

    Quote Originally Posted by Yakuza View Post
    Lufter interessen for å produsere opp adapterplater igjen.

    adapterpaltene forenkler montering av G16 motorer i SJ eller andre G13 tilpassa girkasser.

    Prisen blir som sist rundt 500,- stk

    sidan prisen pr. plate er veldig avhengig av antal trenger eg rundt ti som er interessert før eg bestiller ein ny batch.
    sist satt eg igjen med 3-4 plater lenge før dei vart solgt og syns egentlig at det virka som det var laber interesse den gongen.

    Dersom nokon har kjøpt sånne av meg og ikkje fått solgt, kan dei gjerne legge desse ut for salg her også.

    Viser ellers til komplette sett med dårligare passform frå USA.

    Jeg har montert et slikt "morkadapter" og passformen er bra:) de er et svært godt alternativ til settene fra US of A

  3. #3
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    978

    Default

    Quote Originally Posted by sven View Post
    Jeg har montert et slikt "morkadapter" og passformen er bra:) de er et svært godt alternativ til settene fra US of A
    Det har nok den enkle forklaringa at plasseringa av det meste på girkassa / motoren er plassert på heile metriske millimeter, som rett og slett ikkje går opp i teite US inches..

    edit: styr unna halve adapterplater dersom du skal kjøpe frå US i alle fall, då er det temmelig utfordrande å få det tett inn mot clutchhuset.
    Last edited by Yakuza; 08-15-2012 at 11:07.
    _________________________
    1x '05 Suzuki Jimny -DD
    1x '87 Suzuki SJ413 lwb -Prosjekt
    0,5x '88 Suzuki Samurai -tilhenger

    Arnfinn Mork
    mob: 90159159
    har slått av PM, bruk mail: arnfinn(a)suzuki4x4.no

  4. #4
    Standard
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Nord-Troms
    Posts
    160

    Default

    jeg har kjøpt før adapter plate hos deg yakuza tidligere. og er intressert i allefall en til, mulig 2 stk og

    Sven-Hugo

  5. #5
    Original
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Oslo
    Posts
    44

    Default

    Jeg ønsker en, i hvert fall. :)

  6. #6
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    978

    Default

    Då er det 4-5 hittil, 3-4 til så bestiller eg

    dersom nokon har tips til deler som passer inni holet på ca ø260 som også kan lagast av 6mm plate kan eg legge det inn.

    det kan vere braketter til støtdempermontering, dynamo/servofester, braketter til akselforsterking, forsterka fordelingkassefester osv..
    Last edited by Yakuza; 08-23-2012 at 09:58.
    _________________________
    1x '05 Suzuki Jimny -DD
    1x '87 Suzuki SJ413 lwb -Prosjekt
    0,5x '88 Suzuki Samurai -tilhenger

    Arnfinn Mork
    mob: 90159159
    har slått av PM, bruk mail: arnfinn(a)suzuki4x4.no

  7. #7
    skrukæll sven's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Den røde by'n
    Posts
    2,100

    Default

    servofeste...

    Shimset til det venstre motorfestet (om jeg ikke husker feil er det 6mm tykt)

    sjakler eller delene til bone shackles, men de var vel i 8mm

    et par 1/3 beadlock som kan sveises til en hel...

    byggesett axlepads

    precut byggesett transferkrybbe

    sikkert mye av dette som er mer styr enn man får igjen, men det er jo noen forslag da...

  8. #8
    Standard
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    homme
    Posts
    60

    Default hei

    lager du fortsatt de adapterplatene til mellom vitara 1.6 og 413 girkassa ? eller eventuelt noen tegninger på det, for har mulihet til og laserkappe det sjøl muligens.

  9. #9
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    978

    Default

    Eg lager nye plater dersom eg får nok bestillingar. prisen for ei slik plate er for høg, men stk-prisen går brutalt ned med ein liten serie.

    Då er det 5-6 hittil, 2-3 til så bestiller eg
    _________________________
    1x '05 Suzuki Jimny -DD
    1x '87 Suzuki SJ413 lwb -Prosjekt
    0,5x '88 Suzuki Samurai -tilhenger

    Arnfinn Mork
    mob: 90159159
    har slått av PM, bruk mail: arnfinn(a)suzuki4x4.no

  10. #10
    MOE's Suzuki Service ZukiMoe's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Gjerstad
    Posts
    2,497

    Default

    mulig e og kan ta ein...
    MYE SJ DELER SELGES!!

    mine:
    2x LJ80
    7x SJ413 (6)
    3x SJ410 (3,5)
    3x SJ410k
    2x Samurai (1)
    1x Swift GTi

    orginal 413: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=24484
    PU GTi: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=29198
    Mats Moe
    mob: 93262783
    medl. NR 257 SUZUKI 4x4 Club Norway.
    Spesialist på alt innen Spiderprodukter!!

  11. #11
    Standard
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Hamar
    Posts
    73

    Default

    har en selv. de passer kjempe bra. kan ta en til jeg hvis du skal lage. veit kansje om en som vil ha en også

  12. #12
    Original
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    44

    Default

    Jeg er også interresert i en adapterplate til 1600

  13. #13
    Standard
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Hamar
    Posts
    73

    Default

    det var det jeg regnet med "Maar"

  14. #14
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    978

    Default

    då skal eg gå i gang med å få inn tilbud på plater over helga så kjem eg tilbake til konkret pris inkl frakt og bolter. denne gangen kanskje også med shimsplate til det eine motorfestet.

    Legger ny tråd under deler til salgs og link dit frå her når eg har prisen.

    Arnfinn
    _________________________
    1x '05 Suzuki Jimny -DD
    1x '87 Suzuki SJ413 lwb -Prosjekt
    0,5x '88 Suzuki Samurai -tilhenger

    Arnfinn Mork
    mob: 90159159
    har slått av PM, bruk mail: arnfinn(a)suzuki4x4.no

  15. #15
    Standard
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    homme
    Posts
    60

    Default adapterplate.

    jeg vil også ha en sånn adapterplate med bolter vist du skal lage det
    Last edited by sind410; 01-14-2013 at 13:43.

  16. #16
    Standard
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Hamar
    Posts
    73

    Default

    Quote Originally Posted by Yakuza View Post
    då skal eg gå i gang med å få inn tilbud på plater over helga så kjem eg tilbake til konkret pris inkl frakt og bolter. denne gangen kanskje også med shimsplate til det eine motorfestet.

    Legger ny tråd under deler til salgs og link dit frå her når eg har prisen.

    Arnfinn
    hvis du får til shimsplater. vil jeg gjerne ha en ekstra :)

  17. #17
    Standard
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Nord-Troms
    Posts
    160

    Default

    er det no fremgang her.
    er fremdeles intrissert i par adapter plater fra deg.
    har kjøpt en før og er intrisert i 2 til for sikker hetsskyld :)

    har fått meg flere Zukir. og flere 1.6 motora. må jo få brukt dem
    Last edited by banjin; 01-19-2013 at 22:52.

  18. #18
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    978

    Default

    Nei må nok berre beklage, har har det skjedd lite.

    Er folk fortsatt interessert?

    må finne et motorfeste og tegne av for shimsplata.
    Shimsplata skal ligge mellom motorblokka og motorfestet og være 6mm tjukt?

    andre ting det passer å skjære ut av 6mm plate som passer i hullet?

    Edit: sendt forespørsel til underleverandør no, så ting skjer faktisk..

    Kva med sjakler tilnerma lik originale men pluss 20mm på lengda for bedre flex? 6mm er langt meir enn original dim. og 8mm som på tt-bone er nok litt overkill..
    Kva trur folket, bør en ha krysstiver eller uten som originale for bedre flex? blir det for vinglete langs veien uten krysstiver?
    Last edited by Yakuza; 05-31-2013 at 09:54.
    _________________________
    1x '05 Suzuki Jimny -DD
    1x '87 Suzuki SJ413 lwb -Prosjekt
    0,5x '88 Suzuki Samurai -tilhenger

    Arnfinn Mork
    mob: 90159159
    har slått av PM, bruk mail: arnfinn(a)suzuki4x4.no

  19. #19
    Standard
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Hamar
    Posts
    73

    Default

    Vil gjerne ha shimsplate, gjerne 4 sjakler som ser ut som de orginale. Men litt lenger og kraftigere.
    Hvis du bare skal legge på 20mm trenger du ikke noe av stiver.

  20. #20
    Promodified
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Horten
    Posts
    777

    Default

    Det gir bare 10 mm lenger fleksevei. Men når sjaklene blir stive klarer de ikke flekse slik som de originale og det medfører at bilen blir stivere og har tyngre for å flekse. Når fjærene vandrer opp og ned så følger de ikke en perfekt bane oppover og nedover, de vrir seg og dersom sjaklene er stivet av i forhold til hverandre overføres den kraften til at ett eller annet får en belastning pluss at det trengs mer krefter for å flekse.
    Vi har en tendens til at vi tror vi gjør masse lurt og så ødelegger vi i stedet bilens egenskaper. Biler med masse ombygging, heving og diverse diverse blir stadig frakjørt i terrenget av originale biler. Noen som har tenkt på hva det kommer av ?? Kanskje lille gule mann som har utviklet suzuki er litt smartere enn oss ?? Kjip tanke, men :-)

  21. #21
    Dieseldyr Bergum's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Kristiansand, Norway, Norway
    Posts
    3,136

    Default Re: adapterplater 1600 motor i SJ

    Det er noe dritt når du har rett med slikt Gunnar.... :-)

    Skrevet på en telefon. B4x4.no
    http://www.b4x4.no
    Bjarne Bergum 9012 3748
    Suzuki Samurai 1,9td

  22. #22
    skrukæll sven's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Den røde by'n
    Posts
    2,100

    Default

    liker ikke den tanken om at lille gule mann er smartere, men Gunnar har nok et stort poeng ja... men 10 mm lengre CC avstand gir nok mulighet for litt ekstra vridning og flex... Er det da mulig å få brukt de originale boltene? da slipper man hylser...

    et par uker til så skal jeg bytte motor i den gule, så da kan jeg måle hvor stort shimset er...
    Last edited by sven; 06-02-2013 at 00:06.

  23. #23
    Dieseldyr Bergum's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Kristiansand, Norway, Norway
    Posts
    3,136

    Default Re: adapterplater 1600 motor i SJ

    Vi er vel da over på at den gule mannen også laget det billig og lett, og at en heller burde se på en ny aksel med lengre splines.... :-)

    Skrevet på en telefon. B4x4.no
    http://www.b4x4.no
    Bjarne Bergum 9012 3748
    Suzuki Samurai 1,9td

  24. #24
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    978

    Default

    Quote Originally Posted by Nöcke Gunnar View Post
    Det gir bare 10 mm lenger fleksevei. Men når sjaklene blir stive klarer de ikke flekse slik som de originale og det medfører at bilen blir stivere og har tyngre for å flekse. Når fjærene vandrer opp og ned så følger de ikke en perfekt bane oppover og nedover, de vrir seg og dersom sjaklene er stivet av i forhold til hverandre overføres den kraften til at ett eller annet får en belastning pluss at det trengs mer krefter for å flekse.
    Vi har en tendens til at vi tror vi gjør masse lurt og så ødelegger vi i stedet bilens egenskaper. Biler med masse ombygging, heving og diverse diverse blir stadig frakjørt i terrenget av originale biler. Noen som har tenkt på hva det kommer av ?? Kanskje lille gule mann som har utviklet suzuki er litt smartere enn oss ?? Kjip tanke, men :-)
    Enig, eg trur også det er lurt å droppe skråstiver, men dersom det er litt tjukkere materiale i dei beholder en kanskje stivheit ved forlenging.
    Originale stopper mot en endestopper (eller fins dei kun på sammy?), og stivheit i fleksen blir noko mindre i endepunkter med lengre sjakler. bumpstops og gummiforinger (ikkje poly!) har kanskje større påvirking på flexen. når eine hjulet går mot maks innflex legger aksel seg mot bumpstops og den krafta presser motsatt hjul ned mot terrenget. uten bumpstops i rett lengde får en ikkje den samme krafta ned på motsatt side.
    Den opprinnelige suzukiingeniøren tenkte nok sikkert også på kjøregenskaper når han designa disse tinga medan vi som modifiserer kanskje tenker mindre på det og meir på fleksing og terreng. mjukare oppheng gir bedre skogsbil, men verre vegbil.
    Uansett er originale sjakler tynne og svake og i dei fleste tilfeller temmelig utslitte. nye sjakler i litt kraftigare materiale for å beholde stivheit, og litt lengre for å bedre flex med fjører som er lengre høres fornuftig ut i mitt hode. sjakler med skråstiver vil mest sannsynlig øke vridning i fjøra ved fleks der originale uten skråstiver vil kunne legge seg ein smule mot eine sida og åpne for meir vridning i fjøra.
    eg meiner vagt å huske av litt måling og sjekking eg gjorde at for å kompensere for lengre 2" hevefjører og gi disse samme mulighet til å nå inn til bumpstops som originale fjører så burde sjakler vere 20mm lengre omtrent.
    på originale fjører er det lite vits å ha lengre sjakler.
    Last edited by Yakuza; 06-03-2013 at 12:17.
    _________________________
    1x '05 Suzuki Jimny -DD
    1x '87 Suzuki SJ413 lwb -Prosjekt
    0,5x '88 Suzuki Samurai -tilhenger

    Arnfinn Mork
    mob: 90159159
    har slått av PM, bruk mail: arnfinn(a)suzuki4x4.no

  25. #25
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    978

    Default

    Nye plater kjem snart for salg!
    Er bestilt og er klar for levering ila eit par veker.

    Bruk kjøp/salg tråden for spørsmål veit ikkje om eg klarer å passe på å svare så mange plasser:
    http://www.pirate4x4.no/forum/showth...eler-til-salgs


    Kjem snart for salg: Adapterplater til å sette G16 motor i G13.
    Kan brukast for å sette Vitara/balenomotor i SJ413 eller '99-'03 Jimny. Platene har super passform og har blitt brukt av mange rundt omkring i landet. Tidligere solgt 20-30 stk, ingen klager.
    Mykje bedre passform enn amerikanske plater som er konstruert med tommestokk.
    pris blir omlag 600,- inkl boltar.
    Levering i Februar pr. postpakke.

    http://www.pirate4x4.no/forum/showth...eler-til-salgs
    _________________________
    1x '05 Suzuki Jimny -DD
    1x '87 Suzuki SJ413 lwb -Prosjekt
    0,5x '88 Suzuki Samurai -tilhenger

    Arnfinn Mork
    mob: 90159159
    har slått av PM, bruk mail: arnfinn(a)suzuki4x4.no

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •