Page 1 of 28 12311 ... LastLast
Results 1 to 25 of 680

Thread: sveins modified garasje

  1. #1
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default sveins modified garasje

    Får lage en garasjetråd her da og se om jeg kan klare og oppdatere underveis.
    Har akkurat kjøpt en lj80 som forrhåpentlighvis en dag skal kjøres trail med i modified.

    Pr dato er bilen plukket ned og rammen klar til rengjøring. Planlegging av byggingen blir tatt uderveis
    Så har egentlig ikke så mye mer og si om prosjektet ennå.

    Det jeg foreløpig har sett for meg er patrol y60 aksler og en motor av noe slag helst med automat.
    Attached Images Attached Images  
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  2. #2
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Blir veldig interessant å se om du klarer å skvise 37" under denne
    ---Insanity is contagious---

  3. #3
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Null stress. Trenger ikke skvise de inn under. Bilen er så smal at de går langt på utsia. Tror jeg må vrenge felgene skal jeg ha sjangs til og komme borti noe. Hehe
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  4. #4
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Prøvemontering
    Attached Images Attached Images  
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  5. #5

    Default

    Ja du har hvertfall nok jobb forran deg skal du klare å redde noe av det karroseriet
    Gauda..
    NMK Kristiansand offroad
    2013 Ford Ranger
    1989 Toyota Hilux
    Sj modified prosjekt

  6. #6
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Quote Originally Posted by gundersen View Post
    Ja du har hvertfall nok jobb forran deg skal du klare å redde noe av det karroseriet
    Ja kan fort bli en halvtime eller to med karrosseriarbeid.
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  7. #7
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Avgårde og rengjøre ramma før byggingen starter.
    Attached Images Attached Images  
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  8. #8
    Old spider offroad team
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    4,400

    Default

    Quote Originally Posted by j0lle View Post
    Avgårde og rengjøre ramma før byggingen starter.
    Første gang jeg har sett en LJ med Caddy eller Seat aksler på

  9. #9
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Gjør ingenting om bilen er gammel når rammen ser sånn ut etter en dusj. (140 grader)Name:  DSC_0846.jpg
Views: 1479
Size:  36.4 KB
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  10. #10
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Aksler demontert og klare for kapping, sliping og sveising. Alt så veldig fint ut ikke antydning til slitasje på orginal sperren.
    Attached Images Attached Images   
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  11. #11
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Det går unna

    Du rekker vel å være klar til SC5 i slutten av september
    ---Insanity is contagious---

  12. #12
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Quote Originally Posted by Brynjar View Post
    Det går unna

    Du rekker vel å være klar til SC5 i slutten av september
    Hadde tenkt det.
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  13. #13
    Jævla treg bilbygger Ove's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2,699

    Default

    Quote Originally Posted by j0lle View Post
    Aksler demontert og klare for kapping, sliping og sveising. Alt så veldig fint ut ikke antydning til slitasje på orginal sperren.
    Jeg bygde om min org. vacumsperre til luftsylinder. Mye lettere å få til en fornuftig beskyttelse, for den store vacumaklokka er lett å få slått skade på .... og den er DYR !
    .




    Prosjektkommentar fra en småmisunnelig SJ-garasje .......
    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

  14. #14
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Quote Originally Posted by Ove View Post
    Jeg bygde om min org. vacumsperre til luftsylinder. Mye lettere å få til en fornuftig beskyttelse, for den store vacumaklokka er lett å få slått skade på .... og den er DYR !
    Hørtes fornuftig ut. Har du noen bilder? Hva slags deler brukte du og hvor kjøper man sånt?
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  15. #15
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    En og en halv aksling ferdig rensket for gamle fester.
    Attached Images Attached Images  
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  16. #16
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Her kan du fint felle inn et fjærfeste. Enten sveiser du mutter i festeplata eller så fester du bolter slik jeg gjorde.
    Name:  DSC_0850.jpg
Views: 1515
Size:  83.7 KB
    ---Insanity is contagious---

  17. #17
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Du får ta en tur innom på kaffe en dag brynjar. Gi meg noen tips i planlegginga.
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  18. #18
    Jævla treg bilbygger Ove's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2,699

    Default

    Her kan du se hva jeg gjorde , innlegg #311 og utover .

    Sylinderen kjøpte jeg på Karl S. Hanssen , Stoa , Arendal .

    http://www.pirate4x4.no/forum/showth...ghlight=Boytoy
    .




    Prosjektkommentar fra en småmisunnelig SJ-garasje .......
    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

  19. #19
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Det er nå morroa starter...
    Attached Images Attached Images  
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  20. #20
    Promodified
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    Skien
    Posts
    1,299

    Default

    Dette blir tøft, liker LJ kaross godt
    Tenkt noe på motor og kasser?
    Mikael Berberg - KNA Telemark
    Tlf: 40634552

  21. #21
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Ikke kommet så langt ennå. Men ønsker automat, tenkte ta meg en tur til den lokale skraphandleren og se hva han har på menyen.
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  22. #22
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Quote Originally Posted by j0lle View Post
    Det er nå morroa starter...
    Pass på at du ikke vinkler bakakselpinjongen for mye oppover, da ryker det fort en haug med mellomaksler
    ---Insanity is contagious---

  23. #23
    Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    9,867

    Default Re: sveins modified garasje

    man bør tilstrebe lik vinkel på begge yokene...

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

  24. #24
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    man bør tilstrebe lik vinkel på begge yokene...

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

    ..forutsatt at yoke og kryss er like/har like mye vandring i begge ender
    ---Insanity is contagious---

  25. #25
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Er ikke så lett og beregne dette når jeg ikke vet ennå hva slags mellomakslinger jeg skal ha, og uten motor,gir og resten av bilen som tynger ned fjørene. Tenkte bare feste det i en ca vinkel og kimse det når bilen er "ferdig"
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

Page 1 of 28 12311 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •