Results 1 to 6 of 6

Thread: jeep xj 2,5 diesel hvilken topp er lekk?

Default jeep xj 2,5 diesel hvilken topp er lekk?

Hei ny hær inne :-) har en jeep cherokee 96mod 2,5tdi.
    Har hatt noe trøbbel med kjølingen på denne bilen,den drikker vann og har unormalt trykk i kjølesystemet,så da er det topp eller pakning som er gåen.
    Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken av toppene som er gåen uten og ta de av??hadde vært greit og vist hvor mange som er gåen før man begynner og demontere.
    Så lurte jeg på om toppene fra en chrysler voyager 2,5td 1994mod passer på jeepen?

Takker for svar :-)

sleggefører Hovatn's Avatar

Velkommen hit.

En ting du kan prøve å gjøre er å skru av vannkanalen som går oppå toppene og se om det bobler i en av de når bilen sviver. Den det bobler i er garantert gåen, det er det røret som er festet med 6mm bolter (10mm hode) jeg husker ikke helt om toppene er like på cherokee og grand voyager, men vil anbefale å kjøpe nye topper, sjekk pris hos Sarpsborg motor de skal ha noen forsterkede til en grei pris, og sjekk samtidig de hydrauliske ventilløfterene når du har av toppene, kan godt være de også bør byttes også. Legg gjerne ut bilde av hvordan toppene ser ut inni når du har demontert de og rengjort litt. På min bil var det en slags innsats som var løsnet midt mellom ventilene. Kan finne noen bilder senere i dag.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Takker for svaret hvordan er det og bytte topp/pakning det ser litt trangt ut med turboen og manifoild er bytte en vanskelig jobb på denne motoren? har motor erfaring med volvo 740 og gammle toyota.
    Hadde satt veldig pris på bilder blir ikke til og bytte før til våren,tenker og legge ut bilder av prosessen og toppene da.

sleggefører Hovatn's Avatar

Det er temmelig trangt med eksos/ turbo, men selve jobben er ikke så galen, jeg må se på den gamle pc'en min om jeg finner noen bilder der fra jeg gjorde den jobben selv, trodde jeg hadde lagt de over på den nye, skal prøve å finne de til helga igjen.

Har noen av dere erfaring med topper fra kina har kommet i kontakt med en kar som kan skaffe nye topper til en ekstremt billig pris?

Super Moparerator HardKåre's Avatar

Default jeep xj 2,5 diesel hvilken topp er lekk?

Er mye bra som kommer fra Kina, men dessverre så er kvalitetskontrollen ikke av den beste. Det vil si at mellom mye bra er det endel skrap også. Hva som gjelder topper vet jeg dessverre ikke.

Sent from my iPad using Tapatalk
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Bookmarks