Results 1 to 7 of 7

Thread: Snøfres til ATV..

Shop builder sivrt's Avatar

Default Snøfres til ATV..

Lurer på å kjøpe meg en 54" Bercomac fres til Polarisen. Lurte derfor om noen her inne hadde erfaring med slike snøfreser på ATV. Det jeg er mest skeptisk til er om jeg klarer å skyve en slik fres i en bratt bakke. Tror nok de rydder snøen greit og det ser ut som de kaster bra.
    Har en 850 XP med belter som skal brukes til dette. Disse fresene har et eget hjulsett som fresen hviler på når den vinsjes opp men de veier jo rundt 250 kg og ser for meg at de kan være tunge å skyve i oppoverbakker..

Noen synspunkter?

Er denne det gjelder : http://www.bercomac.com/accessories-...blower-atv.php
    Chevy Silverado 6,6 Duramax `02
    Jeep XJ 2 door 4.0 HO `98:7" og 35" X-Terrain.

Promodified

Har King Quad 300 med brøyteskjær og det fungerer bra. Putter du fres og kjetting på Polarisen ville jeg tro du blir fornøyd
    Skjalg Stenberg
    M:91788611

www.skuggevik.net/biltrial.htm

Norgesmester 2012 - Standard

Old spider offroad team

Du har jo belter Morten, tipper det fungerer mye bedre en hjul med kjettinger.
    De drar jo godt, er det mye snø vil jo fresen lage vei for 4 hjulingen, tipper det går bra jeg

Skjalg: Har det største Warn Cyclone skjæret (60") med sidewall på og det fungerer meget bra i oppkjørselen. Problemet kommer når brøytekantene blir over 60 cm slags, da får jeg ikke hivd snøen over der. Men på flat mark med plass til å få vekk snøen er det helt konge og mye mye raskere enn en vanlig fres.

Men har sjekket litt rundt dette på div.forum osv og funnet ut at det ikke blir godt nok i vår bakke.

Så etterhvert blir det nok fullsize traktor med fres og muligens frontlesser med snøskuffe samt kjettinger rundt om.

Promodified

Dersom det er fysiske begrensninger for å bli kvitt snøen virker kun lesseapparat eller fres :) Har du ikke noe sted å skyve ut snøen?
    Skjalg Stenberg

Dårlig med det Skjalg. Det er bratt skråning på den ene siden og på den andre siden er min oppkjørsel, huset, verkstedet og trær som sperrer for skråningen nedover.
    Tror traktor med fres er det eneste som holder her. Kan jo legge til at vi har ca 200-250m med vei bort til offentlig vei som er fordelt på 2 bakker, den ene brattere enn den andre. I tillegg kommer 2 stk oppkjørsler, foran verksted og snuplass.

Promodified

Sånn vinter vi har nå holder det lenge med ATV med brøyteskjær Hadde jeg visst hvor mye du har å brøyte på ville jeg ikke anbefalt det. Traktor med lesseapparat og fres som gjelder iaf med mer enn halvmeter snø. Satser på at det blir lite snø resten av vinteren
    Skjalg Stenberg

Bookmarks