Results 1 to 7 of 7

Thread: varmeaparatet blåser kaldt

Default varmeaparatet blåser kaldt

sliter med en vito jeg har kjøpt ,varmeaparatet blåser kaldt hele tiden .etter 20 min blåser det varmt en 10
    minutters tid så går det over til kaldt igjen .noen som vet hva dette skyldes ...

FJOTTEN!! Ronny's Avatar

Det første jeg hadde sjekket er om det er nok vann på radiatoren. Termostaten din kan være gåen og da får du ikke varme nok på motor
    Ronny Aslaksen Tlf: 99309065
    Team Aslaksen 4x4 Offroad
    sånn e-post greie: ronny4x4 ikke mellomrom @ gmail . com

The G Rossi's Avatar

Som regel blir det jo litt varme til slutt hvis termostaten er gåen, men det tar laaang tid. Jeg er enig med Ronny. Sjekk at du har vann på systemet først og fremst. Du har ikke kjørt noe rense/tettemiddel på systemet i det siste? Jeg vet ikke om det sitter noen ekstra sirkualasjonspumpe i Vito? Har du normal temperatur når du ser på måleren inne i bilen?

takk for svarene .jeg har vann nok ja …og jeg har ikke hatt på noe som helst jeg ,men det kan jo hende forrige eier har .skal sjekke termostaten i kveld ….

The G Rossi's Avatar

Fant du ut noe mer? Får du utslag på temperaturviseren i bilen når du kjører? Kommer den raskt opp i riktig arbeidstemperatur? Er den stabil?

ja fant ut av det ..viste seg og være termostaten kombinert med litt luft tror jeg ..var jo ikke gjort i en bråvending og bytte termostat på den .og den kosta 790 kroner heheheheh ,men nå er det i orden :)

The G Rossi's Avatar

Knall! Ofte termostaten som er problemet når du har slike problemer :)

Bookmarks