Results 1 to 14 of 14

Thread: Større servo-oljetank ?

  1. #1
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default Større servo-oljetank ?

    Er det noen biler som har ekstra stor servotank originalt?
    Mistenker at den originale Volvotanken min ikke har nok volum til oppgaven..

    Finnes jo greie "racingtanker" å få kjøpt men de koster..
    ---Insanity is contagious---

  2. #2
    Old spider offroad team
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    4,400

    Default

    Mærkli, funket fint på standard bilen min, å mange andre jeg vet om, men ja, Passat har en som er større, hvis ikke kan man lage en av for eksempel en liten brannslukker eller noe annet i den størrelsen.

  3. #3
    Promodified
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Bamble
    Posts
    1,124

    Default

    Har du pumpe intern eller ekstern tank?
    Jens Erik Klausen
    Tlf: 40013703
    Klausen Racing

  4. #4
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Quote Originally Posted by klausen View Post
    Har du pumpe intern eller ekstern tank?
    Ekstern..
    ---Insanity is contagious---

  5. #5
    Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    9,867

    Default

    hvorfor tror du at reservoaret er for lite??
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

  6. #6
    Promodified
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Bamble
    Posts
    1,124

    Default

    Jeg kjører pumpe med intern tank. Funker utmerket☺
    Jens Erik Klausen
    Tlf: 40013703
    Klausen Racing

  7. #7
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    hvorfor tror du at reservoaret er for lite??
    Mistanke.. har litt lite kraft i servostyringa og det hviner som om det skulle være problemer med kavitasjon.
    Større tank = mindre kavitasjon og bedre kjøling av olja.

    Quote Originally Posted by klausen View Post
    Jeg kjører pumpe med intern tank. Funker utmerket☺
    På oppoverbilen eller standardbilen?
    Min enkle logikk tilsier at det kreves litt mer for å dytte 35" med 2-3psi rundt enn 31"..

    Blir litt sånn prøving og feiling her.. jeg har jo fungerende servo, bare ikke god nok.
    ---Insanity is contagious---

  8. #8
    Promodified
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Bamble
    Posts
    1,124

    Default

    På standardbilen. Joda er nok tyngre men jeg hadde som sagt litt problemer når jeg kjørte med ekstern tank på min. Ble bedre med intern tank ivertfall
    Jens Erik Klausen
    Tlf: 40013703
    Klausen Racing

  9. #9
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Interessant.. hadde jo vært greit om det bare var så enkelt. Hvis jeg har plass til pumpe med intern tank da, det er jeg pinadø ikke sikker på..
    ---Insanity is contagious---

  10. #10
    Promodified
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Bamble
    Posts
    1,124

    Default

    Jeg måtte bygge om en festebrankett til dynamo eller hva det var for og få plass i bilen min siden pumpa orginal står så lavt
    Jens Erik Klausen
    Tlf: 40013703
    Klausen Racing

  11. #11
    Promodified
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    Skien
    Posts
    1,299

    Default

    Hva en god gammeldags CHevy pumpe med intern tank, så kan du borre opp utløp også? :) Fungerer fint på min med 35" Boggere og svær Dodge snekke.
    Mikael Berberg - KNA Telemark
    Tlf: 40634552

  12. #12
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Skjønner ikke helt at det skal være så kleint.. Da jeg hadde 35" på Jeepen styrte jeg med lillefingeren på tørr asfalt.
    Kan snekka være klain kanskje? Er ei Opel/GM snekke..
    ---Insanity is contagious---

  13. #13
    Promodified
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Tvedestrand, A-Agder
    Posts
    888

    Default

    Har servo fra Isuzu Trooper og ekstern tank. Ganske lett med en gang så blir den tung etter et par minutter. Tung å styre når den er varm. Har kjøpt ny servo pumpe men ikke montert ennå. Lurer og på hva som er problemet ;)
    Skjalg Stenberg
    M:91788611

    www.skuggevik.net/biltrial.htm

    Norgesmester 2012 - Standard

  14. #14
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Hva slags olje kjører du på Skjalg?
    ---Insanity is contagious---

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •