Results 1 to 6 of 6

Thread: Ny 4x4, senking?

Default Ny 4x4, senking?

Hei

Jeg regner med at dette forumet hever mer enn senking, men jeg håper at dere kanskje kan svare allikeve..

Akkurat nå har jeg en W163 (Mercedes ML270) som ruinere meg, og jeg vil bytte den inn i en "ny" bil som potensielt kan ruinere meg :)

Av diverse helsemessige grunner som jeg ikke deler på forum må den "nye" bilen ha setet i ommentrent samme høyde som bilen jeg har nå.

Bilene jeg tenker på akkurat nå eg Chevrolet Tahoe, Ford Expedition eller Dodge Durango. Disse er en god del høyere til setet enn bilen jeg har nå, men har sett biler i statene som er senket. Spørsmålet mitt er endelig: vil dette være vanskelig å få godkjent? Og ville det vært bedre å sett etter en Jeep Grand Cheerokee? Som allerede er like høy. (har hørt rykter om at disse ikke er så driftssikre, men gjelder dette bare diesel?

Ble dette helt feil forum for denne hendvendelsen, eller har jeg bare lagt den i feil underforum ?

Super Moderator Brynjar's Avatar

Skjelden vi får spørsmål om senking her på forumet ja :)

Problemet er vel som ved heving at skal du få det godkjent må du ha senkesett med TUV papirer. Det er ikke alltid så greit på amerikanske biler.

Grand Cherokee WJ kom jo f.eks med 2,7L diesel fra Mercedes. Skal være mye bedre enn 2,5 og 3,1 VM diesel. Bensinmotorene er ikke no kleinere enn GM sine.

Jeep og Dodge deler mye deler da de begge kommer fra Chrysler.
    ---Insanity is contagious---

Så lenge jeg finner senkesett med TUV, så går senkingen greit ?

Jeg har lyst å kjøpe bensin bil, fordi jeg har hatt så mye problemer med min 2,7 Mercedes Diesel :)

Standard

Monterer du senkesett/hevesett med TÜV godkjenning (eller godkjenning fra annet uavhengig laboratorium), får du det som oftes trykket i vognkortet ved å fremvise bilen til Trafikkstasjonen. Gjerne da sammen med et papir med en fersk hjulstillingskontroll som viser at hjulgeometrien er bra.

MEN - det finnes ingen garantier for å få noe godkjent. Det er nok lurt å åpne en dialog med din lokale Trafikkstasjon før du startet å montere noe som helst.
    Hilsen Kirneh aka C-H Enger
    biltrial.no

Takk for et godt tips!

Bookmarks