Results 1 to 5 of 5

Thread: 2.8tdi i en gen 1 pajero 2,5tdi?

Original

Default 2.8tdi i en gen 1 pajero 2,5tdi?

lurte på om dette passer ? er det samme boltsirkel på girkassa osv? eller er det forskjellig? går det isåfall ann og ta med 2,8tdi kassa og det passer? noen som vet eller har prøvd?

vil ha noe annet enn den 2,5tdi motorn med mongotopp:P

Super Moparerator HardKåre's Avatar

Gen2 kom jo med både 2,5 og 2,8 om hverandre, regner ikke med at det er forskjell i rammeinnfestingene på de to motoralternativene... Bør nok for sikkerhets skyld finne deg en donorbil, så du kan flytte over gearkasse og ledningsnett også. For der regner jeg med at det er endel forskjeller.

Men hva du får godkjent derimot er et annet spørsmål!
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Original

ja må lese meg opp litt, men regner med det skal gå fint mtp at man har denne 3l v6n som kom i den, referer til at den kom osv, må finne ut evnt forskjeller i bremser osv, også lage en søknad=) har fått igjennom søknader med info fra wiki og delenr :P

Fant du ut noe? ;)

Modified

holder på å sette 2,8 motor i 3000 v6 pajen nå og det er forskjell på ramme på eldre gen2 til de nyere 95->
    girkasseinnfestning står 3 cm lengre frem og innfestningen på ramme til motor står og ca 3 cm lengre bak og er 7-8 cm høyere opp enn på 3,0 og 2,5.. har måtte modde innfestningen litt bak på kassa og må finne nye lavere puter til motorfestene...

2,8/v5mt31 kassa ruver og mye mer enn 2,5/3000 kassa v5mt1 og det MÅ være bodylift på bilen for at det i hele tatt blir plass til kassa...
    faktisk så er det så vidt plass til kassa på min med 3" bodylift...
    blir og ett lite problem å lage adapter mellom kasse og motor siden 2,8en har en helt annen clutch enn 2,5 og 3,0... kan jo ha flaks hvis clutch og trykkplate fra 2,5 passer på svinghjulet til 2,8en :)
    men inga umulighet :)

blir vel samme forholdet på gen1 regner jeg med... går fint å styre de mekanisk også ;) slipper da myye jobb med klipp & lim av ledningsnett til hjerne etc...

har akkurat satt motor og gir i bilen, skal begynne å koble opp gløding etc...

Name:  IMG_0056.jpg
Views: 226
Size:  61.1 KB
    1991 Pajero 3000 Fjallasport

Bookmarks