Results 1 to 7 of 7

Thread: Ssangyong korando offroad

Default Ssangyong korando offroad

Hei har nettopp kjøpt meg en ssangyong korando 1988 model. Som jeg tenker å bruke på vei men samtidig ikke bare kose kjøring i skogen med men det man har nerver til :) som jeg finn ut har jeg dana 30 foraksling og dana 44 bak men dana 30 akslingen holder vist ikke lenge siden den er fri for tanhjul. Så er det noen som vet om noen akslinger som passer i bredden vil ikke ha breiere å helst 6x139.7 boltsirkel. Samtidig motor å girkasse som kan passe i denne bilen? Tenker å kjøre med 35 eller 37 tomms hjul synes 33 er alt forlite. Noen sier at verken girkasse eller fordelings kasse takler det hadde vert artig å prøve å forsterke dem før man byttet til noe annet. Å vist noen har tips om ting å tang ellers stå tar jeg i mot med stor takk :)

Ja nei hær va det ikkje mye svar å få på nokka som helst så da blir det vel slutt på offroad planan

Promodified

du får se hva jeep gutta driver med..
    følger du med på diverse kjøp og salg sider på forum eller facebook kan du være heldig å finne deg en dana 44 eller dana 60 femaksel
    92 Explorer på 35" STT's

Promodified

Denne er jo stort sett helt likt Jeep CJ7.
    Er det ikke T18 girkasse og Dana 20 fordelingskasse i denne tro? Muligens BW T-4 og Dana 300 som er enda sterkere... Eller muligens Ssangyong satte i noe annet mindre.
    Dana 20 tåler mye bank den, der er det bare utgående bakover som eventuelt kan ryke. Disse får du kjøpt oppgradert fra f. eks. advanceadapters.com.
    Mikael Berberg - KNA Telemark
    Tlf: 40634552

Har ikke peiling har ikke funne noen merker på kassene. Noen som vet om det finnes forsterkning til fram akslingen og motor deler å få tak i eventuelt noe annet som kan passe på girkassen? :)

Håper på å kunne kjøre den med 37-38" dekk 33" er alt for småt 35" går ved nød

Promodified

hvor mye tid og penger har du tenkt å legge i enne bilen?
    du kan bytte utveksling i akslene så du sparer motor og girkasse en del.. så jeg ville bestemt meg for hvilke dekk du ønsker å kjøre, handlet akslinger og den utvekslingen du mener passer deg best for hvordan du skal bruke bilen samt hvor store dekk du skal kjøre med.
    92 Explorer på 35" STT's

Bookmarks