Results 1 to 3 of 3

Thread: Bygge om fra manuell til automat? L200 2005modell

Standard

Default Bygge om fra manuell til automat? L200 2005modell

Hei! Har en L200 ´05 med 4D56 (116 hk) med fullt kit fra STT Emtec:)

Sliter med at girkassa er fryktelig tung å gire, særlig 1. og 2. og nå med 15 minus er det nesten ikke mulig å få inn 1. og 2. Tror dette er et kjent problem for mange med disse kassene.

Ønsker meg egentlig automatgir, og ser at disse kassene ikke koster veldig mye brukt fra Sverige.

MEN, lurer på om dette er overkommelig eller om det bare er tullete å prøve på. Er det bare kassa, noe oppheng og mellomaksler som må byttes, er det grei skuring skulle jeg tro. Men om man må bytte styringsenhet til motor og slikt kan det vel fort koste mer enn det smaker.

En annen ting er om det er samme utveksling på akslene til manuell og automat. Håper denne bilen er så gammel og enkel at det bare er å bytte om kasse fysisk, og ikke masse elektronikk greier. Håper noen vet noe om dette og kan komme med et innspill:)

Mvh Svein

Standard

Se der ja, da står bilen på verksted med gåent clutch-hjerte? Nå ble det plutselig veldig aktuelt med den automatkassa om det er mulig. Lite sugen på å koste på ny clutch om jeg likegodt kan bruke de pengene på ei brukt automatkasse og få en bedre løsning enn hele den trege manuelle kassa jeg har.

Kan vel ikke være så fælt mye elektronikk på den automatkassa til denne bilen?

Mvh Sveini

sleggefører Hovatn's Avatar

har ikke peiling på dette, men på generelt grunnlag etter å ha vært borti bytte av en motor på en bil der den var laget til automat, men ble montert på en bil med manuelt gir ble det mye tull der. var mange sensorer på motoren som måtte byttes da disse leste på en annen måte, pleier å være noen sensorer mer på en automatkasse på nyere biler (noe jeg vil kalle en 2005 model) mener å huske at styreenheten til girkassa skal vite turtalet på motoren, og stillingen på gasspedalen, så er en del ting de skal vite. men dette er kun på generelt grunnlag, kan godt være at den modellen du tenker på ikke har så mye elektronikk.

Bookmarks