Bilen det gjelder er en 1991 Chevrolet Suburban. 6.2/4L80E

Har justert trykket 1.5 runder (motor har rundet 180 000km. 3/4 runde /100 000km var vel tommelfinger regelen) og justert mengden 1/8 runde.
Har også justert pumpetimingen 2-3 mm. (Alle med klokka.)
Det er nytt dieselfilter og nytt luftfilter.
Ser jo her og andre steder at det er snakk om sort røyk ved belastning som en indikasjon på at man nærmer seg rett fuelmengde (Burde vel strengt tatt brukt pyrometer/manometer,men det har jeg ikke tilgang på).
Jeg har imidlertid ingen antydning til farge på eksosen i det hele tatt.
Bilen har fått bedre gassrespons og noe mer kraft etter justering, men er laaaangt ifra sprek.
Ved justering av mengde gikk jeg inn via topplokket istedenfor fra siden. Har nå i ettertid lest om en annen type regulator (den jeg mest sannsynlig har) som det er mulig å justere utvendig via hovedakslingen. Er litt forvirret over hva man faktisk justerer ved å bevege hovedakslingen inn og ut. I en tråd jeg leste virket det som om det var dieselmengde og i en annen max turtall. Noen som vet?

Om det er justering av fuelmengde, får man mer ved å justere inn?