Results 1 to 4 of 4

Thread: Problem med bremser gen 2 pajero

Standard

Default Problem med bremser gen 2 pajero

Har et slikt et artig problem med bremsene på bilen etterhvert,
    har hatt en liten periode et slikt flott rødt bremselys i dasjbordet. dette har eg jo da selvfølgelig bare ignorert etter at eg hadde sjekka klosser skiver, bremseveske og for lekasjer, og dei virka tilsynelatende uten noe som helst problem. altså merka ingen forskjell på bilen... til nå nylig da pedalen fant ut at den skulle bli hard å fin og bremse effekt var noe bilen ikke ville finne seg i å eige...
    parkerte bilen fint og fant ut at dette får vi se på ved en anledning..
    har konkludert lett med at det er endten bremsekraft forsterkeren eller kanskje noe med den vakum greia fremmi der. (finurlige greier at når dynamo reimen skal ryke så skal man jaggu miste bremsene og..)

er det noen som vet hva problemet kan være? eventuelt vert borti lignende selv? det slutta plutselig å fungere.
    lyset ble kjørt med sikkert en måned, og tidvis med bilhenger og (kremt..)
    hadde vert greit med en pekepinne på hvor eg skal begynne å leite :)
    Eirik Myrmel, KNA Hordaland Offroaders
    Rocky balboa/ jeep ting

Modified

du mister ikke bremsene om vacumpumpen ikke virker, blir bare enn god del tyngere å trå inn pedalen :)
    at lampen lyser tyder på lite bremsevæske..?
    kan være innvendig lekasje i bremsekraftforsterkeren. er det abs på bilen? virker den??
    om vacumpumpen på dynamo virker finner du lett ut av... napp av en slange og kjenn om det er vacum i den.. :)
    1991 Pajero 3000 Fjallasport

Standard

Hehe, nei feil formulering kanskje, knall hard pedal da når reimen går, og når det skjer i det man skal stoppe for noen og ikke er forberedt går det under å miste bremser for min del:)

Ikke lavt bremsenivå i beholderen iallefall, det er sjekket. Ikke abs heller.
    At lampen lyser kan bety at det er lavt nivå, men kan og bety andre ting, men i og med at det er en såpass gammel bil og elektronikken er noe begrenset vil eg jo gjerne tro at den går på endten vpumpa eller forsterkeren. Får ta meg en real runde når eg kommer hjem.
    Bremsene forsvant ikke for meg nå, men blei plutselig veldig dårlige..
    Eirik Myrmel, KNA Hordaland Offroaders
    Rocky balboa/ jeep ting

Nice Post...Thanks for the info.
    leather jacket leather jacket

Bookmarks