Results 1 to 10 of 10

Thread: "original" in-dash stereo

Original

Default "original" in-dash stereo

Hei,

Jeg har en Suzuki Grand Vitara 2006 modell.

Jeg tenker å bytte ut den originale stereoen i bilen med en litt mer moderne.

Original stereo
    Name:  48_713508816.jpg
Views: 153
Size:  77.0 KB

Jeg vil helst ha en som ser "original" ut, åltså noe slikt:
    Name:  xpost-2240-0-94302100-1384764259.jpg
Views: 174
Size:  41.1 KB

Problemet er at det er så mange å velge i, og jeg vil ha noe som har god kvalitet, særlig når det kommer til software.

Er det noen som har erfaringer med slike? Jeg trenger en anbefaling på hvor man kan være trygg på å få ordentlig kvalitet.

Jeg betaler gjerne litt ekstra så lenge jeg vet at jeg får det jeg betaler for.

Obs: Å kjøpe en 2DIN-ramme og sette inn f.eks en Pioneer trenger jeg ikke noen anbefaling om, det skal jeg klare å finne ut av selv...

Har mye erfaring med diverse merker, både "kinagreier" og merkevare slik som Pioneer, etc. Det er stort sett software det er problemer med - spesielt fordi kinesere ikke har så høye krav til dette. Det er mye som ser fint ut, men som ikke leverer i funksjonalitet.....
    Siden du har høye krav til software så velg en av merkevarene, f.eks. Pioneer eller Alpine.

Promodified

God erfaring med Dynavin fra BMW, men de har nok ikke noe til Suzuki..
    Mikael Berberg - KNA Telemark
    Tlf: 40634552

Original

Takk for det.
    Mitt intrykk er også at det er store softwareproblemer med kinavare.
    Typisk er forskjellig software per funksjon og touchscreen ikke fungerer godt mot software.

Jeg er klar over kvaliteten på stereoer som Alpine og Pioneer f.eks, og her er det også mer informasjon og tester å oppdrive.
    Men jeg ønsker først og fremst noe som er "in-dash", og det er det desverre ingen av de sistnevnte som fører.

Khudos er det mest lovende jeg har sett hittil, men jeg er usikker på om jeg får det jeg betaler for her.
    Noen erfaringer?

Original

Finner ingen fra Dynavin til Suzuki, nei...
    Last edited by eybjerke; 11-22-2013 at 12:29.

Original

Da har jeg bestilt fra Transmedia, siden de hadde 25% salg i går og fri frakt = 5250,-
    Dette er litt dyrere enn f.eks Koolertron som koster 3600,- (inkl frakt og toll) på amazon, men Transmedia opererer med 3 måneders angrerett og 3 års garanti.
    I tillegg installerer de disse selv for folk, så jeg regner med det er relativt god kvalitet på både HW og SW. I værste fall sender jeg den tilbake og går for 2DIN-ramme og Alpine i stedet.

Tror også jeg slipper at det står KOOLERTRON eller noe liknende over hele anlegget, men det er jo ikke godt å si.
    Kommer med en oppdatering når jeg har fått installert $#@¤skapen...

Khudos fra Transmedia:
    Name:  xpost-2240-0-94302100-1384764259.jpg
Views: 174
Size:  41.1 KB

Koolertron:
    Last edited by eybjerke; 12-16-2013 at 14:14.

Original

Ingen grunn til å bestille fra Transmedia.

- Treg levering
    - Dårlig oppfølging
    - Falske tilbakemeldinger om leveringstid.
    - personlig lite tro på at det skal løse seg i en garantisak (ikke verifisertbart)
    - iGo navigasjonsprogramvare er pirateware og kan ikke oppgraderes via iGo sin hjemmeside (ulovlig)
    - DAB+-løsning er dårlig og trenger fjernkontroll. Ønskes DAB til denne bør man heller invistere i en Dension DAB+U som gir grensesnitt på skjerm.

Ønskes denne typen stereo med s100 programvare kan den bestilles på egenhånd fra f.eks. Aliexpress.no eller carnivaplayer.com e.l. og tolles selv.
    Jeg mottok stereoen etter 2 måneder, selv om Transmedia sa 2 uker, så det er altså like effektivt å bestille fra kina selv.
    Kan anbefale å bestille s150 (android) fremfor s100, men det er smak og behag.

Fordeler med stereoen:
    - Bra plastfinish mot dashboard.
    - Enkel å installere.
    - Fungerer godt mot knapper på ratt (SWC).

Ulemper:
    - Kinavare.
    - Navigasjon interferer med lydinstillinger og volum. Kan ikke deaktiveres, da forsvinner musikk samtidig med navigasjon
    - Bluetooth streaming (AVRCP) sender ikke musikkinfo til skjerm.
    - Musikkspiller spiller av kun på filnivå – mao kan ikke velge å spille av kun folder, kun musikk fra samme folder.
    - Musikkspiller har klønete interface
    - Touch-Skjerm er unøyaktig og vanskelig å treffe riktige knapper.
    - Mangler DAB. Kan fungere godt med Dension DAB+U, men ikke utprøvd.
    - Vanskelig å oppdatere programvare.
    - Spak lyd, kan være jeg som sliter med å stille inn lyden, men regner med det ikke er tilstrekkelig kraft for å drive høyttalere.
    - Feil HW-knapper langs skjermen (etter min mening).

Jeg ville i retrospekt gått for noe annet enn denne spilleren, spesielt med tanke på dårlig lyd, dårlig interface og manglende lisens på navigasjon.

\E

Super Moparerator HardKåre's Avatar

Default "original" in-dash stereo

Godt at du følger opp med erfaringer etter at du har fått montert!

Sent from my iPad using Tapatalk
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Får veldig lyst til å si "hva var det jeg sa"... :) Har som sagt lang erfaring med Kina og det krever en del prøve og feile å skille bra fra dårlig - for det finnes bra greier også.

Men - godt nytt! Pioneer slipper en kjempebra spiller ca november med Apple CarPlay så forutsatt at du har Iphone 5 så er dette utrolig bra....og prisen kommer til å overraske deg :)
    Adapter ramme og integrasjon til original rattfjernkontroll finnes til de aller fleste biler med plass til 2-din.

Original

Den er nå grei nok, og jeg betalte for guds skyld ikke fullpris..
    Skal oppgradere til Android (s150) så får vi se om jeg kan bli mer fornøyd.

Ellers er det jo fristende på sikt med noe skikkelige saker med godlyd...
    Men ønsker jo selvsagt at det skal se integrert ut, og ikke bare plassert i bilen. Men man kan ikke få alt... :p

Bookmarks