Results 1 to 19 of 19

Thread: Pajero gen1 som ikke vil opp i turtall

Default Pajero gen1 som ikke vil opp i turtall

Har et pajero gen 1 2.5td Vi har nå sjekka t reg reima står riktig, kjørt diesel fra kanne rett inn på pumpa, men rense stoffer til diesel biler uten noe forrandring. det som skjer er at den ikke vil over 1300 rpm, noen ganger glimter den til med 1600 rpm, trykker man gassen litt for langt stopper den men starter med en gang etterpå, går pent på tomgang å er lett starta. Det hele begynte plutselig at den ikke ville opp på turtall, da bytta vi motor, etter den nye motoren var satt i starta den å gikk sånn den skulle, vi kjørte 1,5mil med den å parkerte den for natta, når den skulle startes neste dag kjørte den 2,5km så begynte den IGJEN begynner nå å bli drita lei

Super Moparerator HardKåre's Avatar

Dere byttet HELE motoren komplett, med ny turbo, topp og dyser? Nytt dieselfilter og luftfilter? En diesel skal bare trenge luft og diesel for å gå. Men med høyere turtall trenges mer diesel, så får den ikke dette vil den stoppe. Sjekk at det ikke er noe dritt i dieseltanken/ dieselfilteret, som følger med frem og tetter dieselpumpa! Det hadde vi på en gammel Volvo en gang.
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Bytta komplett motor ja, har vert inne på tanken ang rustent armatur men det er ikke anntydning til groms i filteret, har prøvd å kjøre diesel fra ei kanne rett inn på pumpa men div kjemikalier som skal rengjøre systemet men til ingen nytte

Modified

ingen forskjell om du pumper på filterhuset??
    1991 Pajero 3000 Fjallasport

Modified

er nok dieselen som "rakner"
    sjekk rørene at de ikke er klemt flat.. kan og prøve å sette ett gjennomsiktig filter eller slange mellom filter og pumpe å se om dieselen har gjevn strøm..
    sjekket at det er rett rør fra tanken... at den ikke henter diesel via returrør...

ting jeg ville sjekket selv :)
    1991 Pajero 3000 Fjallasport

Rørene er ikke skadet eller klemt flatt, ingen forskjell om vi pumper eller.....

2 meter fanskap Jan's Avatar

Er det filter der slangen går innpå pumpa, isåfall sjekk der?
    Gærhølet 4x4 Klubben for uavhengige
    NO BULLSHIT FOUNDATION
    ==< Support Your Local NEW D.O.R.K. >==

2 METER FANSKAP

mener å huske at det er sjekka å at det ikke var noe filter der men skal dobbelt sjekke

Har dere funnet ut noe? pajan min vil gå høyere en 3000 omdreininger. 2500 vis belastningen er hard. byttet filter og sjekka tank armaturet, men ikke noe bedre.

Har ikke funni ut noe mer nei...... er et stort mysterie hele drit bilen

Ja, begynner å bli lei sjæl gitt!! Finner ikke ut hva det er. Men vis jeg stopper den og lufter den med kanskje 3 pump, så er den fin i 5 minutters kjøring, så er det på'n igjen.

Promodified

Dette høres jo ut som problemer med dieseltilførsel. Hvilke komponenter ble flyttet over fra gammel til ny motor?
    Skjalg Stenberg
    M:91788611

www.skuggevik.net/biltrial.htm

Norgesmester 2012 - Standard

Modified

Timing på dieselpumpe?
    Got mud?

Promodified

Sjekk også balanse reima. Har hørt om et tilfelle med slike symptomer.
    Skjalg Stenberg
    M:91788611

www.skuggevik.net/biltrial.htm

Norgesmester 2012 - Standard

Satt inn en liten el pumpe rett før dieselfilteret. Nå går går den som den skal, men har jo ikke fjernet problemet, så må sjekke mer.
    Lurer på hva det kan være.....

Original

Quote Originally Posted by Zukipus View Post
    Satt inn en liten el pumpe rett før dieselfilteret. Nå går går den som den skal, men har jo ikke fjernet problemet, så må sjekke mer.
    Lurer på hva det kan være.....
    Fant du ut? Har samme case på en l200.

Super Moparerator HardKåre's Avatar

Hvis det hjelper med elpumpe høres det desverre ut som at dieselpumpa kanskje er synderen... Sitter en gummimembran inni der som skal skape sug, revner denne får ikke motoren nok diesel...
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Jeg har samme problemet med min, at når jeg kjører så vil den ikke opp på turtall uansett åssen gir og om gassen er i bånn eller ikke, men sviver fint på tomgang, dette problemet kom med en gang etter toppakning og reg.reim bytte.. Kan noen hjelpe? Har ikke sjekka balansereima, og tenker å bytte pumpa.

Men gamle reg reima røyk, og bilen stoppet, kan da balansereima og reg reima komme ut av hakk, eller har balansereima ingen betydning hvordan den står? for reg reima står på OT merke, og kammen på merke og pumpa på sitt merke.. men har balansereima et merke som må stemme overens med reg reima? som kan forårsake problemet? eller??
    1985 Pajero 2.5TD 37x12.5x15;-)

Original

Quote Originally Posted by Pajero88 View Post
    Jeg har samme problemet med min, at når jeg kjører så vil den ikke opp på turtall uansett åssen gir og om gassen er i bånn eller ikke, men sviver fint på tomgang, dette problemet kom med en gang etter toppakning og reg.reim bytte.. Kan noen hjelpe? Har ikke sjekka balansereima, og tenker å bytte pumpa.

Men gamle reg reima røyk, og bilen stoppet, kan da balansereima og reg reima komme ut av hakk, eller har balansereima ingen betydning hvordan den står? for reg reima står på OT merke, og kammen på merke og pumpa på sitt merke.. men har balansereima et merke som må stemme overens med reg reima? som kan forårsake problemet? eller??
    Jeg fant ut. Sila i pumpen var tett....

Bookmarks