Results 1 to 6 of 6

Thread: kortslutta batteri

Default kortslutta batteri

Klarte å komme borti batteriet med fastnøkkeln i sted og kortsluttet pluss og minus. Nå fungerer kun lys ute på bil og kupelys. Alt annet er dødt, ingen lys i dasj og det klikker bare når jeg vrir på tenninga.. Noen tips til hvor jeg skal bynne å feilsøke? Er en 2,4tdi 4runner..

Ingen som har noen tips? Finner ingen svidde ledninger og ingen av hovedsikringene er gått. Klikker bare i ett rele når jeg vrir om tenning ellers ingen respons. Er som sagt kun lys som fungerer alt annet er dødt. Vil bilen bli slik hvis jeg har tatt en diode i dynamoen?

Promodified

Mener det skal være en del "sikrings" ledninger som går ut ifra bateriet, det var iallefall det på min 2,4td lj73. Ser ut som vanlige ledninger som går ut ifra pluss polen...

Modified

Hadde samme problem på min Hilux 2,4d, og da var det en stor rosa sikring i motorrommet som var røket.
    Johannes Børresen
    91182433

Fins det ett hovedrele på på disse bilene? Og evt hvor sitter det? Har søkt på nett etter skjema på det elektriske men finner ikke. Finner alt av sikringer og ledninger i orden, men ingenting av det som skal starte når man vrir om tenninga fungerer. Er ikke strøm til sikringsboksen inni bilen. Min neste tanke er jo att tenningslåsen ikke fungerer men syns det er litt rart at det skal skje etter kortslutning..

Modified

Strøm på batteriet da?
    Sjekk hovedsikringene i motorrommet igjen. Plukk opp boksen og se inni
    Lars'ern

Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
    (sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

Bookmarks