Page 3 of 10 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 51 to 75 of 250

Thread: Gauda's sj modified

  1. #51

    Default

    Ja tenkte på å legge et vinkel jern oppe og nede for å forsterke ramma der hvor motor feste er men måtte prioritere å få i motoren gøyere det så kan jeg forsterke litt når jeg plukker ut motoren for å male litt
    Ja må ha ut motor for å klare å ta ned girkasse men tenker at jeg ikke kommer til å ha med meg eksta girkasse på kjøring så skulle den ryke må bilen i garasjen likevell og da er det fort gjort å ta ut motor også
    Gauda..
    NMK Kristiansand offroad
    2013 Ford Ranger
    1989 Toyota Hilux
    Sj modified prosjekt

  2. #52
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    ser ut som transfer har funnet sin plass, måtte kikke innom i garasjen når jeg kom fra jobb i dag, det så jo greit ut dette.
    Attached Images Attached Images   
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  3. #53
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Vi prøvde litt om det kunne fungere med en løsning som dette, men tanken på vridninger i ramma, og en så lang drivlinje gjorde at han ikke ville ha det sånn, han var redd transferen skulle tape i en sånn "drakamp"
    Attached Images Attached Images  
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  4. #54
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Hvor lang blir bakre mellomaksling nå da?
    ---Insanity is contagious---

  5. #55
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Quote Originally Posted by Brynjar View Post
    Hvor lang blir bakre mellomaksling nå da?
    Litt under fire meter.
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  6. #56

    Default

    Quote Originally Posted by Brynjar View Post
    Hvor lang blir bakre mellomaksling nå da?
    Har ikke målt helt nøyaktig men ser ut som om den blir veldig kort og med mye vinkel så får bare håpe at det går hvis ikke må jeg flytte motor litt lengre fram.
    Gauda..
    NMK Kristiansand offroad
    2013 Ford Ranger
    1989 Toyota Hilux
    Sj modified prosjekt

  7. #57
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Quote Originally Posted by j0lle View Post
    Litt under fire meter.
    Ekte tømrermål
    ---Insanity is contagious---

  8. #58
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Quote Originally Posted by Brynjar View Post
    Ekte tømrermål
    Ja når du sier det sånn, så er den omtrent på str med en helt grei planke. ;)
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  9. #59
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Quote Originally Posted by gundersen View Post
    Har ikke målt helt nøyaktig men ser ut som om den blir veldig kort og med mye vinkel så får bare håpe at det går hvis ikke må jeg flytte motor litt lengre fram.
    Min mellomaksling er og relativt kort, det går helt fint.
    Sånn står transferen min :
    Name:  198271_200840986606181_100000408436052_699359_5762117_n.jpg
Views: 390
Size:  109.1 KB
    ---Insanity is contagious---

  10. #60

    Default

    Hmmm problem med full vridning i krysset så treffer jeg ikke flensen på bak akselen
    Attached Images Attached Images  
    Gauda..
    NMK Kristiansand offroad
    2013 Ford Ranger
    1989 Toyota Hilux
    Sj modified prosjekt

  11. #61
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Så da var det bare og begynne på nytt.
    Attached Images Attached Images  
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  12. #62
    Promodified
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    980

    Default

    Da begynner det ligne noe igjen, motor, gir og transfer flyttet frem en del og senket litt. aksling bakover ble da mye greier og få laget med fine vinkler.
    Attached Images Attached Images   
    Nestleder NMK Kristiansand Offroad
    Man bygger biler, de kjøpes ikke.

  13. #63
    Jævla treg bilbygger Ove's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2,699

    Default

    Så straks mye bedre ut.
    Men du ville ikke prøvd å vinkle bakakselen litt oppover også ?
    .




    Prosjektkommentar fra en småmisunnelig SJ-garasje .......
    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Det er vel ikke like motiverende å jobbe for å få ferdig verdens første Sørlandsskuffe med V8....

  14. #64

    Default

    Da er motor og gir montert igjen og mellom aksel bak ferdig. Mellom aksel framover passet det greit med orginal suki etter å ha borret opp flensen på akselen.
    Attached Images Attached Images    
    Gauda..
    NMK Kristiansand offroad
    2013 Ford Ranger
    1989 Toyota Hilux
    Sj modified prosjekt

  15. #65
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Ser bra ut

    Nå må du bare ha tak i en peilepinne til den ZF-kassa di.
    ---Insanity is contagious---

  16. #66
    Promodified
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    Skien
    Posts
    1,299

    Default

    Flytta transfer en god del bakover?

    Åssen passer det med hull for girspak osv?
    Mikael Berberg - KNA Telemark
    Tlf: 40634552

  17. #67

    Default

    Quote Originally Posted by Brynjar View Post
    Ser bra ut

    Nå må du bare ha tak i en peilepinne til den ZF-kassa di.
    Ja du som vet hva jeg trenger må gjerne spørre om det er noen som har noe sånt liggende på facebook
    Gauda..
    NMK Kristiansand offroad
    2013 Ford Ranger
    1989 Toyota Hilux
    Sj modified prosjekt

  18. #68

    Default

    Quote Originally Posted by Mikael View Post
    Flytta transfer en god del bakover?

    Åssen passer det med hull for girspak osv?
    Er litt usikker på hvor mye transfer er flytta i forrhold til orginalt men er jo fort gjort å tilpasse hålet i karroseriet eller endre litt på girspaken
    Gauda..
    NMK Kristiansand offroad
    2013 Ford Ranger
    1989 Toyota Hilux
    Sj modified prosjekt

  19. #69
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Er brukt i et par tre biler :

    BMW

    E30
    1984–1985 318i M10/B18
    1984–1985 323i M20/B23
    1983–1988 325e M20/B27:[1] Type A
    1986–1992 325i M20/B25:[1] Type A
    1987–1991 325ix M20/B25:[1] Type A
    E28
    1981–1987 518i M10/B18:[2] Type B
    1981–1987 520i M20/B20:[2] Type B
    1986–1988 524d M21/D24:[2] Type B
    1983–1987 524td M21/D24:[2] Type B
    1983–1988 525e M20/B27:[2] Type A
    1981–1987 525i M30/B25:[2] Type A
    1981–1987 528e M20/B27
    1981–1987 528i M30/B28:[2] Type A
    1983–1984 533i M30/B32
    1984–1988 535i M30/B34:[2] Type A
    E24
    1983–1989 633CSi M30/B32
    E23
    1983–1984 733i M30/B32
    1984–1987 735i M30/B34:[3] Type A
    1984–1987 745i (South African version) M88/3:[4] Type A
    E34
    1988–1992 520i M20/B20, M50/B20:[5] Type A
    1988–1992 524td M21/D24:[5] Type B
    1988–1992 525i M20/B25, M50/B25:[5] Type A
    1988–1992 530i M30/B30, M60/B30:[5] Type A
    1988–1993 535i M30/B35:[5] Type A
    E32
    1986–1994 730i M30/B30:[6] Type A
    1986–1992 735i M30/B35:[6] Type A
    1986–1992 735iL M30/B35:[6] Type A

    Chevrolet

    Opala
    1988–1992 2.5 (151):[7][8] Type A
    1988–1992 4.1 (250):[7][8] Type A

    Jaguar

    XJ40
    1987–1993 3.6
    XJS
    1987–1997 3.6

    Land Rover

    Defender
    1997 90 V8 4.0L North America Spec
    1998 90 V8 4.0L Defender 50th Special Edition
    Discovery (Series I)
    1992–1999 V8 3.9L
    Discovery (Series II)
    1999–2002 V8 4.0L
    Range Rover
    1987–2002 (except 4.6)

    Lincoln

    Continental
    1984–1985 2.4 litre (BMW-Steyr turbodiesel)

    Maserati

    Biturbo
    1988–1997 2.5 V6
    1988–1997 2.8 V6

    Peugeot

    505
    1986–1997 2.0 (XN,[9][10][11]): Type A
    1986–1997 2.0 (ZEJ[9][11]): Type A
    1986–1997 2.2 (N9T,[11]): Type A
    1986–1997 2.2 (ZDJ[9][10][11][12]): Type A
    1986–1997 2.5 (XD3[10][13]): Type A
    1986–1997 2.8 (ZN3J[11]): Type A
    604
    1987–1989 2.5

    Volvo

    740
    pre–1985 GL, GLE 2.3 (non turbo) B230F:[14] Type B
    1986–after GL, GLE 2.3 (non turbo) B230F:[15] Type A
    1984–1986 2.4L TD (ZF 4HP22L)
    760
    1986–1991 2.3L
    1983–1986 GLE 2.4 Turbo Diesel D24T:[16] Type B
    940
    1991–1995 2.3
    ---Insanity is contagious---

  20. #70

    Default

    Fikk ferdig demper fester framme i dag men i og med at telefonen lå igjen hjemme ble det dårlig med bilder. Satser på å få gjort noe bak i morra
    Gauda..
    NMK Kristiansand offroad
    2013 Ford Ranger
    1989 Toyota Hilux
    Sj modified prosjekt

  21. #71

    Default

    Demper fester framme.Name:  20150401_113034.jpg
Views: 316
Size:  70.4 KB

    Fikk startet på de bak men så måtte jeg plutselig avgårde til lekeland
    Gauda..
    NMK Kristiansand offroad
    2013 Ford Ranger
    1989 Toyota Hilux
    Sj modified prosjekt

  22. #72

    Default

    Da fikk jeg tid til å gjøre ferdig demper fester og gi de et strøk med grunning før litt obligatorisk familietid.
    Startet også å klamre litt kabler og slanger langs ramma
    Attached Images Attached Images  
    Gauda..
    NMK Kristiansand offroad
    2013 Ford Ranger
    1989 Toyota Hilux
    Sj modified prosjekt

  23. #73

    Default

    Da er karosseriet satt på ramma og trillet ut for å gi plass til at svein kan få sin bil i orden før sesong start
    Attached Images Attached Images   
    Gauda..
    NMK Kristiansand offroad
    2013 Ford Ranger
    1989 Toyota Hilux
    Sj modified prosjekt

  24. #74

    Default

    Vi fikk tilfeldigvis en tur innom i Houston så da var det bare å få handla seg litt deler.
    Får bare håpe de ikke er strenge på vekta når jeg skal ha det med hjem på flyet
    Blir gøy å se om det passer
    Attached Images Attached Images   
    Gauda..
    NMK Kristiansand offroad
    2013 Ford Ranger
    1989 Toyota Hilux
    Sj modified prosjekt

  25. #75
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,975

    Default

    Regner med du kjøpte flere sett med Hi-steer når du først var der?
    ---Insanity is contagious---

Page 3 of 10 FirstFirst 12345 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •