Results 1 to 2 of 2

Thread: HJELP!?! Elektrisk problem 97 Tahoe

Original

Exclamation HJELP!?! Elektrisk problem 97 Tahoe

Hei.

Har en 97 tahoe jeg ikke blir klok på å håper noen kan hjelpe.
    Problemene startet for meg ved at jeg fikk motorlampe og at bilen ikke ville reagere over 2500-3000 omdreininger. Bare fusker,akkurat som om den går i nødmodus.
    Fikk lest av feilkoden og viste feilkode på turbo boost solenoiden.
    Byttet denne uten hell, byttet også ut ledningsnettet til solenoiden.
    Jeg har også byttet vacum pumpe og map sensor.
    Har direkte koplet vacum slangen til wastegaten for å se at den beveger seg som den skal.

noe senere fikk jeg plutselig ikke start på bilen og oppdaget at jeg ikke hadde gløding - byttet glødeplugg releet,men ingen hjelp i det.
    Sendte bilen til Formoe i Skien hvor det jobber en Chevy mekaniker - han fikk opp feilmelding på Pressure control Solenoiden (PC SOL valve) i girkassa, noe som vil forklare hvorfor den har vært veldig hard i giringa - spesielt i lavere gir.
    Byttet denne,men fortsatt blir den ikke noe bedre.
    Har også fått sjekket ledningspakka som går opp ved girkassa langs torpedoveggen (gnisningspunk) men finner ingen antydning til brudd her.

Opp til Formo igjen - da får han opp wiring feil på Pressure control solenoid - turbo boost solenoid og på Glowplug relay.
    Wiring feil på alle sammen altså, men dette er vel 2 forskjellige kabelpakker?

For meg virker det som om det kanskje kan være problemer med noe jordingspunkt?
    Tenkte også at den har begynt og kortslutte punkter i hjernen (ECM),men åpnet denne og finner ingen svidde punkter eller antydning til irring (Se bilder i mitt album)
    Fikk gjort reint det ene jordingspunktet jeg kom til på, et dobbelt jordingspunkt som sitter til høyere for starteren.
    Kom ikke til på det som går opp mot hjulbue høyere side, eller det som går opp i bakkant av motor.

Noen som har vært borti lignende problemer og har noen tips?? :S

Mvh. Garmo

Feilkode på "Turbo boost controller" kan være så enkelt som hull på slanger fra turbo til innsuget.
    Dvs turbotrykket er ikke i samsvar med turtall og TPS(trottle posistion sensor) gasspådrag.

Tags for this Thread

Bookmarks