Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 49 of 49

Thread: Pajero v60 arctic trucks bygg

Quote Originally Posted by Soltec View Post
    Har prøvet bilen med 33" og er ca 4 cm+ klaring til døren, eg har flyttet bakstillingen ca 1-1,5cm lengre bak. Så blir nok knapt med 35" ved tanke på vandring.
    Har du bilder av hva som må gjøres for å flytte bakstillingen som du har gjort? Hadde vært moro å fått tak i oppskriften arctic trucks bruker for å få plass til 35". På hjemmesiden sier de bare 40mm heving. https://translate.google.no/translat...-text=&act=url

Quote Originally Posted by capreo View Post
    Har du bilder av hva som må gjøres for å flytte bakstillingen som du har gjort? Hadde vært moro å fått tak i oppskriften arctic trucks bruker for å få plass til 35". På hjemmesiden sier de bare 40mm heving. https://translate.google.no/translat...-text=&act=url
    slik har jeg gjort det for å få de 1,5 cm ca. Nye foringer og monterte de 90grader fra hva de egentlig skulle være, blir litt mere stiv, samt sveiste jeg i holte hull for nav og boret opp slik at den flyttet seg ca 0.4 cm fra senter. Hjulstillingen vil da gå negativ og må justeres med track kontroll arm og nedre ønskebein.

Kjempebra, takk for tilbakemeldingen. Jeg har forøvrig kommet i kontakt med Gunnar hos brettakantar og spurt litt mer presist hva det er Arctic Trucks gjør for å få på plass 35". Skal gi beskjed dersom jeg finner ut noe nyttig.

Dagens time økt, etter helt bortkastet dag. Leverte madammen sin mondeo på automatgear flushing. De klarte å knekke gear shalter til kassen. Smal sak. Men,,,, den delen kommer ikke før mandag neste uke. Hadde kjørt 1,5 timer for å komme til verkstedet og hadde plan om å kjøre der fra med bil.. Endte med buss, taxi, henting av barneseter (som sto i bilen) med sviger som bor i nærheten for så å bli hentet av min far for å kjøre hjem til han (2timer kjøring) for å låne ene bilen hans for å så kjøre 1 time å hente ungene.. Reiste kl 0630 å var hjemme 1700 å ikke en dritt fornuftig ble gjort. Sånne dager er bare hærlig

Så tilbake til dagens time økt etter litt syt, prøvemontering av stigtrinn og bredding, en del tilpassing må til.

Da var siste økt unnagjort før utreise 14 dager soning, prøvemontert 35" dekk bak, ingen problem. Klaring på 3,7 cm til kanalen og 6 cm til varmeaperatet. 8 liter med sauefett/linolje brukt til tektylering, så skal holde i to år.

Gjør seg godt med 35"

grei klaring her

Kjempebra jobba mister! Var du nødt til å modifisere hjulhusene på noen måte, eller var det nok å kappe bort ting og tang som stikker frem?

Quote Originally Posted by capreo View Post
    Kjempebra jobba mister! Var du nødt til å modifisere hjulhusene på noen måte, eller var det nok å kappe bort ting og tang som stikker frem?
    Ingen modifiseringer, ingen kapp.

Har du målt hvor mye dekk stikker utfor bredder med 35x12,5 et-52? Tipper 1,5cm?

Det opptimale innpresset til breddingen er nok ET - 48. stikker nok ut 1,5 som du sier. Men rulleflaten til dekkene er innenfor med 1 cm som er innenfor kravet om dette skulle godkjennes. hadde eg kjøpt ny hadde eg gått for ET-45

Har du forresten tenkt å gjøre noe med utvekslingen? Paj gen3 er vel fra før høyt giret i 5. gir. Økt rulleomkrets vil vel gi uforholdsmessig stor økning i drivstofforbruk, og økt varmeutvikling i girkassen. Hvordan var det å få plass til 15", bolt on? Din kom vel med 16" originalt, mens etter facelift i 2003ish var det 17".

Nei, har ikke tenkt å gjøre noe med utvekslingen, er automatkasse så blir kostbart, eneste plaen er å kalibrere spidometeret med 33", klaring med 15" er minimat. må passé på at felgen har stor vinkel fra annlegsflate til eik grunnet at kalipperene fremme stikker ut 2 cm fra annleggsflate på skiven.

Har lest litt rundt om at det skal være mulig å sette inn innmat fra gen 2 i akslingene for å dreve ned på den måten. Men dette er upløyd mark for min del.

Super Moparerator HardKåre's Avatar

Default Pajero v60 arctic trucks bygg

Quote Originally Posted by Soltec View Post
    Men rulleflaten til dekkene er innenfor med 1 cm som er innenfor kravet om dette skulle godkjennes.
    Nope, kravet er at hele dekkets bredde skal være skjermet... Men uansett får man ikke godkjent mer enn 7,5mm sporviddeøkning, så det beste er å ikke tenke for mye på slikt... :P

Sent from my iPhone using Tapatalk
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Like greit å lage selv, litt arbeid etter arbeidstid. Gjenstår bare noen lette modifikasjoner.
    https://www.offroad24.eu/resource/pd...s_1-258930.pdf

Nice👍

Test montering.
    Nye lykter, og receiver.
    litt små mods på festene til stabstaget.

Da var receiveren ferdig lakkert og montert

Da må nok problemjeroen settes på hold en stund da vi har kjøpt oss nytt hus og må gjøre det gamle klart for salg, men det positive er at en ny garasje venter med sine 142m2 grunnflate, 6m takhyde og et mezanine dekk på 45m2 med port så man kan kjøre bil inn der og. Så no er eg på utkikk etter lakkboks, 2 stk løftebukker, en 2 søyler og en 4 søyler. Planen er å lage et lite enkeltmannsforetak med micro paint/ service over tid.
    Lite plass i garasjen blir ikke noe tema frem over

Hvor i landet holder du til? Må si jeg ble litt misunnelig nå😀

Dette ligger i hordaland Fusa. Er på landet for å si det slik. Vi fant ut at å finne et nyere hus med stor/grei garasje der vi bor no på Os var umulig. Så no får vi prøve oss på land livet.

Super Moparerator HardKåre's Avatar

Default Pajero v60 arctic trucks bygg

For en garasje... :o

Sent from my iPad using Tapatalk
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Liten oppdatering før pajeroen flytter garasje, bilen må gjøres kjørbar før flytting.
    tilpassing av skjermer med 35" dekk, måtte ofre spylerveske tanken da den kom i konflikt og en del kutting av skjermer og innerhjulbuer.

Talking Lite nytt?

Hva skjer/har skjedd? KAN IKKE STOPPE MIDT I BYGGINGEN!!

Da er det påan igjen. Stått no i to år etter flytting. har brukt tiden til å starte ENK og sette opp utstyr. Lakkboks/pulverlakkering/hydrodip/sandblåsing osv....

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Bookmarks