Results 1 to 4 of 4

Thread: Nye regler for TT

Dieseldyr Bergum's Avatar

Default Nye regler for TT

Terrengtouring:
    6.3. Veltebøyle
    Kjøretøy uten tak av metall må ha original takstruktur som beskytter fører og evt. Passasjer.
    Biler uten slik takstruktur må ha bøyle innmontert som er godkjent i bilens vognkort. Bøylen skal da være i stålrør iht §304 11.3 i dimensjon 45x2,5 eller 50x2 og bestå av minimum en tverrgående hovedbøyle og 2 bakoverstrevere.

Betyr dette at jeg må ha bøylen min, som står bak B stolpen, og som ikke trenger godkjenning fra vegdirektoratet, inn i vognkortet, ellers så får jeg ikke nå lov å bruke bilen til TT?

Name:  20130622_125827.jpg
Views: 189
Size:  119.0 KB
    http://www.b4x4.no
    Bjarne Bergum 9012 3748
    Suzuki Samurai 1,9td

Super Moderator Brynjar's Avatar

Quote Originally Posted by Bergum View Post
    Terrengtouring:
    6.3. Veltebøyle
    Kjøretøy uten tak av metall må ha original takstruktur som beskytter fører og evt. Passasjer.
    Slik jeg leser det vil den originale targabøyla, dør- og vindusrammer være original takstruktur på din bil.
    Tipper dette er gjort for å unngå at man skal fise rundt med biler som er helcab når alt legges ned og demonteres..
    ---Insanity is contagious---

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Helt riktig Brynjar.. dette ble bekreftet i går.. en stor og viktig sak dette for mange...
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Super Moderator Brynjar's Avatar

Blir fort sett på som en særregel for Suzuki men det gjelder og Jeep, Chevy Blazer, Ford Bronco, Land Rover, Mitsubishi Pajero m.fl. - alle biler som kan gjøres om til helcab..

Forutsetningen blir da naturlig nok at en har vindusramme oppe, targabøyle, dører og evt. takplater på.
    ---Insanity is contagious---

Bookmarks